خبرنگاران زاهدان 70 درصد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان را داراست

به گزارش شیوا مارکت، زاهدان- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شهرستان زاهدان با توجه به تراکم بالای جمعیت و ترددها 70 درصد مبتلایان به کرونا سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

خبرنگاران زاهدان 70 درصد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان را داراست

دکتر سید محمد هاشمی شهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: این استان در ابتدای بحران کرونا و تا قبل از سال نو در مقایسه با سایر نقاط کشور از شرایط مطلوبی برخوردار بود اما در تعطیلات عید با ورود بیش از 120 هزار مسافر به شهرهای شمالی و جنوبی استان و همچنین تردد بین شهری هم استانی ها در تعطیلات عید فطر و پس از آن فرایند بیماری را صعودی کرد.

وی ادامه داد: موارد مثبت آزمایشگاهی کرونا در استان سیستان و بلوچستان به هشت هزار و 158 نفر رسیده است و هم اینک 311 بیمار مشکوک و مثبت کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و علاوه بر آن 311 مورد مثبت کرونا تا این لحظه جان خود را از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمامی تخت های بخش های بحران و مراقبت های ویژه کرونا در بیمارستان های استان درحال تکمیل شدن است و یکی از مهمترین راههای برون رفت از بحران عزم جدی مردم در رعایت اصول بهداشتی است.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که هر بخش زیرپوشش یکی از دانشگاه های علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر واقع شده است بطوریکه پنج شهرستان شمالی این استان شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، تفتان، خاش، سراوان و سیب سوران زیرپوشش دانشگاه زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، بمپور، سرباز، راسک، قصرقند، فنوج، نیکشهر، دشتیاری، کنارک، مهرستان و چابهار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی | تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21541

به "خبرنگاران زاهدان 70 درصد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان را داراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زاهدان 70 درصد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان را داراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید