خبرنگاران شهروندان از خرید مرغ و ماهی خُرد شده خودداری نمایند

به گزارش شیوا مارکت، اصفهان- خبرنگاران- مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: شهروندان برای جلوگیری از آلوده شدن به ویروس کرونا، مرغ و ماهی را به صورت بسته بندی، خریداری و از تقاضای خُرد کردن آن در فروشگاه ها خودداری نمایند.

خبرنگاران شهروندان از خرید مرغ و ماهی خُرد شده خودداری نمایند

شهرام موحدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تا به امروز موردی مبنی بر انتقال ویروس از دام به انسان گزارش نشده است اما احتمال انتقال فیزیکی و مکانیکی آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه مصرف نمایندگان از خرید مرغ فله ای به صورت ران و سینه اجتناب ورزند، اضافه نمود: مردم باید برای کاهش خطر انتقال ویروس کرونا، مرغ و ماهی را بصورت بسته کامل بخرند و به هیچ عنوان تقاضای خُرد کردن آن را ننمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه اینکار با هدف حفظ سلامت مردم انجام می گردد، ادامه داد: شهروندان از خرید تخم مرغ فله ای و بومی نیز خودداری و در شرایط کنونی از تخم مرغ های سلفون کشیده و بهداشتی استفاده نمایند.

وی تاکید نمود: ماهی، گوشت قرمز و مرغ بصورت اولیه پاک هستند و این فرآورده های دامی در مرحله نخست ناقل ویروس کرونا نیست اما ممکن است در مرحله قطعه بندی در واحدهای عرضه، ویروس وارد آنها گردد و می تواند به وسیله میزِ آلوده یا توسط کارگری که اقدام به این کار می نماید، منتقل گردد.

موحدی تاکید نمود: مصرف نمایندگان گوشت گرم مرغ را همان گونه که در مراکز بسته بندی بصورت بهداشتی بسته بندی شده، خریداری و از باز کردن بسته آن در واحد عرضه به جد خودداری نمایند.

وی با بیان اینکه دامپزشکی نظارت بسیار شدیدی در کشتارگاه ها و مراکز قطعه بندی دارد، اضافه نمود: تامین و تضمین سلامت فرآورده های خام دامی در شرایط کنونی از مهمترین اقدامات حوزه دامپزشکی است و گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ و عسل به وفور در بازار وجود دارد.

موحدی اظهار داشت: تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر بسیاری در پیشگیری از بیماری کرونا دارد، فرآورده های دامی و پروتئینی موجب ارتقا ایمنی می گردد و شهروندان در استفاده از این مواد کوتاهی ننمایند.

وی از شهروندان خواست فرآورده های خام دامی مورد احتیاج خود را از مراکز مُعتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز، مراتب را با سامانه پاسخگویی سراسری دامپزشکی به شماره 1512 در میان گذارند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: به مصرف نمایندگان فرآورده های خام دامی اطمینان می دهیم که این مواد پروتئینی ناقل ویروس نیست و پس از پخت و پز کامل براحتی می توانند آن را استفاده نمایند.

اصفهان رتبه اول فراوری گوشت مرغ و بوقلمون، رتبه چهارم فراوری گوشت قرمز، رتبه دوم فراوری تخم مرغ و رتبه اول فراوری شیر خام و رتبه سوم فراوری عسل کشور را داراست.

این استان با داشتن بیش از هفت میلیون و 800 هزار راس انواع دام، یکی از قطب های فراوری فرآورده های دامی در کشور محسوب می گردد.

استان اصفهان دارای 2 هزار و 600 واحد مرغداری صنعتی، 17 کشتارگاه طیور و 33 کشتارگاه دام و بیش از 10 هزار مرکز بسته بندی و فرآوری فرآورده های خام دامی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه 345 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند، اعلام نموده است: تا به امروز 18 تَن از بین آنها بر اثر این بیماری جان باخته اند.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17140

به "خبرنگاران شهروندان از خرید مرغ و ماهی خُرد شده خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهروندان از خرید مرغ و ماهی خُرد شده خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید