خبرنگاران مردم مراقب پیامک ها و سایت های ثبت نام تسهیلات باشند

به گزارش شیوا مارکت، سنندج - خبرنگاران - ریس پلیس فتا کردستان گفت: افرادی به وسیله پیامک ها یا سایت های جعلی به بهانه ثبت نام برای واریز وام 10 میلیون ریالی و یارانه قصد کلاهبرداری دارند که مردم باید مراقب این ترفندها باشند.

خبرنگاران مردم مراقب پیامک ها و سایت های ثبت نام تسهیلات باشند

سرهنگ مهدی دانش پور روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بعد از انتشار خبرهایی در خصوص واریز یارانه و تسهیلات 10 میلیون ریالی برای کاهش آسیب پذیری بخشی از اقشار جامعه در جریان شیوع ویروس کرونا بعضی کلاهبرداران قصد سوءاستفاده از این شرایط را دارند.

وی اضافه نمود: شهروندان نباید هر تماس و پیامی با موضوع ثبت نام دریافت وام 10 میلیون ریالی، ثبت نام انصراف از دریافت وام، ثبت نام یارانه و سبد کالا، برنده شدن در قرعه کشی و جوایز ارزشمند، تخفیفات ویژه و باور نکردنی کالاها و ده ها موارد دیگر را پاسخ دهند.

سرهنگ دانش پور اضافه نمود: احتمال کلاهبردای در این موارد متصور است و کلاهبرداران با طراحی سایت های جعلی قصد سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان را دارند تا از آن طریق اقدام به تخلیه حساب ها نمایند.

وی یادآور شد: هم استانی های گرامی بدون توجه به اخبار اعلامی در شبکه های اجتماعی و سایت های نامعتبر، اخبار مربوطه را از رسانه ملی و رسانه های معتبر پیگیری نمایند.

ریس پلیس فتا کردستان با اشاره به اینکه فعالان زیان دیده کسب و کارها هم سوژه کلاهبرداران سایبری هستند، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار دریافت بعضی از کسب و کارها بسیاری از سود جویان از این فرصت استفاده نموده و به وسیله سایت ها و پیامک های جعلی به دنبال کلاهبرداری در قالب جمع آوری یاری های مردمی برای فعالان زیان دیده این کسب و کارها هستند.

وی توصیه هایی هم به کارمندان دورکار در طرح فاصله گذاری اجتماعی کرد و اضافه نمود: شبکه های وای فای ناامن یکی از مهم ترین نقاط آسیب پذیر در فعالیت آنلاین محسوب می شوند، با وجود اینکه بسیاری از کارمندان از اینترنت خانگی خود در زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی استفاده می نمایند و امکان تامین امنیت آن را دارند، اتصال به شبکه های وای فای عمومی امکان دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مهم را برای اشخاص ثالث فراهم می نماید و امنیت مشاغل را به خطر می اندزد.

سرهنگ دانش پور تاکید نمود: با توجه به اینکه بسیاری از کارمندان دور کار در دوران فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه از تجهیزات و شبکه های شخصی استفاده می نمایند، این امر می تواند موجب به خطر افتادن امنیت مجازی کاربران گردد.

وی اضافه نمود: معمولا این تجهیزات و شبکه ها فاقد ابزارهای امنیتی مورد استفاده در شبکه های سازمانی و شرکتی مانند نرم افزارهای ضدویروس قدرتمند، فایروال های سفارشی و ابزارهای پشتیبان گیری آنلاین هستند.

سرهنگ دانش پور با اشاره به مهم ترین نکات امنیتی که کارمندان باید در زمان دورکاری رعایت نمایند گفت: استفاده از گذرواژه های مناسب، به روزرسانی مستمر سیستم عامل، اجتناب از باز کردن سایت ها و ایمیل های مشکوک، اعتبارسنجی دولایه یا تائید دو مرحله ای و تامین امنیت و انتخاب گذرواژه قوی برای مودم های خانگی هم از جمله روش های بهبود امنیت مجازی شهروندان و کارمندان دور کار در این دوران است.

tafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18533

به "خبرنگاران مردم مراقب پیامک ها و سایت های ثبت نام تسهیلات باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم مراقب پیامک ها و سایت های ثبت نام تسهیلات باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید