خبرنگاران معاون استاندار: 238 واحد صنفی متخلف در کردستان پلمب شد

به گزارش شیوا مارکت، سنندج - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: از ابتدای اعلام محدویت های کرونایی در پیک دوم شیوع تا به امروز، 238 واحد صنفی متخلف در این استان شناسایی و پلمب شدند.

خبرنگاران معاون استاندار: 238 واحد صنفی متخلف در کردستان پلمب شد

محمدابراهیم زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: محدودیت های کرونایی پیک دوم شیوع در کردستان از ابتدای مهر ماه آغاز شد و در این مدت ستادهای شهرستانی مدیریت مقابله با کرونا، 664 روز بازدید مشترک در سطح شهرهای استان داشته اند.

وی با اشاره به اینکه بازدیدهای مشترک به صورت روزانه توسط گروه نظارتی مدیریت مقابله با کرونا از اصناف مختلف سطح شهرهای استان اجرا شده است، افزود: در نتیجه این بازدیدها برای 916 واحد تذکر صادر شده و 238 واحد نیز به علت تداوم تخلفات و عمدتا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: بیشترین واحدهای متخلف در این مدت که پایبند به رعایت پروتکل های بهداشتی نبودند عمدتا مشاغل گروه 2 شامل آرایشگاه های زنانه و مردانه، پاساژها، عکاسی و مشاوران املاک و خودرو هستند.

وی یادآور شد: با توجه به ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی، جشن و عزا در استان بدلیل شرایط کرونایی و محدودیت ها، تا به امروز از برگزاری بیش از 6 مراسم عروسی ممانعت شده است.

زارعی با بیان اینکه در کرونا حداقل طی یکسال آینده در جامعه قربانی خواهد گرفت، تاکید کرد: در شرایط فعلی باید مراقبت کرد تا تعداد مرگ و میر و مبتلایان کاهش یابد و به سمت کنترل بیشتر این اپیدمی حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه دنیا منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت دنیای در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری دنیای) این بیماری را تایید کرد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (25 آبان 1399) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 12 هزار و 543 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و دو هزار و 544 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 762 هزار و 68 نفر رسید.

خوشبختانه تا به امروز 558 هزار و 818 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 5666 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز پنج میلیون و 505 هزار و 70 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

با فوت 459 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 41 هزار و 493 نفر رسید و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونا هستند.

استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در شرایط قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در شرایط نارنجی و زرد قرار دارند.

بیماری کووید 19 بر اساس آمار رسمی کشورها تا به امروز بیش از 54 میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر دریافت نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

مجله کوروش بزرگ: وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25394

به "خبرنگاران معاون استاندار: 238 واحد صنفی متخلف در کردستان پلمب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار: 238 واحد صنفی متخلف در کردستان پلمب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید