خبرنگاران 14 درصد داوطلبان شورای شهر شیروان در خراسان شمالی زنان هستند

به گزارش شیوا مارکت، بجنورد-خبرنگاران- سرپرست فرمانداری شهرستان شیروان گفت: 14 درصد از داوطلبانی که برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در این شهرستان نامنویسی کردند، زنان هستند.

خبرنگاران 14 درصد داوطلبان شورای شهر شیروان در خراسان شمالی زنان هستند

علی ذوالفقاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: میانگین استقبال زنان برای مجلس شهری در شهرستان شیروان نسبت به 20 شهر دیگر استان حدود دو درصد بیشتر شد.

وی اضافه کرد : در مجموع برای انتخابات شوراها اسلامی در چهار شهر این شهرستان 128 نفر ثبت نام کردند که بیشترین ثبت نام داوطلبان برای شهر شیروان با 87 نفر است.

وی تعداد داوطلبان سایر شهرها را زیارت 20 نفر، لوجلی10 نفر و قوشخانه نیز 11 نفر بیان نمود که 86 درصد از آنها را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند و از لحاظ جنسیت 86 درصد مرد و 14 درصد خانم هستند.

ذوالفقاری اظهارداشت : 110 نفری که در این دوره داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر در این شهرستان دارای مدرک لیسانس و بالاتر و مابقی فوق دیپلم و کمتر از آن مدرک دارند.

به گفته وی از مجموع کل داوطلبان ثبت نامی 24 نفر داری سابقه نمایندگی مردم در ادوار گذشته شورای شهر را در کارنامه شان دارند.

سرپرست فرمانداری شیروان گفت: از لحاظ اشتغال نیز 66 نفر دارای شغل آزاد، 34 کارمند، 18 فرهنگی، 10بازنشسته هستند.

شیروان 60 کیلومتری شرق بجنورد مرکز استان خراسان شمالی واقع است و جمعیت این شهرستان طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن حدود 157 هزار نفر جمعیت دارد.

ثبت نام داوطلب انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در 24 شهر استان خراسان شمالی از 20 اسفندماه شروع و ساعت 24 روز سه شنبه 26 اسفندماه 99 پایان یافت و ثبت نام داوطلب انتخابات شورای اسلامی روستایی و عشایری نیز 16 فروردین ماه سال آینده به مدت یک هفته انجام می شود.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به همران میاندوره ای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری 28 خردادماه 1400 برگزار خواهد شد.

مجله آزمون اول: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28857

به "خبرنگاران 14 درصد داوطلبان شورای شهر شیروان در خراسان شمالی زنان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 14 درصد داوطلبان شورای شهر شیروان در خراسان شمالی زنان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید