به روزرسانی قوانین در مجلس از نیازهای اساسی جامعه

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/خراسان شمالی چهارنامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دومین روز از برگزاری مناظرات انتخاباتی در دانشگاه بجنورد به رقابت پرداختند.

به روزرسانی قوانین در مجلس از نیازهای اساسی جامعه

قوانین باید براساس اصول اجرایی بهینه سازی گردد

روح الله ساعدی، یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان نمود: باید در گام اول اشتغال زایی انجام گردد و تا زمانی که اشتغال زایی وجود نداشته باشد نمی توان انتظار فرهنگ سازی را داشت و به طور قطع وقتی شخصی گرسنه باشد، ایمان آن شخص از بین می رود.

وی اظهار کرد: اصلاح قانون باید در دستور کار نمایندگان قرار بگیرد در حال حاضر به علت نبود قوانین مناسب قشر محروم محروم تر شده اند و این مسئله مورد توجه نمایندگان قرار نگرفته است.

ساعدی ادامه داد: به روز رسانی قوانین یکی از نیازهای اصلی است و در حال حاضر چرخ اقتصاد خراب و خراب تر شده است و این درحالی است که با 30 درصد بودجه کشور می توان درآمد زایی و اشتغال ایجاد کرد.

وی تاکید نمود: ابتدا باید قوانین به درستی تدوین شوند و در حال حاضر قوانین موجود از دید بالا به پایین نوشته شده است که این مسئله مشکل مردم را حل نمی نماید.

ساعدی توضیح داد: در تمام جهان قوانین هستند که مسائل مردم را حل می نمایند اما در حال حاضر با قوانین موجود در کشور ما، مردم هستند که در خدمت قوانین هستند و قوانین تنها برای آنها ایجاد مشکل می نماید.

ساعدی مطرح کرد: اگر قوانین به درستی تدوین شوند، می توان نظارت درست نیز براجرای قوانین داشت اما اگر تدوین قوانین با مشکل روبه رو باشد، نظارت براجرای آن نیز مؤثر نخواهد بود.

هدفمندی یارانه ها کامل اجرایی نشده است

موسی الرضا ثروتی، یکی دیگر از کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این مناظره بیان نمود: تا به امروز تنها بخش اول برنامه هدفمندی یارانه ها صورت گرفته است که بخش اول تنها شامل پرداخت یارانه به مردم است.

وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از 50 جلسه برای هدفمندی یارانه ها برگزار شده است، اضافه نمود: متاسفانه تا به امروز 30 درصد برنامه هدفمندی یارانه ها اجرایی شده است و یکی از علت های وجود نقدها زیاد در رابطه با پرداخت یارانه ها همین مسئله است که به طور کامل اجرایی نشده است.

ثروتی بیان نمود: برای به دست آوردن نتیجه مناسب از قانون هدفمندی یارانه ها بهترین راه چاره اجرای کامل قوانین است.

وی با تاکید براینکه 9 درصد پتانسیل جهان در اختیار ما است، اضافه نمود: مشکل اصلی جامعه ما در حال حاضر مسائل مدیریتی است و به طور قطع اگر مدیریت درستی وجود داشته باشد، می توانیم به خود متکی باشیم.

آزادی باید در چارچوب قانون باشد

علی حسن زاده یکی دیگر از کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه این مناظره بیان نمود: آزادی که با هرج و مرج همراه باشد، این نوع آزادی مورد قبول نیست و آزادی باید در چارچوب قوانین باشد که این نوع از آزادی ارزش بسیاری نیز دارد.

وی بیان نمود: گاهی از اوقات آزادی می تواند امنیت اجتماعی را از بین ببرد که این نوع از آزادی مورد نظر مردم نیست و قوانین جمهوری اسلامی نیز جایگاهی برای این نوع از آزادی قائل نیست.

وی با تاکید براینکه معلم ها زیربنای جامعه هستند، اظهار کرد: باید به فرهنگیان جامعه اهمیت بیشتری داده گردد تا معلم های ما دغدغه ای جز دانش آموزان خود را نداشته باشند.

شاد بودن به معنای ابتذال نیست

رضا اصغری، یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بجنورد در ادامه این مناظره بیان نمود: تا به امروز در ارائه فرهنگ به درستی عمل نشده است و جوانان و هنرمندان ما در حال حاضر مسائل زیادی در حوزه مسائل فرهنگی دارند که این مسئله نیازمند وجود قوانین مناسب در حوزه فرهنگ است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر افرادی که در حوزه فرهنگ و هنر خبره نیستند، برای افراد باتجربه تصمیم گیری می نمایند که این مسئله آسیب بسیاری را به حوزه فرهنگ وارد می نماید.

اصغری مطرح کرد: مجلس شورای اسلامی باید مستقل باشد و این به معنای مقابله با دولت نیست بلکه به معنای وضع قوانین مناسب است که برای مردم کارگشا باشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16038

به "به روزرسانی قوانین در مجلس از نیازهای اساسی جامعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به روزرسانی قوانین در مجلس از نیازهای اساسی جامعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید