خروجی نهایی شاخص های ارزیابی باید موجب رضایتمندی مردم باشد
به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور درباره شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه ها، تاکید نمود: شاخص های ارزیابی باید به گونه ای طراحی گردد که خروجی نهایی آن برای مردم قابل درک و لمس باشد و میزان رضایتمندی مردم را در این حوزه نشان دهد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرنگاران از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علاءالدین رفیع زاده روز دوشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های تابعه، با اشاره به وجود سه چالش در سه سطح ارزیابی عملکرد وزارتخانه ها در کشور، گفت: ارزیابی برنامه ریزی و بسته های اجرایی در سطح فعالیت های عمومی و و فعالیت های تخصصی یکی از چالش های پیش روی ارزیابی عملکرد ها است.
وی اضافه کرد: با تصویب و ابلاغ شورای عالی اداری و هیات دولت و با توجه به برنامه جامع اصلاح نظام اداری، مقرر شده تا سرانجام سال 99 برنامه های اداری عملیاتی مدون طراحی گردد.
رفیع زاده به برنامه کاهش 12 درصدی نیروی انسانی در دستگاه های دولتی اشاره نمود و گفت: این برنامه بر اساس تفاهم و پیشنهادات خود دستگاه های اجرایی نهایی می گردد.
وی توصیه کرد که در حوزه تخصصی، برنامه های جامعی تدوین گردد تا بتوان این برنامه ها را به شاخص های قابل ارزیابی برای سال 98 تبدیل کرد.
معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور شاخص های قابل ارزیابی را در سه سطح کلان وزارتخانه ها، سطح سازمانی و سطح نیروی انسانی تقسیم بندی کرد.
وی دومین چالش این حوزه را تدوین شاخص های ارزیابی با خروجی تعیین نهایی دانست و اضافه کرد: شاخص های ارزیابی باید به گونه ای طراحی گردد که خروجی نهایی آن برای مردم قابل درک و لمس باشد و میزان رضایتمندی مردم را در این حوزه نشان دهد.
رفیع زاده نحوه ارزیابی شاخص ها را سومین چالش ارزیابی عملکردها مطرح کرد و گفت: بهتر است برای ارزیابی عملکرد از گروه هایی بیرون از مجموعه استفاده گردد تا نتیجه این ارزیابی ها مورد پذیرش اکثریت افراد قرار گیرد و به نگاه عمومی، نزدیک باشد.
علمی**9207** 1055
منبع: ایرناitalyro.ir: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا