خرید گوشی های ارزان قیمت باکیفیت بسیار راحت تر شده است

به گزارش شیوا مارکت، روزی روزگاری، برای خرید گوشی ارزان قیمت باکیفیت گزینه های زیادی موجود نبود و حتی همان گزینه ها هم حرف زیادی برای گفتن نداشتند. اما خوشبختانه حالا دیگر این طور نیست. به لطف بازار جذاب و رقابت شدید بین سازندگان گوشی ها، در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت ها مشغول ساخت گوشی های ارزان قیمت جذاب هستند.

خرید گوشی های ارزان قیمت باکیفیت بسیار راحت تر شده است

رقابت و پیروزیت

در زمینه افزایش کیفیت گوشی های ارزان قیمت، به هیچ عنوان نمی توانیم نقش مهم شرکت های چینی به خصوص شیائومی و هواوی را انکار کنیم. از زمانی که این شرکت ها و زیر مجموعه هایشان گوشی های خود را در بازار دیگر کشورها عرضه کردند، میلیون ها کاربر متوجه شدند که صرفا به دلیل قیمت پایین، قرار نیست که گوشی موردنظر آن ها بی کیفیت باشد. به عنوان مثال از جدیدترین محصولات این شرکت ها، می توانیم به آنر 8X و ردمی نوت 7 اشاره کنیم که با داشتن قیمت پایین تر از 200 دلار، امکانات بسیار جذابی را ارائه می دهند.

چنین رویکردی با استقبال کاربران روبرو شد و دیگر شرکت ها هم تصمیم گرفتند به این بخش از بازار گوشی های اندرویدی توجه نشان بدهند. برند Realme از جمله شرکت هایی است که با عرضه گوشی های مقرون به صرفه در کشورهایی مانند هند، هواداران پروپاقرص زیادی پیدا نموده است. گوشی Realme 3 Pro با داشتن قیمت حدودا 180 دلاری، توانسته فروش قابل توجهی داشته باشد. کمپانی HMD Global که صاحب برند نوکیا محسوب می گردد، توجه ویژه ای به این دسته از گوشی ها نشان می دهد و مرتبا گوشی های ارزان قیمت باکیفیت را روانه بازار می نماید و آپدیت های اندروید را به سرعت برای آن ها عرضه می نماید.

سامسونگ هم بالاخره بعد از مدت ها، تصمیم گرفت رویکرد خود را در قبال این نوع گوشی ها تغییر دهد. اگرچه سامسونگ از سال ها قبل گوشی های ارزان قیمت عرضه می کرد، اما گوشی های این شرکت از لحاظ دریافت آپدیت ها، عملکرد و بسیاری از موارد دیگر، ضعف های زیادی داشتند و سامسونگ طی این سال ها عمده تمرکز خود را برای گوشی های پرچم دار سری گلکسی اس و گلکسی نوت صرف می کرد.

اما حالا، سامسونگ در زمینه عرضه گوشی های جذاب مقرون به صرفه، بسیار بهتر از گذشته شده است و برای خرید گوشی های ارزان قیمت ساخت سامسونگ با گزینه هایی مانند گلکسی A50 و گلکسی M30 روبرو هستیم که حدود 250 دلار قیمت دارند. هر دو این گوشی ها، به راحتی می توانند با میان رده های دیگر شرکت ها رقابت نمایند. اگرچه این شرکت کره ای هنوز گزینه جذاب زیر 200 دلار معرفی ننموده، ولی به نظر می رسد می توانیم به زودی انتظار عرضه چنین گجتی را داشته باشیم.

درآمدهای جایگزین

در رابطه با کاهش قیمت گوشی های باکیفیت، پایین آمدن قیمت سخت افزار نقش مهمی داشته است. علاوه بر این، در چند سال گذشته شرکت های سازنده، با بهره گیری از راهکارهای خلاقانه برای کسب درآمد، پیروز به پایین آوردن قیمت این گجت ها شده اند.

شیائومی از جمله شرکت هایی است که انواع و اقسام محصولات-از تلویزیون گرفته تا کفش-را می سازد و با این کار درآمد قابل توجهی کسب می نماید. وان پلاس در کنار فراوری گوشی، محصولاتی مانند هدفون، تی شرت و کوله پشتی هم می فروشد. هواوی هم صاحب یک امپراتوری گسترده است که در انواع و اقسام حوزه ها دستی دارد.

HMD Global هم در ابتدای راه برای پایین نگه داشتن قیمت ها، عمدتا محصولات خود را در فضای آنلاین به فروش می رساند که تعدادی از شرکت های سازنده در ابتدای راه از این رویکرد بهره بردند. همین اقدامات باعث شده که حالا کاربران برای خرید گوشی ارزان قیمت جذاب دست بازتری داشته باشند.

آیا قیمت گوشی های هوشمند باز هم افزایش می یابد؟

سیستم عامل اندروید بهتر از همواره است

گوگل اگرچه به خودی خود در زمینه ارائه گوشی های ارزان قیمت کار چندانی انجام نداده، اما برای افزایش شمار این دسته از گجت ها نقش مهمی ایفا نموده است. از سال 2014، گوگل توسعه اندروید وان را شروع کرد که نسخه خالص اندروید برای گوشی های میان رده است و ضمناً دریافت سریع آپدیت های این سیستم عامل را هم امکان پذیر می نماید. در کنار آن، با اندروید Go روبرو هستیم که برای گوشی های بسیار ضعیف تر توسعه یافته است.

اندروید Go به لطف سبک بودن خود، می تواند در گوشی هایی با داشتن 512 مگابایت حافظه رم هم به خوبی اجرا گردد. گوگل همچنین برای افزایش جذابیت این سیستم عامل، نسخه سبک اپلیکیشن های خود مانند گوگل مپ، یوتیوب و جیمیل را برای اندروید Go عرضه نموده است تا گوشی های بسیار ارزان قیمت بتوانند تا حد زیادی از امکانات مشابه گوشی های گران تر بهره ببرند.

تا همین چند سال قبل، پایین بودن حافظه رم و حافظه داخلی، بعضی از گوشی های هوشمند را تقریبا فلج می کرد. اما حالا به لطف اندروید وان و اندروید Go، چنین گوشی هایی می توانند عملکرد خوبی داشته باشند و ضمناً آپدیت های اندروید را هم به سرعت دریافت نمایند.

توصیه هایی برای خرید گوشی ارزان قیمت

اگر به دنبال خرید گوشی ارزان قیمت هستید، توصیه می کنیم مدل مجهز به نسخه قدیمی تر از اندروید نوقا را خریداری نکنید. زیرا از لحاظ امنیت و عملکرد با مسائل بیشتری روبرو می شوید. علاوه بر این، از گوشی های دارای حافظه داخلی کمتر از 16 گیگابایت هم دوری کنید. سیستم عامل اندروید و اپلیکیشن های اصلی بخش زیادی از این حافظه را اشغال می نمایند و مرتبا با مشکل کمبود حافظه روبرو می شوید. برای حل این مشکل هم نمی توانید روی کارت حافظه microSD حساب کنید زیرا این کارت های حافظه عمدتا مناسب ذخیره سازی مواردی مانند ویدیو و عکس هستند.

گوشی های جدید خیلی سریع شارژ باتری را تمام می نمایند. به همین خاطر به ظرفیت باتری توجه نشان بدهید و به دنبال ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت یا بیشتر باشید. در رابطه با تراشه هم به دلیل وسیع بودن گزینه ها، بسیاری از کاربران برای انتخاب گزینه مناسب با مشکل روبرو می شوند. ولی باید بگوییم که پردازنده موردنظر باید دارای حداقل 4 هسته باشد. علاوه بر این، نباید اهمیت زیاد حافظه رم را از قلم بیندازیم.

در همین سال 2019، گوشی های اندرویدی مجهز به 1 گیگابایت حافظه رم عرضه شده است. ولی اگر توان اقتصادی دارید، توصیه می کنیم گوشی مجهز به حداقل 2 گیگابایت حافظه رم خریداری کنید. حافظه رم برای بهبود تجربه کاربری و عملکرد گوشی تأثیر بسزایی دارد.

در سال 2019 هم گوشی های ارزان قیمت بی کیفیت پیدا می گردد و احتمالا تا زمانی که اندروید پابرجا است، با چنین موضوعی روبرو خواهیم شد. با این حال، روزبه روز شمار گوشی های ارزان قیمت همه فن حریف بیشتر می گردد و حالا به راحتی برای انواع و اقسام بودجه ها می توانید گزینه جذابی را پیدا کنید.

شما در خصوص گوشی های ارزان قیمت موجود در بازار چه فکر می کنید؟ آیا شما هم به خرید گوشی های ارزان همه فن حریف علاقه دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

قبل از خرید گوشی به این نکات توجه کنید

منبع: Android Authority

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10159

به "خرید گوشی های ارزان قیمت باکیفیت بسیار راحت تر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید گوشی های ارزان قیمت باکیفیت بسیار راحت تر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید