خطر سیل استان های جنوبی را تهدید می نماید ، بارش های رگباری در تهران

به گزارش شیوا مارکت، مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امشب احتمال بارش های رگباری در تهران و خراسان های شمالی و رضوی وجود دارد، نسبت به خطرات ناشی از سیل در استان های جنوبی کشور هشدار داد.

خطر سیل استان های جنوبی را تهدید می نماید ، بارش های رگباری در تهران

احد وظیفه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه در بعدازظهر و اوایل شب انتظار رگبار و رعد و برق را در تهران داریم، گفت: بعدازظهر و امشب تشدید بارش برف در ارتفاعات البرز در مسیرهای کوهستانی شمال تهران به ویژه در جاده چالوس، هراز و فیروزکوه پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: امروز و امشب شاهد بارش رگباری باران در سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و به طور ویژه در شهر مشهد خواهیم بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی تاکید نمود: از اواخر وقت امروز به تدریج بارش ها در جنوب غرب کشور قطع می گردد و تنها مناطقی از جنوب و شرق استان فارس، غرب هرمزگان، غرب کرمان و جنوب بوشهر با بارش روبرو خواهند بود. تا اواسط فردا این سامانه از کشور خارج می گردد.

وظیفه در پاسخ به این پرسش که انتظار وقوع سیل در استان های جنوبی و جنوبی غربی کشور وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر جنوب غرب کشور درگیر بارش های شدید و سیلاب است. بارش هایی که از دو روز پیش آغاز شده باعث طغیان رودخانه های بزرگ می گردد. ضمن اینکه در همین ساعت ها شاهد بارش های شدید در شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، بخش هاس از فارس داریم و خطر سیل همچنان برای این استان های جنوبی وجود دارد.

وی در خاتمه با بیان اینکه در خوزستان در رودخانه هایی مثل کارون و کرخه وقتی در بالادست بارش باران شدید صورت می گیرد، حدود چهار ساعت طول می کشد تا آب باران به پایین دست برسد، گفت: بارش هایی که از دو روز پیش در این حوزه داشتیم در حال رسیدن به دشت خوزستان است و متوجه شدیم که در جاده ساحلی اهواز یک پارک وجود دارد که به زیر آب می رود.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4498

به "خطر سیل استان های جنوبی را تهدید می نماید ، بارش های رگباری در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر سیل استان های جنوبی را تهدید می نماید ، بارش های رگباری در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید