خواص خوردن خرما در روز خواص خوردن خرما در روز

به گزارش شیوا مارکت، خوردن خرما آیا تا به امروز فکر کرده اید که خوردن خرما می تواند چه تغییراتی در بدن شما ایجاد کند؟ احتمالا نه. بیشتر مردم تمایلی به فکر کردن در خصوص خواص مواد غذایی و تغییراتی که آن ها در بدن شان ایجاد می کنند ندارند.اما خواص این میوه کوچک بسیار شگفت انگیز است.

خواص خوردن خرما در روز خواص خوردن خرما در روز

خواص خوردن خرما در روز

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیتوته خوردن خرما آیا تا به امروز فکر کرده اید که خوردن خرما می تواند چه تغییراتی در بدن شما ایجاد کند؟ احتمالا نه. بیشتر مردم تمایلی به فکر کردن در خصوص خواص مواد غذایی و تغییراتی که آن ها در بدن شان ایجاد می کنند ندارند.اما خواص این میوه کوچک بسیار شگفت انگیز است.

خرما می تواند خواص سلامتی بسیار عالی داشته باشد. اگر در روز تنها 3 عدد خرما بخورید نتایج آن را در خود می بینید. منابع غذایی موجود در خرما خواص این میوه کوچک بسیار شگفت انگیز است.

اگر در روز عادت به خوردن تنها سه عدد خرما داشته باشید دیگر با کمبود بسکمک از ویتامین ها در بدن خود روبرو نمی شوید. خرما شامل پتاسیم، فیبر، منگنز، ویتامین B-6 و منیزیم است.

خوردن خرما و بهبود دستگاه گوارشی خوردن خرما می تواند سلامت دستگاه گوارشی شما را بهبود دهد. خرما یکی از غذاهای عالی برای سلامت دستگاه گوارش است. اگر شما مسائلی مثل IBS، یبوست یا بسکمک دیگر از مسائل گوارشی و دستگاه گوارش دارید. خرما می تواند علائم این مسائل را کاهش دهد.

به علاوه خرما می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش داده و همچنین در مدت زمان بسکمک است که توسط پزشکان به عنوان درمان بواسیر توصیه می گردد.

خرما یک مسکن درد است مدت زیادی است که خرما را به عنوان یک مسکن و دارو برای تسکین درد و کمک به تورم تجویز می کنند. محققان با مطالعه روی 69 زن به این نتیجه رسیدن که اگر زنان از 4 هفته قبل از زایمان خود خرما بخورند می توانند زایمان بهتری داشته و درد کمتری تجربه کنند. همچنین عادت به خوردن خرما می تواند اضافه وزن پس از زایمان شما را هم کاهش دهد.

خوردن خرما و عملکرد بهتر خرما بر اساس برخی مطالعات هنگامی که شما به اندازه کافی ویتامن یB6 کنید مغز کارکرد بهتری خواهد داشت. با کمک این ویتامین شما می توانید بهتر تمرکز کرده و خاطرات را بهتر به یاد بیاورید. به عبارتی این ویتامین در به یادآوری سریعتر و دقیق تر خاطرات کمک می کنند. خرما یک ذهن تیز و آماده را به شما ارزانی می دهد.

خرما اکسیر بازیافت انرژی و جوانی خرما میوه بیماران

فواید چشمگیر خرما آن را به یکی از بهترین مواد تشکیل دهنده برای رشد عضلات مبدل کرده اند

خرما بمبی از موادمغذی:

بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

شانست رو برای مهاجرت به آمریکا از دست نده

فواید خرما شامل بهبود یبوست، اختلالات روده، مسائل قلبی، کم خونی، اختلال عملکرد جنسی، اسهال، سرطان شکم، و بسکمک شرایط دیگر می شوند. مصرف خرما برای افزایش وزن نیز گزینه خوبی محسوب می گردد. این ماده غذایی سرشار از ویتامین های مختلف، مواد معدنی و فیبر است. این میوه خوشمزه حاوی چربی، کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس، و منیزیم است که همگی برای سلامت انسان مفید هستند.

فواید چشمگیر خرما آن را به یکی از بهترین مواد تشکیل دهنده برای رشد عضلات مبدل کرده اند. مردم به روش های مختلف خرما را مصرف می کنند که از آن جمله می توان به ترکیب خمیر خرما با شیر، ماست یا همراه با نان یا کره که مزه این میوه را هر چه بهتر می سازند، اشاره کرد. مصرف خرما هم برای بزرگسالان و هم بچه ها، به ویژه برای بهبود زخم یا بیماری، مفید است.

خرما یکی از بهترین مواد غذایی با توانایی تنظیم فرآیند گوارش است. این میوه شیرین می تواند طی نیم ساعت پس از مصرف سطوح انرژی را به طور قابل توجهی افزایش دهد. انجمن سرطان آمریکا دریافت 20 تا 35 گرم فیبر در روز را توصیه می کند که می توان از طریق خرما آن را تامین کرد. همچنین گفته می گردد، مصرف روزانه یک دانه خرما می تواند به حفظ سلامت چشم ها در طول زندگی کمک کند. اثر خرما در محافظت از مشکل شب کوری شناخته شده است.

خرما یکی از بهترین مواد غذایی با توانایی تنظیم فرآیند گوارش است

خرما در طب سنتی:

از زمان های قدیم از خرما برای کاهش فشار خون و دیابت استفاده شده است در هند به عنوان ضدسرفه، خلط آور، آرام بخش، ملین و تحریک کننده مجاری ادراری و افزایش میزان ادرار کاربرد داشته است.

مصریان باستان برای تقویت قوای جنسی و افزایش میزان باروری از خرما استفاده می کردند در طب سنتی امروزه هم از مخلوط خرمای خشک به همراه مغز بادام، دانه به، پسته و شکر به عنوان ماده ای مقوی برای خانم های باردار و مادران شیرده استفاده می گردد.

مصرف خرما برای جلوگیری از سفید شدن زودرس مو، چین و چروک در پوست و ایجاد پوستی زیبا موثر است دانه خرما هم از ایجاد چروک در پوست خانم ها جلوگیری می کند.

مصرف خرمای پخته به همراه فلفل سیاه و هل برای درمان سردرد، کمر درد، سرفه خشک، بی حالی، تب ملایم و بی اشتهایی توصیه شده است خوردن خرما به همراه صبحانه برای جلوگیری از سرماخوردگی و کاهش آسم بکار می رفت.

مصرف مداوم آن برای کاهش میزان سرفه، میزان روماتیسم، مسائل دستگاه ادراری، دستگاه گوارش و به خصوص التهابات معده، دستگاه تنفس و ناتوانی جنسی کاربرد دارد.

بطور کلی خرما ماده ای مغذی، آرام بخش، خلط آور، ملین، تقویت کننده قوای جنسی بوده که برای درمان بیماری های تنفسی، سرفه، آسم، دردهای قفسه سینه، تب، فشار خون بالا، و خستگی موثر است.

بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای بلاگ پو

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24197

به "خواص خوردن خرما در روز خواص خوردن خرما در روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص خوردن خرما در روز خواص خوردن خرما در روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید