دانشجویان رشته پزشکی پیش از موعد فارغ التحصیل می شوند

به گزارش شیوا مارکت، انجمن پزشکی آمریکا گفت که دانشجویان رشته پزشکی بعضی از دانشگاه های برتر آمریکا می توانند برای یاری به مقابله با کرونا ویروس زودتر فارغ التحصیل شوند.

دانشجویان رشته پزشکی پیش از موعد فارغ التحصیل می شوند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اینسایدهایراد، بنا به اعلام انجمن پزشکی آمریکا دانشجویان رشته پزشکی در دانشگاه های هاروارد،نیویورک و کانزاس اجازه دارند که زودتر از زمان اصلی سرانجام تحصیلات خود فارغ التحصیل شوند تا به مبارزه با بیماری کووید-19 یاری نمایند.

از دیگر دانشجویان رشته پزشکی آمریکا هم خواسته می گردد که به عنوان بخشی از دوران تحصیلی خود، به بیماران یاری نمایند.

انجمن پزشکی آمریکا اکنون هدایت هایی را در رابطه با مشارکت دانشجویان برای دانشکده های پزشکی و سیستم های بهداشتی منتشر نموده است.

در مقدمه این بیانیه هدایت آمده که فرصت های بسیاری برای دانشجویان وجود دارد که بتوانند بدون تماس فیزیکی مستقیم با بیماران، در مراقبت های بالینی از آن ها یاری نمایند.

همچنین، انجمن پزشکی آمریکا توصیه نموده که به دانشجویان حق انتخاب داده گردد که آیا تمایل دارند مستقیما با بیماران مبتلا به کووید-19 در ارتباط باشند یا خیر.

علاوه بر این توصیه شده که این دانشجویان به وسایل محافظتی ویژه تجهیز شوند و طریقه استفاده صحیح از آن ها، به دانشجویان آموزش داده گردد.

این انجمن گفته که دانشجویان پزشکی در صورت ابتلا به کووید-19 نباید مسئول پرداخت هزینه های تشخیص و درمان بیماری خود، باشند.البته این شرایط در صورتی رعایت می گردد که تایید گردد دانشجو به دلیل فعالیت های مربوط به دانشگاه به بیماری مبتلا شده است.

در سرانجام، این انجمن تاکید نمود که نباید دانشجویان را وادار کرد که در فعالیت های مبارزه با کرونا ویروس شرکت نمایند و همه این فعالیت ها باید داوطلبانه صورت گیرد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18361

به "دانشجویان رشته پزشکی پیش از موعد فارغ التحصیل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان رشته پزشکی پیش از موعد فارغ التحصیل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید