درخواست چین و روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت علیه آمریکا

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دولتهای چین و روسیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند تا روز پنج شنبه جهت آنالیز اظهارنظرهای مقامات آمریکا مبنی بر طرح و نقشه این کشور برای توسعه و استقرار موشکهای میان بُرد یک نشست برگزار کند.

درخواست چین و روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت علیه آمریکا

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

بدین ترتیب، مقامات مسکو و پکن می خواهند که تمام 15 عضو شورای امنیت تحت دستورکار تهدیدات علیه صلح و ثبات بین المللی گرد هم آیند و از ایزومی ناکامیتسو رئیس بخش امور خلع سلاح سازمان ملل نیز درخواست نموده اند که این موضوع را به اطلاع این نهاد برساند.

لازم به ذکر است که پنتاگون روز دوشنبه بیان کرد که یک موشک کروز زمین پایه میان بُرد را آزمایش نموده است. این نخستین آزمایش موشک میان بُرد آمریکا از زمان خروج یکجانبه این کشور از پیمان منع موشکهای هسته ای میان برد (INF) بشمار می رود.

در همین ارتباط، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در دیدار با همتای فنلاندی خود در سخنانی بیان کرد: از کوشش آمریکا برای گسترش سیستم موشکی این کشور که ناقض پیمان منع موشک های هسته ای میان بُرد (INF) است، متأسفیم.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت: از آنچه در این خصوص دیدیم، ناراحت شدیم. آزمایش موشک زمین پایه میان بُرد توسط آمریکا ناقض پیمان منع موشک های هسته ای میان بُرد است.

پوتین ادامه داد: این اقدام آمریکا اوضاع امنیتی را در کل و امنیت اروپا را بطور خاص وخیم تر کرد. اگر آمریکا به اقدامات خود در این جهت ادامه دهد، مسکو اقدام متقابل و مناسبی را به انجام می رساند.

وزارت خارجه چین نیز روز سه شنبه در واکنش به آزمایش موشک کروز توسط واشنگتن بیان کرد: اقدام آمریکا به رقابت تسلیحانی منتهی شده و مخاطراتی را برای دنیا در پی خواهد داشت.

وزارت خارجه چین در این بیانیه تأکید کرد: آنچه آمریکا انجام داد، به تشدید تنش ها منجر شده و تأثیر منفی بر امنیت بین المللی و منطقه ای برجای می گذارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 8755

به "درخواست چین و روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت علیه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست چین و روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت علیه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید