در زمان سفر کنید و به دل تاریخ بروید

به گزارش شیوا مارکت، برترین مکان های جهان برای آنهایی که عاشق تاریخ هستند.

در زمان سفر کنید و به دل تاریخ بروید

چه کسی گفته که برای سفر کردن اول باید بلیت داشت؟ بیایید با هم سفری رایگان به دل تاریخ داشته باشیم.

در این مقاصد گردشگری که قصد داریم امروز معرفی کنیم، هر خیابان تاریخی دارد و هر ساختمان و بنا داستانی برای روایت کردن. دفترچه راهنمایتان را در دست بگیرید، از روی نقشه راستا را پیدا کنید یا بی خیال اینها شوید و بگذارید هر جا عشقتان می کشد بروید. در هر صورت، هر طور که بروید سفری در زمان خواهید داشت، سفری به دل تاریخ. در این مکان ها تاریخ ها را نزدیک تر از آنچه که فکر می کنید، حس خواهید کرد.

به روم خوش آمدید

رومولوس و رموس، بنیان گذاران افسانه ای روم هستند که بر سر محلی که این شهر باید واقع می شد جنگ های زیادی کرد. رومولوس برنده شد و این شهر نام او را به خود گرفت.

به یورک خورش آمدید

هزاران سال است که شمال انگلستان تحت فرامانروایی پادشاهان جنگجوی وایکینگ است و یورک دژ اصلی آنهاست. مرکز ژورویک شما را به خیابان های دوران وایکینگ ها می برد و در هر گوشه و کنار مرکز این شهر اشیا و لوازم وایکینگ ها را می توانید به چشم خود ببینید.

به ادینبرگ خوش آمدید

ادینبرگ آمیزه ای از تاریخ و فرهنگ است. قرن ها پیش، پادشاهان اسکاتلند به نمای وسیعی از قصر ادینبرگ خیره می شدند که از دیوارهای مستحکمش می شد نیم نگاهی به گذشته ملک الطوایفی این شهر انداخت. گشت زدن در میادین آرام و باصفا و پارک های روستایی در این شهر مدرن بسیار لذت بخش است.

به کیوتو خوش آمدید

کیوتو جوهرۀ دوران گذشته ژاپن است. گیشاها با صورت های نقاشی شده در خیابان های باریک این سو و آن سو می فرایند، فانوس های کاغذی در لبه های شیروانی های چوبی تاب می خورند، و هزاران معبد هوش از سر گردشگران می برند. رنگ های خیره کننده را هم که به آن بیافزاید، مثل صورتی آسمانی شکوفه ها در بهار، قرمز آتشین پاییز، انگار اینجا خود سرزمین عجایب است؛ سرزمینی رویایی پر از شگفتی.

به برلین خوش آمدید

از زمان سقوط دیوار برلین هنوز یک نسل نگذشته است؛ دیواری که شهری متحد را به دو بخش آلمان غربی و شرقی قسمت کرد. تا پیش از این رخداد متحیرکننده تاریخی، اهالی خونگرم و دلنشین برلین جلوه ای از تنوع، مهمان نوازی، مهربانی و بی آلایش بودن را منعکس می کردند. نوشیدن یک قهوه دلچسب در کروزبرگ یا مهمانی گرفتن در نیوکلن از یاد هیچ گردشگری نخواهد رفت.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29938

به "در زمان سفر کنید و به دل تاریخ بروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در زمان سفر کنید و به دل تاریخ بروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید