10 شهر زیبای جهان در سال 2019 که باید از آن ها دیدن کنید!

به گزارش شیوا مارکت، وقتی تعبیر شهرهای زیبای جهان را می شنوید، ممکن است که اولین چیزی که به ذهنتان می آید تصویری از چشم لندن، طاق کنستانتین در رم، برج گالاتا استانبول و خیلی از جاذبه های دیگر را که نمایانگر شهرهای خاصی است باشد اما سوال اصلی این است که آیا شما شهر زیبای جهان در سال 2019 را می شناسید؟

10 شهر زیبای جهان در سال 2019 که باید از آن ها دیدن کنید!

ما امروز می خواهیم تا برای پاسخ به این سوال، 10 تا از زیباترین شهرهای دنیا در سال 2019 را به شما معرفی کنیم تا با آن ها آشنا شوید و بالاخره روزی روزگاری بار و بندیل سفرتان را ببندید و از آن ها دیدن کنید.

رویای افراد زیادی این است که به دور دنیا و یا حتی شهرهای زیبا سفر کنند اما نمی دانند که این سفر هیجان انگیز را باید از کجا شروع کنند و در کجا به انتها برسانند. برخی حتی این سوال را دارند که زیباترین شهر دنیا کجاست که بروند و از آن دیدن کنند اما باید در پاسخ بگوییم که هر شهری در دنیا ویژگی و خصوصیت خود را دارد و از این رو باید زیباترین شهرهای دنیا را به شما معرفی نماییم. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، 10 شهر از لیست زیباترین شهرهای دنیا را به شما معرفی کنیم.

1- استانبول، یکی از زیباترین شهرهای دنیا در ترکیه

استانبول یا همان قسطنتنیه سابق و معروف یکی از شهرهایی است که باید به آن لقب زیباترین شهر دنیا در سال 2019 را بدهیم. این شهر دیدنی که امروزه یکی از توریست پذیرترین شهرهای دنیا شده، رسما صنعت توریسم ترکیه را به تنهایی متحول کرد! اگر از دلایلی همچون فراهم بودن امکانات گردشگری در همه سطوح و ارزان بودن سفر به استانبول بگذریم، جاذبه های این شهر به قدری زیبا هستند که آن را به عنوان یک شهر زیبا در فهرست های دنیای قرار داده اند. سومین شهر اروپا با داشتن تاریخی غنی و دیدنی های مختلف و رنگارنگش دل خیلی ها را برای بازدید از خود می برد.

جاذبه های استانبول خیلی زیاد است اما پیشنهاد می کنیم که در سفر به این شهر از؛ ایا صوفیه، مسجد سلطان احمد که به مسجد آبی معروف است، کاخ توپکاپی، بازار بزرگ، باسیلیکا، مسجد سلیمانیه، کاخ دلمه باغچه، ستون کنستانتین و بسیاری از جاذبه های دیگر را به شما معرفی نماییم. با این حال پیشنهاد می کنیم که در مطلب راهنمای سفر به استانبول با هر چیزی که هم درباره سفر به این شهر و هم به صورت اطلاعات کلی در مجله خبرنگاران کسب نمایید.

2- سنت پترزبورگ، شهر طلایی روسیه

سنت پترزبورگ هم مثل استانبول قبلا پایتخت کشور خود بوده ولی حال به عنوان دومین شهر مهم و بزرگ روسیه، یکی از 10 شهر زیبای دنیا است که ما توصیه می کنیم حتما به آن سفر کنید. به نظر خیلی ها، سنت پترزبورگ قبلا قشنگترین شهر دنیا بوده است. این شهر طلایی پر است از جاذبه هایی که از دوره تزارها به جای مانده است. شهر سنت پترزبورگ در قرن 18 میلادی ساخته شد و از این رو می توان زیباترین بازمانده های معماری طلایی و فاخر دنیا را در قشنگ ترین شهر دنیا یعنی سنت پترزبورگ به چشم دید. در این شهر جاذبه های بسیاری زیادی وجود دارد اما معروف ترین آن ها؛ موزه هرمیتاژ، کلیسای سنت ایزاک، قلعه پیتر و پاول، کلبه پتر کبیر و کلی دیدنی دیگر است. برای این که درباره سنت پترزبورگ بیشتر بدانید، در مجله خبرنگاران می توانید مطلبی با این عنوان را مطالعه کنید.

3- دهلی، شهر شگفتی های هند!

دهلی یکی از شهرهای زیبا دنیا و پایتخت شگفتی های هند است. دهلی را باید به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای هندوستان و زیباترین شهر دنیا به شما معرفی کنیم که به واسطه فرهنگ غنی خود و در طول حکمرانی سلسله های مختلف در آن، هم جاذبه های بسیار زیبای تاریخی ساخته شده و هم به قدری غنی و مدرن است که به آن هندوستان کوچک هم می گویند. با آن که در مطلب جاذبه های دهلی می توانید با دیدنی های بسیاری در این شهر آشنا شوید اما از معروف ترین جاهایی که در این شهر باید بیینید می توانیم از؛ قلعه سرخ، مسجد جامع دهلی، مقبره همایون، قطب منار و باغ پنج حس نام ببریم.

4- کیپ تاون، شهری زیبایی با مرکزیت فرهنگی قاره آفریقا

یکی دیگر از زیباترین شهر دنیا 2019 که نامش در این لیست قرار گرفته است، کیپ تاون در آفریقای جنوبی است. کیپ تاون شهری کاملا آرام و بی سر و صداست و کسانی که به آن سفر می کنند و یا در آن زندگی می کنند، جریان آرام زندگی در آن را به صورت مشترک اقرار می کنند! کیپ تاون به عنوان یکی از زیباترین شهرهای دنیا محل قرار گیری ساختمان های مهم و زیبایی در این کشور همچون؛ ساختمان مجلس، موسسات فرهنگی مختلف، اسکله معروف ویکتوریا، باغ های گیاه شناسی مختلف و بسیاری از اماکن دیدنی مختلف دیگر است.

خوشبختانه مدت زیادی از اقدامات مثبت مسئولان این شهر در زمینه ایجاد امکانات توریستی فراوان در این شهر گذشته است و اکنون کیپ تاون را شهری باب دل گردشگران از اقصی نقاط دنیا می توانیم معرفی نماییم. کیپ تاون شهر جاذبه های مختلف و متنوعی است و از این رو می توانید مطمئن باشید لیست بلند بالایی از دیدنی های مختلف در آن را می توانید تهیه کنید. برخی از این جاذبه ها عبارتند از: آکواریوم tow oceans، جزیره روبن، قصر گود هپ، کلبسای گروت کرک، کوه معروف تیبل (table)، منطقه سیتی بول (city bowl)، خیابان بوهمین که پیشنهاد می کنیم حتما از آن ها دیدن نمایید. یکی از کارهایی که حتما باید در این شهر انجام دهید، گشت و گذار در بازارهای کیپ تاون است که می توانید در مجله خبرنگاران درباره آن ها اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

5- آمستردام، پایتخت گل های دنیا

از جمله شهرهای زیبا دنیا در قاره اروپا، آمستردام پایتخت هلند است که به شهر گل ها هم معروف شده. از آن جایی که هیچ لیستی در دنیا با این عنوان نمی توانید پیدا کنید که نام این شهر در آن نباشد باید بگوییم که مهم ترین دلیلی که آمستردام اینقدر مورد توجه قرار گرفته این است که شب های سر زنده، ساختمان های زیبا، کانال آب منحصر به فرد، کافی شاپ های مختلف و متنوع، مراکز خرید بزرگ، تاریخ غنی که از بیشتر ساختمان های شهر می توان آن را به چشم دید، مردم راضی و بسیاری از عوامل دیگر می باشد که البته این ها مهم ترین هایشان بودند.

آمستردام از قرن 16 میلادی به بعد که هم زمان با شروع توسعه آن و توجه به آن بود، در هر دوره نمادی از یک شهر زیبا و مدرن نه تنها در اروپا بلکه در دنیا بوده است. جاذبه های دیدنی و تفریحی در این شهر اصلا کم نیستند که می توانید در مطلب جاذبه های آمستردام با آن ها آشنا شوید اما ما برخی از معروف ترین آن ها را که عبارتند از؛ موزه ملی، میدان دام، آسیاب بادی دِ خووایا، بازار گل و کاخ سلطنتی را به شما نام می بریم.

6- لیسبون، شهری زیبا که بر اساس اصول شهرسازی ساخته شده

این بار از بین 10 تا از زیباترین شهرهای دنیا می خواهیم به سراغ شهر لیسبون پایتخت کشور پرتغال برویم. یکی از عواملی که باعث شده تا لیسبون در این لیست قرار بگیرد این است که این شهر از ابتدا هم بر اساس قوانین و اصول درست شهرسازی شکل گرفته و همه چیز در آن بر اساس یک نقشه درست و از پیش تعیین شده به وجود آمده است.

این شهر از قرن ها قبل از میلاد حضرت مسیح وجود داشته و به عنوان یک شهر تاریخی و با ریشه، بازمانده های تاریخی بسبار زیبایی در خود دارد. عواملی که باعث زیبایی این شهر به هنوان یکی از قشنگ ترین شهرهای دنیا شده جدای از گالری های هنری، ساحل های تمیز، موزه های مختلف و بسیاری از دیگر موارد؛ فرهنگ لاتین مردم این شهر است که تاثیرگذاری بسیار زیادی در چهره این شهر مدرن داشته است. راستی اگر دوست دارید تا به این شهر سفر کنید می توانید تا جاذبه های لیسبون را در مجله خبرنگاران بشناسید.

7- سویل اسپانیا، شهری با معماری خاص و خیره کننده!

بزرگ ترین شهر جنوب اسپانیا یعنی سویل که برخی به آن سویال هم می گویند قطعا یکی از شهرهای زیبای دنیا است. در برخی از افسانه های می گویند که هرکول این شهر را با دستان خودش ساخته و آن را تزئین کرده است، سویل را شهر معماری های زیبا و جذاب می نامند. سویل پر است از جاذبه های تاریخی و تفریحی که بیشترشان با توجه به فرهنگ ماتادوری اسپانیایی ها شکل گرفته اند.

با این که می توانید با جاذبه های سویل در مجله خبرنگاران آشنا شوید اما ما به شما می گوییم که از میدان گاو بازی پلازا د توروس گرفته تا کاخ آلکاسار معروف، کلیسای جامع سویل، موزه فلامنکو، پارک ماریا لوئیزا، سازه چوبی پاراسول متروپل که بر اساس آخرین المان های معماری مدرن ساخته شده، ساختمان کاسا د پیلاتوس، منطقه سانتاکروز، دانشگاه سویل و بسیاری از دیگر جاذبه ها و مراکز مختلف باعث شده اند سویل از دیدنی ترین جاذبه های سویل به عنوان یکی از زیباترین شهرهای دنیا هستند.

8- کیوتو، شهری زیبا در ژاپن

کیوتو یکی از بزرگ ترین شهرهای کشور ژاپن با بازدید سالانه بیش از 1.5 میلیون نفر در سال، منطقه ای توریستی محسوب می شود. کیوتو نه تنها یکی از زیباترین شهرهای دنیا است بلکه معمولا در رتبه بندی های معتبر دنیای از لحاظ بهترین هتل، بهترین خط هواپیمایی، بهترین جزیره های گردشگری نیز در رتبه های نخست قرار می گیرد. از آن جایی که کیوتو قبلا پایتخت امپراطوری ژاپن بوده، در آن ساختمان های تاریخی و زیبای بسیاری وجود دارد.

البته در حال حاضر معماری مدرن و تاریخی در این شهر با هم ادغام شده ولی نتیجه آن چیزی جز این نشده که کیوتو، یکی از شهرهای زیبای دنیا بشود. اگر دوست دارید به کیوتو بروید باید بگوییم که می گویند فصل پاییز در این شهر واقعا دیدنی است. به همین خاطر هم ما پیشنهاد می کنیم که با جاذبه های کیوتو در مجله خبرنگاران بیشتر آشنا شوید.

9- پراگ، شهری که به آن لقب افسونگر را داده اند!

پراگ پایتخت کشور چک است که از لحاظ زیبایی دارای جایگاه ویژه ای است. اگر بخواهیم یک چهره کلی از پراگ برای شما ترسیم کنیم باید بگوییم که این شهر پر است از ساختمان هایی به سبک گوتیک و نوآوری های ساختمان سازی مرسوم در قرن 19 و 20 میلادی! می گویند که شب و روز پراگ با هم از لحاظ زیبایی فرق می کند و هر کدام جاذبه های چشم نواز مخصوص به خود را دارند. از آن جایی که پراگ بزرگ ترین قلعه اروپا را در خود جای داده است، می توانیم به شما بگوییم که جاذبه هایی جذاب و دیدین از این دست در این شهر زیبا است. با این که درباره قلعه پراگ می توانید در مجله خبرنگاران بخوانید اما حتما با دیگر جاذبه های این شهر همچون پل چارلز، ساعت نجومی پراگ، شهر قدیمی، کلیسای سنت ویتوس، قصر لبکوویچ نیز آشنا شوید.

10- لندن، شهر زیبای 2 هزار ساله

لندن، بزرگ ترین شهر انگلیس و پاتخت آن است که به واسطه قرارگیری در کنار رودخانه تیمز، هم بسیار سر سبز و زیباست و هم به خاطر قدمت 2 هزار ساله اش پر است از جاذبه های تاریخی و دیدنی. البته نباید از سازه های مدرن این شهر چشم پوشی کرد زیرا این شهر با وجود تمام این تضادهایش در کنار هم است که یکی از شهرهای زیبا دنیا شده است. لندن پر است از جاذبه های دیدنی و جالب که برخی از معروف ترین آن ها عبارتند از: موزه بریتانیا، کاخ باکینگهام، کاخ وست مینستر، چشم لندن، کلیسای سنت پل، پارک هاید، موزه مادام توسو، کاونت گاردن و بسیاری از جاذبه های جالب و دیدنی دیگر که پیشنهاد می کنیم در مطلب جاذبه های لندن با آن ها آشنا شوید. شما می توانید برای رزرو تور هر کدام از این شهرها به وب سایت آنلاین خبرنگاران مراجعه نمایید.

در این مطلب 10 از شهرهای زیبا دنیا در سال 2019 را به شما معرفی کردیم که البته این چند شهر به کنندگی از دیگر شهرهای قشنگ دنیا در این مطلب از آن ها نام برده شده است. اگر تا به حال به هر کدام از این شهرها سفر کرده اید، تجربه و نظر خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

دوست دارید تا به هر کدام از این شهرها سفر کنید؟ می توانید با خرید بلیط هواپیما خود از خبرنگاران هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری بهترین پروازها به سمت تمامی نقاط دنیا را خریداری نمایید.

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: الی گشت
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10810

به "10 شهر زیبای جهان در سال 2019 که باید از آن ها دیدن کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شهر زیبای جهان در سال 2019 که باید از آن ها دیدن کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید