دوربین های هوش مصنوعی مچ رانندگان گوشی باز را می گیرد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، اگر چه همه می دانند که استفاده از گوشی در حین رانندگی خطرناک است، اما بعضی افراد به این موضوع توجه نمی نمایند. جریمه های کلان نیز نتوانسته جلوی افراد متخلف را در این زمینه بگیرد و حالا فناوری میخواهد با چنین افرادی مقابله کند.

دوربین های هوش مصنوعی مچ رانندگان گوشی باز را می گیرد

یک شرکت استرالیایی به نام Acusensus دوربین های جدیدی را بر مبنای فناوری هوش مصنوعی ابداع نموده که در تمامی شرایط آب و هوایی، در روز یا در شب و به صورت 24 ساعته قادر به آنالیز شرایط رانندگان هستند و اگر آنها را در حال استفاده از گوشی بیابند، اطلاعات مربوط به این موضوع را به طور رمزگذاری شده ذخیره نموده و برای پلیس ارسال می نمایند تا قبض جریمه برای افراد متخلف صادر گردد.

دوربین های مذکور از شش ماه قبل در حال آزمایش هستند و تا به حال به وسیله آنها عملکرد 8.5 میلیون راننده آنالیز و کنترل شده و از این طریق بیش از صدهزار راننده متخلف شناسایی شده اند. انتظار می رود این سیستم از سال 2023 برای کنترل 135 میلیون راننده در استرالیا به کار گرفته گردد.

افرادی که به وسیله این دوربین های هوش مصنوعی به عنوان متخلف شناسایی شوند باید 230 دلار جریمه پرداخت نمایند و پنج امتیاز منفی نیز برای آنها منظور خواهد شد. دوربین های یادشده در کشورهایی مانند هند و کانادا نیز در حال آزمایش هستند.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10984

به "دوربین های هوش مصنوعی مچ رانندگان گوشی باز را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین های هوش مصنوعی مچ رانندگان گوشی باز را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید