راهنمای سفر به شالیزارهای 2000 ساله بانائو در فیلیپین

به گزارش شیوا مارکت، شالیزارهای بانائو فیلیپین | Banaue

پس از سفر به فیلیپین می توانید به سمت شمال لوزان (the north of Luzon) و کوه های کوردیلرا و شالیزارهای بانائو فیلیپین و باتاد (the Batad rice terraces) بروید. نام شالیزارهای بانائو فیلیپین و باتاد در میان عجایب هشت گانه جهان (eighth wonder of the world) نیز آورده شده است. با دیدن زیبایی این مکان و یا خواندن این مطلب به علت این موضوع پی می برید. با سفر به فیلیپین و تحمل سفری 18 ساعته در جاده های سنگلاخی، از مانیلا به بانائو می توانید به دیدن تراس های برنج باتاد بروید. چگونگی دسترسی به شالیزارهای بانائو فیلیپین و تراس های برنج باتاد، اقامت و حمل و نقل و تماشای دیگر جاذبه های این منطقه را در مجله خبرنگاران دنبال کنید.

راهنمای سفر به شالیزارهای 2000 ساله بانائو در فیلیپین

برای رسیدن به این ناحیه ابتدا باید پرواز خود را به مانیل خریداری نمایید. اینکه چطور خود را از فرودگاه مانیل به مرکز شهر برسانید را، می توانید در مطلب زیر پیدا کنید.

چطور از فرودگاه مانیل فیلیپین به مرکز شهر برویم؟

در بانائو فیلیپین چه چیزهایی در انتظار شماست؟

همانطور که بانائو در میان مزارع برنج احاطه شده است، بهترین موقعیت را برای گشت و گذار برای گردشگران و گردشگر ها فراهم می آورد. علاوه بر شالیزارهای بانائو فیلیپین، 7 شالیزار مشابه دیگر هم، در این محدوده وجود دارد. یکی از این شالیزارها Mayoyao نام داشته که برنجی کمیاب و اورگانیک به نام تیناون (tinawon) در آن کشت می گردد. در خود بانائو جذابیت های منحصر به فردی برای دیدن پیدا می کنید. حدود چهار نقطه دید برای تماشای مزارع و شالیزارهای بانائو فیلپین در امتداد جاده بالای تپه وجود دارد.

برای رسیدن به این نقاط باید حدود 3 کیلومتر پیاده روی کنید. اگر به خاطر سفر و رسیدن به این منطقه خسته هستید و توان پیاده روی ندارید، می توانید با پرداخت هزینه اندکی سه چرخ کرایه کنید و به بالای تپه ها بروید. با این کار، وقت برای دیدن و بازدید از مناطق دیگر نیز خواهید داشت و زمان خود را از دست نمی دهید. اگر به روستاها و خانه های محلی علاقه مندید، می توانید با پرداخت هزینه ای به راننده سه چرخ از او بخواهید که شما را به دیدن روستای هاوانگ (Hiwang village) ببرد.

بهترین راه برای رسیدن به بانائو

بهترین راه برای رسیدن به بانائو، سوار شدن به اتوبوس های شبانه ای است که از مانیلا به سمت بانائو حرکت می نمایند. 2 اتوبوس در ساعت های 21 و 22 شب به مقصد بانائو حرکت می نمایند. بهترین راه برای دریافت بلیط چنین اتوبوس هایی زودتر رفتن به ترمینال است. می توانید با پایانه اتوبوس ها تماس بگیرید و از جایگاه خالی در اتوبوس ها مطمئن شوید. سپس زودتر از ساعت حرکت خود را به ترمینال برسانید.

هنگامی که به بانائو رسیدید، بهترین کار رزرو و یا خرید بلیط برگشت اتوبوس به مانیلا است. تا زمان برگشت خود را بدانید. همچنین برای این مسافت طولانی درون اتوبوس و شب های خنک، حتما لباسی گرم به همراه داشته باشید.

برای رسیدن به تراس های برنج باتاد تنها کافیست که یک ساعت از بانائو سوار سه چرخ ها شده و خود را به یکی از مناطق ثبت جهانی یونسکو برسانید.

در بانائو کجا اقامت داشته باشید؟

در میان شالیزارهای بانائو فیلپین و این روستا، می توانید مهمان خانه ها و اقامتگاه های بسیاری را پیدا کنید. همچنین، بسیاری از آن ها قابلیت رزور آنلاین اتاق نیز دارند. حمل و نقل مردم در این نواحی با سه چرخ است. پس یک سه چرخ کرایه کنید و به سمت هتل و اقامتگاه مورد نظرتان در شهر بانائو بروید.

در هنگام رزرو اتاق، تعیین کنید که به دنبال اتاقی ارزان هستید یا نمایی رو به مزارع. یکی از مواردی که د رهنگام رزرو هتل باید به آن توجه داشته باشید، هزینه های جانبی است. به عنوان نمونه شاید اتاقی که رزرو کرده اید در ابتدا به نظرتان قیمتی بسیار ارزان داشته باشد اما با پرداخت هزینه برای آب گرم، برق، هزینه پریز برای شارژ لپ تاپ، هزینه ای برای شارژ موبایل و دوربین، هزینه ای برای دستمال کاغذی و حوله و … برایتان گران تمام می گردد.

همچنین هزینه اتاق دونفره با هزینه اتاق یک نفره برایتان به یک اندازه تمام می گردد!

این موضوع از عجایب فیلیپین است. به هر حال اگر از ملافه های بوگرفته یا هزینه های اضافه شاکی هستید و می خواهید نمایی رو به تراس ها و شالیزارهای بانائو فیلیپین نیز داشته باشید، به سراغ هتل هایی با اتاق های گران تر بروید.

چه جاذبه هایی در باتاد وجود دارد؟

  • تراس های برنج کاری شده | rice paddy philippines

قطعا مهم ترین جاذبه در باتاد تراس های برنج کاری شده است. برخلاف شالیزارهای بانائو فیلیپین آنچه که در تراس های برنج باتاد می بینید، تراس های برنج باتاد، بر روی زمین های سنگی ساخته شده اند که از حدود 2000 سال پیش، امتداد رودخانه تا بالا کشیده شده اند. همین موضوع در این مزارع برنج، منظره ای چشمگیر را به وجود آورده است. اگر راهنما دارید می توانید در میان مزارع برنج حرکت کرده و خود را به بالای مزارع برسانید. مراقب قدم هایتان باشید! باید بتوانید تعادل خود را به خوبی حفظ کنید و گرنه به درون گودال های پر گِل می افتید و تماما گلی می شوید. همچنین ممکن است که لبه های مزارع را نیز خراب کنید. داشتن کفش صندل بهترین نوع کفش برای پیاده روی در این نواحی است.

  • آبشار باتاد

یکی از جاذبه های شالیزارهای بانائو فیلیپین آبشاری است که در پشت مزارع برنج باتاد مخفی شده است. در پشت تراس های برنج کاری شده و کوه های کوردیلرا (cordillera mountains philippines) آبشاری به ارتفاع 15 متر با محیط اطرافی بهشت گونه قرار گرفته است. پس از گذشتن از مزارع باتاد می توانید به آبشار برسید. مردم محلی در اینجا شنا می نمایند و شما نیز می توانید به آن ها بپیوندید. نگران خیس شدن لباس هایتان نباشید. در پیاده روی برگشت همه آن ها در هوای گرم فیلیپین خشک خواهند شد.

برای رسیدن به باتاد از بانائو می توانید موتوربایک سوار شوید. سپس از میان مزارع برنج پیاده روی کرده و خود را به پشت مزارع برسانید. از آنجا می توانید به آبشار برسید. حدودای ساعت 5:30 بعد از ظهر نیز به سمت شالیزارهای بانائو فیلیپین بازگردید.

برای اطلاعات بیشتر راهنمای سفر به فیلیپین را بخوانید

در شالیزارهای بانائو کجا غذا سفارش دهید؟

در اطراف این شالیزارهای بانائو فیلیپین رستوران ها و کافه های محلی به همراه هتل های بسیاری وجود دارند که می توانید برای سفارش غذا به سراغشان بروید. لیستی از این رستوران ها را در زیر خواهید دید.

  • گرین ویو لوژ (Greenview Lodge): این رستوران غذاهای خوشمزه ای دارد اما به نسبت رستوران های دیگر گران برایتان تمام می گردد. قهوه های این رستوران خوشمزه است.
  • رستوران پیپل (Peoples Restaurant): شاید بتوان گفت که به نسبت رستوران گرین ویو گارسن های مهربان تری دارد اما اشتباهات در سفارش آن ها زیاد رخ می دهد. چرا که تعداد سفارشات آن ها نیز بسیار بالاست.
  • لاس وگاس (Las Vegas): یکی از بهترین غذاها را در این رستوران می توانید سفارش دهید. برنج های طعم دار شده این رستوران با انبه بسیار خوشمزه هستند و توصیه می کنیم که در سفر به فیلیپین حتما امتحان کنید.
  • دریمرز بیکری (Dreamers Bakery): اگ دوست دارید به رستورانی بروید که بتوانید در میان کارگران مزارع برنج نشسته و کیک تازه با قهوه سفارش دهید، این مکان را انتخاب کنید. بسیاری از کارگران پس از کار برای استراحت و برطرف خستگی به این نانوایی می آیند.
  • استریت استال هالو هالو (Street Stall Halo Halo): یکی از عجیب ترین دسرها و نوشیدنی های فیلیپینی که در شالیزارهای بانائو فیلیپین پیدا می کنید، هالو هالو نام دارد. هالو هالو را می توانید در تمام خیابان های فیلیپین سفارش دهید. ظاهر عجیب این دسر شاید شما را وسوسه نماید که آن را سفارش دهید. در این دسر، تیکه های مکعبی ژله، پاستا و ماکارونی، سیب زمینی شیرین، تیکه های میوه و یخ به همراه خامه زده شده پیدا می کنید. این نوع دسر را باید با قاشق غذاخوری بخورید!

آیا به راهنمای محلی احتیاج دارید؟

  • اگر برای بار اول است که به این منطقه سفر می کنید، حتما راهنمای محلی بگیرید. هر چند که مسافران و بک پکرهای بسیاری را در شالیزارهای بانائو فیلیپین خواهید دید که راهنما ندارند، اما برنامه سفر آن ها و تجربیات آن ها نیز متفاوت است. به دلایل زیر برای بازدید در این منطقه به راهنما احتیاج دارید.
  • گم شدن در این مکان بسیار آسان است. هر چند که رسیدن به باتاد بسیار آسان است اما عبور از میان مزارع برنج گیج نماینده بوده و ممکن است که در میان مزارع راه خود را گم کنید یا شالیزارهایی را که چندین ماه برای کارگران کاری سخت برده است، را خراب کنید.
  • پیدا کردن آبشار به مراتب سخت تر است. چرا که راستا آن از میان شالیزارها می گذرد و از هیچ مکانی، شما نمایی رو به آبشار ندارید.
  • می توانید از اطلاعات راهنما بهره ببرید. راهنمای محلی می تواند راجع به مزارع برنج؛ نحوه کاشت آن، زندگی مردم این ناحیه و بسیاری موضوعات دیگر، به شما اطلاعات بدهد. اطلاعاتی که از راهنما به دست می آورید را به ندرت در کتاب ها می خوانید.
  • با این کار، به اقشار محلی نیز یاری می کنید.

منبع: indianajo.com

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: الی گشت
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18956

به "راهنمای سفر به شالیزارهای 2000 ساله بانائو در فیلیپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به شالیزارهای 2000 ساله بانائو در فیلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید