راه اندازی مرکز نوآوری بازی های رایانه ای در دانشگاه اصفهان

به گزارش شیوا مارکت، مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گفت: این مرکز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه اصفهان تاسیس شده و به زودی به صورت رسمی افتتاح می گردد.

راه اندازی مرکز نوآوری بازی های رایانه ای در دانشگاه اصفهان

جواد راستی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران-منطقه اصفهان با اعلام این خبر، اظهار کرد: دانشگاه اصفهان از سال 92 دارای یک مرکز تخصصی بازی های رایانه ای است که درحال حاضر این مجموعه با حمایت یک میلیارد تومانی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گسترش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر این مرکز به صورت کامل راه اندازی شده است، توضیح داد: این مرکز پا را فراتر از بازی های کامپیوتری گذاشته و مواردی همچون واقعیت مجازی و یا واقعیت ترکیبی در قالب بازی جدی برای درمان را که بتوان با آن به خلق ثروت رسید، تحت پوشش قرار می دهد.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گفت: با توجه به گسترده بودن بخش صنایع سرگرمی و ظرفیت های فراوان آن در جهت جذب مخاطب و ثروت آفرینی، این مجموعه به مرکز نوآوری تبدیل شده است.

راستی اضافه کرد: در این مرکز در زمینه های بازی های رایانه ای، پویا نمایی (انیمیشن)، واقعیت مجازی، واقعیت ترکیبی، شبیه سازی و بازی های درمانی کارهای آموزشی، پژوهشی، کارآفرینی و نوآوری انجام می گردد، همچنین این مرکز مجهز به آزمایشگاه تخصصی و کلینیک بازی درمانی نیز است.

وی یادآور شد: این مرکز به تمام امکاناتی که برای تیم های بازی ساز احتیاج است، تجهیز شده است که شامل کلاس های آموزشی، استودیو ضبط صدای مجهز به ابزارهای پیشرفته، سایت کامپیوتری، آزمایشگاه اختصاصی واقعیت مجازی، آزمایشگاه موشن کپچر برای ضبط انیمیشن، آزمایشگاه برد گیم و فضایی برای استقرار و کار تیم ها و آزمایشگاه تست بازی است.

راستی شرح داد: سایت کامپیوتر این مرکز مجهز به 20 دستگاه کامپیوتر پرقدرت مناسب برای رندرسازی بازی ها است. اتاق تست این مرکز نیز مجهز به گوشی های موبایل و تبلت با آخرین تکنولوژی روز جهان برای آزمایش اپلیکیشن های فراوری شده است.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان ادامه داد: اتاق صدای این مرکز قابلیت ضبط صدای فیلم ها و انیمیشن ها با کیفیت بالا را دارد و یکی از مجهزترین استودیوهای ضبط صدای انیمیشن در ایران است.

علاقه مندان به بازی سازی، حمایت علمی می شوند

وی در مورد دیگر بخش های این مرکز گفت: اتاق موشن کپچر مجهز به سنسوری است که روی بدن انسان نصب می گردد و حرکت بدن را به صورت سه بعدی به کامپیوتر منتقل می نماید و در زمان ساخت انیمشن می توان بجای مدل سازی سه بعدی در کامپیوتر، از این لباس استفاده کرد.

راستی با بیان اینکه این مرکز مجهز به دو آزمایشگاه است، توضیح داد: این مرکز علاوه بر آزمایشگاه تست بازی، مجهز به آزمایشگاه واقعیت مجازی است که شامل دو ست واقعیت مجازی و یک ست واقعیت ترکیبی با هدست و دسته است که علاوه بر ساخت بازی سرگرم نماینده، در ساخت بازی آموزشی نیز فعال است. در حال حاضر یک نمونه بازی برای درمان نارساخوانی بچه ها در این بخش راه اندازی شده است.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گفت: در این مرکز ایده های جدید، خلاقانه و نوآورانه در زمینه صنایع سرگرمی از جمله بازی های رایانه ای، شبیه سازی، پویانمایی (انیمیشن) و واقعیت مجازی که مبتنی بر دانش و پژوهش مورد حمایت قرار گرفته و به محصول برای عرضه به بازار تبدیل می گردد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه هدف این مرکز، بازی سازان و علاقه مندان به صنعت سرگرمی است، اعلام نمود: تمام علاقه مندان به حوزه سرگرمی و بازی سازی از سنین مختلف می توانند به این مرکز مراجعه و از امکانات آن استفاده نمایند. افرادی که بدنبال کار در این حوزه هستند، حمایت علمی می شوند.

راستی آینده این مرکز را بسیار روشن پیش بینی کرد و اضافه کرد: این مجموعه در بخش های آموزش، پژوهش و کارافرینی برای خلق ثرت از حوزه سرگرمی فعال است و با توجه به اینکه تنها مرکز مجهز در تمام کشور است، می تواند به قطب منحصر به فردی در حوزه سرگرمی تبدیل گردد.

امضای پلت فرم مشترک در حوزه فراوری محتوا با آواگیمز و کافه بازار

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان از تفاهم نامه همکاری با کافه بازار و آواگیمز اطلاع داد و گفت: آواگیمز تنها شتاب دهنده حوزه گیم در کشور است. مدیران این دو مجموعه به منظور بازدید و مذاکره برای ایجاد پلتفرم مشترک در حوزه فراوری محتوا به اصفهان سفر نموده و از نزدیک از این مجموعه بازدید کردند.

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9985

به "راه اندازی مرکز نوآوری بازی های رایانه ای در دانشگاه اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مرکز نوآوری بازی های رایانه ای در دانشگاه اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید