رایزنی تلفنی دیپلمات نروژی با عراقچی درباره کرونا، تحولات منطقه و تحریم های آمریکا

به گزارش شیوا مارکت، معاون سیاسی وزیر خارجه در گفتگوی تلفنی دبیرکل سیاسی وزارت خارجه نروژ بر ضرورت برخورد جامعه جهانی با تحریم های آمریکا علیه ایران در شرایط کنونی تاکید نمود.

رایزنی تلفنی دیپلمات نروژی با عراقچی درباره کرونا، تحولات منطقه و تحریم های آمریکا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، توره هاترُم دبیرکل سیاسی وزارت خارجه نروژ بعدازظهر امروز (چهارشنبه) سوم اردیبهشت ماه در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مورد روابط دوجانبه، سرایت جهانی ویروس کرونا، تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو و گفتگو کرد.

عراقچی در این گفتگو ضمن اشاره به شیوع گسترده و جهانی ویروس کرونا و ضرورت همکاری همه کشورها برای مقابله با آن، به تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران در این شرایط سخت پرداخت و بر ضرورت برخورد جامعه جهانی با این اقدام غیرقانونی و ضدانسانی آمریکا تاکید نمود.

برگزاری دور آینده نشست مشورت های سیاسی بین دو کشور در اسلو، تحولات منطقه ای از جمله ابتکار صلح هرمز، برقراری صلح و آشتی در افغانستان، آخرین شرایط عراق و ضرورت تداوم یاری های بشردوستانه به یمن نیز در این تماس تلفنی مورد گفتگو نهاده شد.

مقام نروژی ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران در امر مقابله با ویروس کرونا بر سیاست چندجانبه گرایی کشورش در عرصه جهانی و یاری به نهادهای بین المللی برای تامین سلامت و بهداشت مردم و نیز تداوم رایزنی و مشورت با ایران در مورد امنیت و ثبات در خلیج فارس و غرب آسیا تاکید نمود.

هاترم از سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه برای سفر به اسلو پس از بحران کرونا دعوت به عمل آورد که مورد استقبال وی نهاده شد.

نهمین دور رایزنی های سیاسی ایران و نروژ اردیبهشت ماه سال گذشته (1398) در تهران و به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان و توره هاترم برگزار گردید.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و خانم اینه ماری اریکسن سوریده وزیر امور خارجه نروژ نیز 14 اسفند ماه در تماسی تلفنی در مورد همکاری دو کشور برای مبارزه با کرونا گفتگو و گفتگو کردند.(اینجا بخوانید)

مجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19109

به "رایزنی تلفنی دیپلمات نروژی با عراقچی درباره کرونا، تحولات منطقه و تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تلفنی دیپلمات نروژی با عراقچی درباره کرونا، تحولات منطقه و تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید