رمانتیک ترین روش برای بازدید از رم؛ شهر جاودان

به گزارش شیوا مارکت، شهر رم یکی پر هوادار ترین مقاصد گردشگری در دنیا است و سالیانه میلیون ها نفر از این شهر بازدید می نمایند، اما خیلی از آن ها نمی دانند که این شهر و بنا های زیبای آن منبع الهام بسیاری از بزرگ ترین هنرمندان دو قرن اخیر بوده است. اگر به هنر علاقه مند هستید با خبرنگاران همراه باشید تا بعضی از زیبایی های الهام بخش این شهر را به شما معرفی کنیم.

رمانتیک ترین روش برای بازدید از رم؛ شهر جاودان

نمایشگاهی در کتابخانه و موزه مورگان شهر نیویورک با موضوع رم، و به طور ویژه شهر جاودان از دید هنرمندان و نویسندگان عصر رمانتیک، در حال برگزاری است. از نقاش مشهور جی. ام. دبلیو. ترنر تا جان کیتس شاعر به رم می آمدند تا از این شهر و ذات چندلایه و همواره در حال تحول و تکامل اش الهام بگیرند و آن را در آثار شان ثبت نمایند. گرچه این نمایشگاه که با عنوان شهرِ جان برگزار می شود، شناسایی سبک های مختلف هنری و محل قرار گیری این مکان های باشکوه قرن 19 را در مرکز توجه خود قرار داده، اما می توان از آن به عنوان یک راهنمای جامع و کامل مسافرت برای هر کسی استفاده کرد که به دنبال منبع الهام خودش می شود. در ادامه، آثار مهم نمایشگاه را معرفی می کنیم که می توانند در این سفر الهام بخش شما باشند.

1. هیاهو

طبیعت پر تکاپوی رم به عنوان شهری که معماری سنتی، رنسانس، باروک و معاصر را در جوار هم قرار داده، بسیاری از هنرمندان عصر رمانتیک را به وجد می آورد. پیاتزا دی اسپانیا یا پله های اسپانیایی مرکز تجمعات هنری آن عصر و محلی برای نمایش آثار مختلف بود. خانه ای که کیتس ماه های آخر زندگی اش را در آنجا سپری کرد، مشرف به پله ها است و در سمت راست عکس که توسط رابرت ترنبول مک فرسون در سال 1856 گرفته شده اسم سیرکا معین است. مک فرسون هم در کافه گرکو که یکی از شلوغ ترین نقاط آن منطقه بود با هنرمندان و هم وطنان ش دیدار می کرد. در این منطقه قدم بزنید و در حالی که قهوه اسپرسو وجودتان را گرم می نماید از تماشای مردم لذت ببرید.

2. ویرانه ها

جیووانی باپتیستا گفته:

وجود من توسط ویرانه هایی که با من سخن می گویند سرشار از تصاویر شده است.

امروزه ممکن است خستگی ناشی از یک تور گردشگری باعث شود به سادگی از کنار ویرانه ها بگذریم، اما این سازه های در حال فروپاشی برای هنرمندان عصر رمانتیک تحسین برانگیز بودند. تاق کنستانتین و فروم را تماشا کنید. نقاشی های رنگ روغن جان باپتیستا کامیل کاروت از این مکان ها توسط بازی با کنتراست تصویر، مثل عکس های هموطنانش، فضا و مکان را با هم ترکیب نموده است.

3. ویلاهای شهری

تعداد زیادی ویلا در اطراف شهر رم وجود دارد، اما شهرت این شهر به خاطر وجود چنین جاهایی در درون خود شهر است، مکان هایی که به مرکز شهر زندگی می بخشند. همان طور که نقاشی گوستاو ویلهلم پالم در سال 1844 نشان می دهد باغ بورخس از گذشته تا حال محبوب ترین شان بوده است. در کنار آن باغ مدیچی واقع شده است که آلفرد نیکولاس نورماند در آن از مجسمه الهه رم عکس گرفت.

4. سرزمین جادویی

سرزمین جادو نامی بود که توماس جونز نقاش بر ویرانه های رها شده در اطراف شهر گذاشت، گنجینه هایی که ممکن است در میان دشت ها و بیشه ها به آن ها بر بخورید. هنرمندان اغلب محیط های خیالی برای سوژه های شان قرار می دادند تا آثار شان را غنی تر نمایند، مثل کاری که لویی فرانسوا کاسا در نقاشی آب رنگ از یک تاق در جاده آپیان نموده بود. یک روز کامل را برای گشت و گذار خارج از شهر رم اختصاص دهید و حتما برای دیدن ویرانه های موجود در جهت جاده های باستانی توقف کنید.

5. یادگاری ها

امروز تقریبا همه در مدت اقامتشان در رم یک کارت پستال می خرند، یک عکس از کولوسئوم برای یک دوست یا فقط به عنوان یک خاطره برای خودشان. در عصر رمانتیک، تقاضا برای یادگاری ها در بین هنرمندان درست مثل الآن بود. قلم زنی پیرانزی از قلعه سنت انجلو تبدیل به یک اثر مشهور و نمادین شد. بعد از آن در سال 1868، همزمان با رونق عکاسی، جیاچینو آلتوبلی با دقت تمام یک عکس از روی آن ساخت. در محله تراستِوِر در امتداد رود تیبر پیاده روی کنید تا همان چشم انداز را ببینید و سپس به سمت گورستان قدیمی بروید. جهان را چه دیدید؟ شاید حتی یک کارت پستال با همان نقش و نگار پیدا کنید.

italyro.ir: تور ونیز: تور ونیز ارزان قیمت، تور ونیز ایتالیا

منبع: کجارو / vogue.com
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 14767

به "رمانتیک ترین روش برای بازدید از رم؛ شهر جاودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمانتیک ترین روش برای بازدید از رم؛ شهر جاودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید