رنگ سفید، انتخاب مناسب رنگ آمیزی دیوار

به گزارش شیوا مارکت، رنگ سفید، رنگی سرزنده و نمادی از پاکیزگی می باشد. استفاده از رنگ سفید برای رنگ آمیزی دیوارها ایده ای مناسب و پرکاربرد می باشد. قبل از اقدام به استفاده از رنگ سفید برای رنگ آمیزی دیوار، بهتر است با نکات مهم در این زمینه آشنایی داشته باشید. استفاده از این رنگ باید به گونه ای باشد که باعث ایجاد سردی در محیط اتاق نشود. رنگ سفید تنها رنگی است که استفاده از آن کم ترین ریسک را به همراه دارد، اما باید توجه داشته باشید که در نظر دریافت چگونگی استفاده از این رنگ بر اساس سبک، حس و حال فضا و احتیاج افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نکته ای که در استفاده از رنگ سفید بسیار حائز اهمیت می باشد، به کارگیری رنگ های سرزنده دیگر در کنار این رنگ و در هم شکستن یکنواختی می باشد. در ادامه به بیان نکات لازم در جهت چگونگی استفاده از این رنگ خواهیم پرداخت.

رنگ سفید، انتخاب مناسب رنگ آمیزی دیوار

آشنایی با طیف های مختلف رنگ سفید

به طور کلی می توان گفت که دستیابی به رنگ سفید خالص امری سخت تلقی می گردد. با نگاهی به طیف های مختلف رنگ سفید متوجه خواهید شد که این رنگ نیز طیف های گسترده ای دارد. نکته ای که از رنگ سفید، رنگی متفاوت ساخته است، زیر رنگ های این رنگ می باشد. گستردگی این زیر رنگ ها بسیار بالا می باشد. به همین خاطر قبل از انتخاب صحیح طیف رنگ سفید باید تمامی این زیر رنگ ها را مقایسه کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از طیف گرم رنگ سفید

استفاده از رنگ سفید با زیر رنگ های آبی و خاکستری، ظاهری کلاسیک دارند. برای رنگ آمیزی دیوار بهتر است از زیر رنگ گرم تر رنگ سفید بهره ببرید. این رنگ ها رنگ هایی ملایم تر و آرام بخش تری هستند. استفاده از طیف گرم رنگ سفید، برای رنگ آمیزی دیوارهای خانه هایی که در محیط های سرد قرار دارند، مناسب می باشد.

تاثیر محیط بیرونی

توجه به میزان نور ورودی از جمله عواملی است که بر رنگ دیوار تاثیر می گذارد. برای مثال اگر نور ورودی به اتاق کافی باشد، می توانید از طیف سرد رنگ سفید استفاده نمایید.

در نظر دریافت حس و حال اتاق

هریک از طیف های مختلف رنگ سفید احساسی متفاوت ایجاد می نمایند و قبل از اقدام به استفاده از این رنگ برای رنگ آمیزی دیوار بهتر است با ویژگی و تاثیر هر یک آشنا شوید. رنگ های سفید خالص و آن دسته از طیفی که حالت روشن تری دارند، از جمله رنگ های سرد محسوب می شوند. این در حالی است که رنگ عاجی که از طیف رنگ سفید محسوب می گردد، رنگی گرم تلقی می گردد. بر اساس این تعریف کلی می توانید با توجه به حس و حال فضای مورد نظر انواعی از آن که مناسب می باشد را انتخاب نمایید.

نکات لازم در استفاده از رنگ سفید

استفاده از رنگ سفید برای رنگ آمیزی دیوار، بدون شک انتخاب مناسبی می باشد. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از این رنگ، نیازمند مراقبت و نگهداری زیادی می باشد. چرا که هرگونه آسیب دیدگی و یا لکه به راحتی بر روی این رنگ به راحتی نمایان می گردد.

استفاده از رنگ سفید مانند فضای گالری

آیا تا به حال دقت کرده اید که در گالری ها از رنگ سفید برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده شده است؟ دلیل استفاده از این رنگ در گالری ها جلوگیری از توجه به سایر المان ها می باشد. این کار باعث می گردد که افراد بازدید نماینده تنها به کارهای هنری توجه داشته باشند. این تاثیر در خانه نیز می تواند مشابه باشد. اگر در خانه خود از تابلو یا اثر هنری ارزشمندی استفاده کرده اید و تمایل دارید که توجه همگان را به آن جلب کنید، می توانیداز رنگ سفید برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نمایید. اما توجه داشته باشید که اگر از این رنگ برای رنگ آمیزی دیوار استفاده می کنید، دیوار باید عاری از هرگونه لک و آسیب دیدگی باشد. زیرا وجود این ها باعث جلب توجه افراد می گردد.

توجه به سبک طراحی

رنگ سفید، انتخاب مطمئنی بوده و ریسک استفاده از آن پایین می باشد. این رنگ به راحتی در تمامی سبک های طراحی دکوراسیون داخلی، تلفیق می گردد. برای مثال در سبک مدرن، از رنگ سفید برای ایجاد سرزندگی استفاده شده و در کنار آن از المان های رنگی برای ایجاد کنتراست استفاده می گردد. اگر تمایل به ایجاد فضایی دلپذیر دارید، از طیف رنگی گرم تر رنگ سفید استفاده نمایید. استفاده از طیف گرم رنگ سفید، باعث ایجاد نمایی زیبا می گردد.

استفاده از رنگ سفید و بزرگ کردن فضا

استفاده از رنگ سفید، نور موجود در اتاق را تقویت می نماید و باعث می گردد اتاق روشن تر به چشم آید. همین امر باعث می گردد اتاق از آن چه که هست بزرگ تر به چشم آید. اگر در نظر دارید فضای اتاق با استفاده از رنگ سفید بزرگ تر به چشم آید از ایجاد کنتراست دیداری در اتاق جلوگیری نمایید.

توجه به هدف و انتخاب رنگ

زمانی که تصمیم به انتخاب رنگ برای اتاق دارید، در ابتدا به هدف کلی از انتخاب آن فکر کنید. برای مثال اگر اتاق مورد نظر برای استراحت و ریلکش کردن مورد استفاده قرار می گیرد، از رنگ های ملایم استفاده نمایید. در مقابل اگر هدف شما از استفاده از فضای مورد نظر، انجام کار می باشد بهتر است از طیف رنگی سرد استفاده نمایید.

استفاده از کمد مناسب بر روی دیوار سفید رنگ

نکات زیادی در خصوص استفاده از کمد وجود دارد. انتخاب رنگ کمدی که قرار است بر روی دیوار سفید قرار گیرد، چندان مشکل نیست. شما می توانید از انواع رنگ برای آن استفاده نمایید. برای انتخاب کمد تنها باید به حس و حال اتاق و کاربرد اتاق فکر کنید. استفاده از کمدهای قهوه ای بیشترین کاربرد دارد.

نکات پایانی

برای دیزاین خانه زمانی که هدف، سبک و کاربرد اتاق مورد نظر را تعیین کردید، طیف رنگ سفید مناسب را انتخاب نمایید. بهتر است قبل از انتخاب رنگ حداقل سه طیف رنگی را امتحان کرده و هرکدام که از زیبایی بیش تری برخوردار است، بهره ببرید.

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: ساختمانچی
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 14634

به "رنگ سفید، انتخاب مناسب رنگ آمیزی دیوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ سفید، انتخاب مناسب رنگ آمیزی دیوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید