روزجهانی بستنی علمی درماه رمضان برگزارمی گردد

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- مراسم روزجهانی بستنی علمی 20 اردیبهشت ماه در ایران همزمان با ماه مبارک رمضان بعد از اذان مغرب وعشاء، برگزار می گردد.

روزجهانی بستنی علمی درماه رمضان برگزارمی گردد

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی خبرنگاران، روز 20 اردیبهشت با هدف افزایش سرانه کتابخوانی و بازنگری در فرهنگ استفاده از فضاهای عمومی شهری به نام روز بستنی علمی نامگذاری شده است.

مراسم روزجهانی بستنی علمی، فرصتی برای جلب توجه جهان به موضوع مطالعه و اهمیت آن در پرورش توان علمی و فرهنگی نسل جوان در سراسر جهان است.

در این روز محققان، پژوهشگران و نخبگان علمی جهان، در یکی از فضاهای عمومی شهری مانند پارک ها، اقدام به مطالعه یک صفحه از کتاب علمی مرتبط با رشته تحصیلی خود همراه با خوردن بستنی می نمایند. مطالعه، افزایش سرانه کتابخوانی و بازنگری درفرهنگ استفاده از فضاهای عمومی شهری، از جمله انگیزه های این روز است.

با توجه به تقارن این روز با ماه مبارک رمضان، سال جاری علاقه مندان می توانند پس از وقت افطار در پارک های محل سکونت خود، همراه با خوردن یک بستنی، یک صفحه از کتاب مورد علاقه خود را مطالعه و این مراسم را در یکی از پارک های شهر خود نمادینه سازند.

امید است در سال های آینده با برگزاری چنین محافلی علاوه بر افزایش سرانه مطالعه کتاب، فضاهای شهری که امروزه تهی از معنای اصلی خود است، برای شهروندان تبدیل به محیطی مطلوب گردد.

شرکت نمایندگان دراین روز، می توانند عکس هایی از خود برای جشنواره جهانی تصاویر برتربه آدرس [email protected]، وب سایت روز جهانی به آدرس SICECREAM.COM ارسال نمایند.

علمی ** 9340**1485

tour-malaysia.ir: تور مالزی | تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5743

به "روزجهانی بستنی علمی درماه رمضان برگزارمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزجهانی بستنی علمی درماه رمضان برگزارمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید