روش زندگی سالم ریسک زوال عقل را کاهش می دهد

به گزارش شیوا مارکت، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد ده ها هزار نفر می توانند با ایجاد تغییرات ساده در شیوه زندگی از زوال عقل جلوگیری نمایند.

روش زندگی سالم ریسک زوال عقل را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، یک متخصص می گوید: زندگی سالم می تواند مانع از یک سوم موارد زوال عقل گردد و ده ها هزار نفر را از ابتلا به این بیماری نجات دهد.

آلیستر برنز یکی از دانشمندانی که در وزارت بهداشت انگلیس در کوشش است تا بتواند ابتلا به زوال عقل را با پیروی از شیوه زندگی سالم تحت کنترل درآورد، می گوید: نقش فعالیت های ذهنی و فیزیکی بر تأثیر حفظ قدرت شناختی انکار نکردنی است.

افراد می توانند با یادگیری یک زبان جدید، حل جدول، کتاب خواندن و پیاده روی و ورزش کردن ریسک بروز زوال عقل را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

به گفته یک پزشک ارشد در وزارت بهداشت انگلیس، ده ها هزار نفر می توانند با ایجاد تغییرات ساده در شیوه زندگی از زوال عقل جلوگیری نمایند.

برنز تأکید می نماید، یک سوم موارد ابتلا به این بیماری به طور بالقوه قابل پیشگیری هستند زیرا در ارتباط با رژیم، عدم تحرک یا سلامتی مغز هستند.

وی تأکید کرد که ترکیبی از مداخلات ساده در شیوه زندگی در هر سنی خطر ابتلا به شخص را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

این موارد شامل یادگیری یک زبان جدید پیاده روی هر روز کمی بیشتر، کنترل فشار خون و سطح کلسترول و ارتباط با دوستان و نزدیکان است.

آمار هفته گذشته دفتر ملی آمار نشان داد که زوال عقل مسئول یک هشتم مرگ و میرها است؛ حدود 850 هزار بزرگسال با این شرایط زندگی می نمایند و کارشناسان می گویند: زوال عقل بزرگترین بحران سلامتی زمان ما است.

انتهای پیغام/

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9004

به "روش زندگی سالم ریسک زوال عقل را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش زندگی سالم ریسک زوال عقل را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید