رویترز: آمریکا در زمینه تحریم های نفتی ایران نرمش به خرج می دهد

به گزارش شیوا مارکت، رویترز نوشت، به نظر می آید آمریکا قصد دارد نسبت به هم پیمانان خود در زمینه تحریم های علیه ایران، نرمش به خرج دهد.

رویترز: آمریکا در زمینه تحریم های نفتی ایران نرمش به خرج می دهد

به گزارش خبرنگاران، این خبرگزاری انگلیسی در پی اظهارات جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نوشت، به نظر می آید که آمریکا قصد دارد همزمان با اعلام بخش دوم تحریم های علیه ایران، نسبت به مسائل هم پیمانان خود نرمش به خرج دهد.

بولتون شب گذشته گفت: واشنگتن با اعمال تحریم ها علیه ایران به دنبال تحت فشار قرار دادن این کشور است اما نمی خواهد به متحدان آمریکا که به این نفت وابسته هستند، لطمه بزند.

روزنامه هندی اکونومیک تایمز به تازگی گزارش داد که آمریکا با معافیت شرکت های نفتی هند از تحریم های ایران موافقت نموده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه اعلام کرد: دولت این مسئله را درک می نماید که برخی کشورهای به لحاظ ژئوپولتیک نزدیک به ایران و دیگر کشورها قادر نباشند تا واردات نفت از ایران را به طور سریع قطع نمایند. به همین دلیل آمریکا در نظر دارد هنگام آغاز بخش دوم تحریم ها برای این کشورها استثنا قائل گردد.

چین، هند و ترکیه جزو پنج کشوری هستند که بزرگترین واردنماینده نفت از ایران محسوب می شوند. این کشورها گفته اند که نمی توانند به طور کامل خرید نفت از ایران را متوقف نمایند. کره جنوبی نیز به تازگی از آمریکا خواسته است تا بیشترین نرمش را نشان دهد و خواهان مستثنی شدن از این تحریم ها برای ادامه واردات نفت از ایران شده بود.

آمریکا پیش از این اعلام نموده بود که تنها به کشورهایی معافیت خواهد داد که واردات نفت خود از ایران را کاهش داده باشند.

بنابر این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یادداشتی خطاب به اعضای کابینه خود توضیح داد که نفت و محصولات نفتی کافی در دنیا برای جبران صادرات جمهوری اسلامی وجود دارد.

طبق قوانین، رئیس جمهور آمریکا باید در فواصل تعیین و به طور مرتب تائید کند که منابع کافی نفت و محصولات نفتی غیر ایرانی وجود دارد تا کشورها بتوانند خرید نفت از تهران را به میزان زیاد کاهش دهند

به گزارش خبرنگاران، مقامات ایران تاکید نموده اند که جایگزینی برای نفت ایران وجود ندارد و آمریکا نمی تواند صادرات نفت آن را به صفر برساند.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1620

به "رویترز: آمریکا در زمینه تحریم های نفتی ایران نرمش به خرج می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: آمریکا در زمینه تحریم های نفتی ایران نرمش به خرج می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید