سازمان های مردم نهاد جوانان رتبه بندی می شوند

به گزارش شیوا مارکت، سرپرست اداره کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از تدوین شاخص های رتبه بندی سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان تا خاتمه سال اطلاع داد.

سازمان های مردم نهاد جوانان رتبه بندی می شوند

سجاد سالک در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان باید در سطح تصمیم سازی و تصمیم گیری مشارکت داشته باشند گفت: اما در حال حاضر سازمانهای مردم نهاد جوانان، اجرایی هستند. این توقع وجود دارد که در جلسات ارگان ها، تشکل ها و سازمان های مختلف، سمن های جوانان حضور پررنگی داشته باشند. برای مثال چه اشکالی دارد که در شورای عالی محیط زیست نمایندگان سازمان های مردم نهاد این حوزه نیز حضور داشته باشند؟.

وی با اشاره به دانش و تجربه اعضای سازمان های مردم نهاد در حوزه مسائل اجتماعی و موضوعاتی که جوانان با آنها درگیر هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه این سازمان ها در سطح جامعه در حال فعالیت هستند و دغدغه های مردم را حس می نمایند، از موانع نیز آگاهی دارند. آنها در دل جامعه هستند و در صورتی که احتیاج به تصمیم گیری وجود داشته باشد نگاه آنها به مسائل واقعی تر است. آنها می توانند نقطه نظرات را از دل جامعه مطرح نمایند.

سرپرست مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت های کسب و کار سازمانهای مردم نهاد در شرایط حاضر جامعه نیز شرح داد: با توجه به اینکه در حال حاضر مسئله اول کشور، اقتصاد است و این موضوع دغدغه عمومی مردم به شمار می رود، توجه بیشتر به اشتغال زایی در سمن ها مثمرثمر خواهد بود.

سالک با اشاره به ایده اقتصاد در جوامع محلی نیز توضیح داد: امید داریم که اشتغال زایی سازمانهای مردم نهاد در این بستر ادامه پیدا کند. مهم این است که جوانان در حوزه های کسب و کار بیشتر سوق داده شوند و تا وقتی که اقتصاد فکر جامعه را مشغول نموده تشکل ها باید بتوانند در این مسیر گام بردارند.

وی در ادامه نقش آفرینی سازمان های مردم نهاد در حوزه اقتصاد را فضایی برای کسب تجربه برای جوانان دانست و توضیح داد: کارآفرینی در قالب سازمان های مردم نهاد منجر به کسب تجربه برای جوانان می گردد، چرا که آنها از پرداخت مالیات و یا حق بیمه معاف هستند و به این ترتیب باید هزینه های کمتری را پرداخت نمایند؛ اگرچه مخاطرات اقتصادی برای همه وجود دارد اما در این قالب مخاطرات اقتصادی برای آنان را به حداقل می رسانیم.

سالک با اشاره به بحث رتبه بندی سمن ها شرح داد: موضوع رتبه بندی و اعتبارسنجی سازمان های مردم نهاد را پیگیری می کنیم؛ در حال حاضر حدود 2000 سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان وجود دارند که اعتبارنامه دریافت نموده اند ولی چون هنوز شاخصی برای رتبه بندی آن ها تنظیم نگردیده، نمی توانیم بگوییم کدام سازمان مردم نهاد کیفی تر، موفق تر و پویاتر فعالیت نموده است.

سرپرست اداره کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان در ادامه از تدوین شاخص های رتبه بندی سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان تا سرانجام سال اطلاع داد و گفت: بنا داریم تا در چندین سطح سازمان های مردم نهاد را دسته بندی و رتبه بندی کنیم. برای ما مهم است که بدانیم کدام تشکل ها در سطح اول مشغول به فعالیت هستند و برای مخاطبان بیرونی نیز معرفی و جذب به سازمان مردم نهاد شناسانده گردیده راحت تر است.

وی در ادامه رتبه بندی سازمان های مردم نهاد جوانان را یکی از روش های افزایش انگیزه و پویایی آنها دانست و توضیح داد: زمانی که نظام نامه ای برای رتبه بندی این تشکل ها وجود داشته باشد، سازمان های مردم نهاد فعال و منفعل از هم تفکیک می شوند و به این ترتیب سازمان های مردم نهادی که پویایی کمتری دارند، به تکاپو می افتند تا به سطوح بالاتر دست پیدا کند.

سالک گفت: در حال حاضر در حال افزایش کمی سازمان های مردم نهاد هستیم اما از طریق رتبه بندی تشکلها، امکان توسعه کیفی آنها نیز فراهم می گردد.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 758

به "سازمان های مردم نهاد جوانان رتبه بندی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان های مردم نهاد جوانان رتبه بندی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید