سالم ترین کشور های دنیا در سال 2019 میلادی

به گزارش شیوا مارکت، وبسایت تابناک باتو: به گزارش اینسایدر به نقل از وب سایت بلومبرگ، سالم ترین کشور های دنیا معرفی شدند که اسپانیا توانست با سبقت دریافت از کشور ایتالیا به عنوان سالم ترین کشور دنیا معرفی گردد.

سالم ترین کشور های دنیا در سال 2019 میلادی

این اطلاعات بر اساس جدیدترین نسخه از شاخص سالم ترین کشور های جهان است که توسط بلومبرگ منتشر شده و 169 کشور جهان را با توجه به عواملی که بر سلامت عمومی تأثیرگذارند، فهرست بندی می نماید.

اسپانیا در گزارش قبلی که در سال 2017 منتشر شد، رتبه ششم را به دست آورده بود. چهار کشور اروپایی دیگر در میان ده کشور برتر در سال 2019 قرار دارند: ایسلند در مقام سوم، سوئیس در رتبه پنجم، سوئد در رتبه ششم و نروژ در صندلی نهم.

ژاپن سالم ترین کشور آسیایی انتخاب شد که با سه پله صعود نسبت به سال 2017 در مقام چهارم نهاده شد و جایگزین سنگاپور شد که اکنون به رتبه هشتم تنزل یافته است. استرالیا نیز در صندلی هفتم نهاده شده است.

کشور هایی که در صدر این فهرست قرار دارند از رژیم غذایی مدیترانه ای بهره می برند. بسیاری از پژوهش ها نشان می دهد، رژیم غذایی مدیترانه ای، که پُر از سبزیجات، میوه ها، آجیل، مغزها، حبوبات، سیب زمینی، غلات کامل، نان ها، گیاهان، ادویه جات، ماهی، غذا های دریایی و روغن زیتون خالص می باشد و در مقابل گوشت پرندگان، تخم مرغ، پنیر و ماست در حد اعتدال و گوشت قرمز در آن به ندرت خورده می گردد، از سالم ترین رژیم های غذایی شناخته شده بشر است و بسیاری از مردم در حوضه دریای مدیترانه آن را دنبال می نمایند.

رژیم غذایی مدیترانه ای اثر شگفت انگیزی در کاهش بیماری های قلبی ـ عروقی دارد و مردم این مناطق به نسبت شهروندان سایر کشور ها از میزان سلامتی بالاتری برخوردارند.

بلومبرگ از بین 169 کشور جهان، با در نظر دریافت متغیّرهای متعدّد سلامتی، از جمله متوسط کار قابل پیش بینی، میزان مصرف دخانیات، چاقی، عوامل محیطی مانند آب پاک قابل نوشیدن، فهرست سالم ترین کشور های جهان در سال 2019 میلادی را منتشر نموده است.

9. نروژ

به طور معین از سال 2015 میلادی، کشور نروژ بیشترین تعداد پرستاران و ماما ها را نسبت به جمعیت خود داشته است. نروژی هایِ زیر 16 سال هیچ گونه هزینه ای برای خدمات بهداشتی نمی پردازند. این کشور بیش از هر کشور دیگری در جهان به ازای هر نفر هزینه های مراقبت های بهداشتی پرداخت می نماید.

8. سنگاپور

با وجود مساحت اندک، در رتبه هشتم سالم ترین کشور های جهان در سال 2019 میلادی قرار می گیرد. سنگاپور یکی از کشور هایی است که بالاترین میانگین عمر را در آسیا دارد و سیستم سلامتی و بهداشت آن فوق العاده است.

7. استرالیا

فرهنگ ورزش کردن و میادین ورزشی زیبا در فضای باز، استرالیا را در زمره سالم ترین کشور های جهان قرار داده است.

6. سوئد

سوئد دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی قوی است که با بودجه دولتی تأمین می گردد، به طوریکه 12 درصد فراوری ناخالص داخلی به آن تعلّق می گیرد.

5. سوئیس

این کشور کوهستانی که در مرکز اروپا نهاده شده است از زیبایی های طبیعی بسیار از جمله چشمه ها و رود ها برخوردار است. میوه و حبوبات در رژیم غذایی مردم سوئیس به وفور یافت می گردد. به علاوه ورزش کردن جزئی از فرهنگ مردم سوئیس به شمار می رود، به همین دلیل کشور سوئیس جزو برترین کشور های جهان از نظر شاخص های سلامتی است.

4. ژاپن

در کیفیت شاخص های سلامتی سال 2019 میلادی از سنگاپور پیشی گرفته است، ژاپنی ها سالم ترین رژیم غذایی را دارند. در این کشور مصرف ماهی که منبع عالی اسید چرب امگا 3 است، بسیار بالاست. مصرف کم گوشت قرمز، مصرف زیاد سویا، برنج، نودل سالم، چای سبز، دسر های سالم و... از دیگر ویژگی رژیم غذایی ژاپنی می باشد.

3. ایسلند

جزیره کوچک دورافتاده ای در شمال اقیانوس اطلس است، با این حال مردم ایسلند از کیفیّت فوق العاده سطح زندگی برخوردارند. سیستم بهداشتی و رژیم غذایی آن ها به سبک اسکاندیناوی است که بالاترین میزان شاخصه های سلامتی را به نام خود ثبت نموده است.

2. ایتالیا

به هوای مطبوع، عجایب طبیعی بی شمار و سیستم تغذیه ای ممتاز مردمش در جهان شناخته می گردد، زیرا غذای مردم ایتالی مدیترانه ای است. پژوهش ها نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای سالم ترین رژیم غذایی جهانست. ایتالیا مفتخر است به داشتن ساردینیا و کیفیت عالی زندگی در این منطقه.

1. اسپانیا

اسپانیا به آشپزخانه مدیترانه ای اش معروف است. بهترین عناصر غذایی را می توان در آشپزخانه اسپانیا یافت. به گزارش مؤسسه ارزیابی استاندارد های بهداشتی در دانشگاه واشنگتن، تا سال 2040 میلادی پیش بینی می گردد که اسپانیا سالمترین شهروندان جهان با بالاترین میانگین عمر را داشته باشند. اسپانیایی ها در حال حاضر نیز بالاترین متوسط عمر را در اتحادیه اروپا دارند.

tour-canada.ir: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان 99 را با ما تجربه کنید.

منبع: برترین ها
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6803

به "سالم ترین کشور های دنیا در سال 2019 میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالم ترین کشور های دنیا در سال 2019 میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید