ساویچ: امکانات صربستان بیش از ایران نیست، مدال بازی های آسیایی پس از 44 سال؛ دیگر چه می خواهید؟

به گزارش شیوا مارکت، نشست خبری دایان ساویچ سرمربی نامدار تیم ملی واترپلو صربستلن که به عنوان میهمان در ایران بسر می برد، برگزار گردید.

ساویچ: امکانات صربستان بیش از ایران نیست، مدال بازی های آسیایی پس از 44 سال؛ دیگر چه می خواهید؟

به گزارش خبرنگاران، نشست خبری الکساندر چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو ایران و دایان ساویچ سرمربی تیم ملی واترپلوی صربستان که با این تیم عنوان قهرمانی المپیک ریو را بدست آورد برگزار گردید.

دایان ساویچ در ابتدای صحبت های خود اظهار کرد: از مهمان نوازی فدراسیون شنا و دوست خوبم چیریچ تشکر می کنم.چیزهای زیادی از چیریچ راجع به ایران شنیده بودم امیدوارم این آخرین سفرم به ایران نباشد. فرهنگ و غذای ایران را دوست داشتم. امیدوارم دوستی بین ایران و صربستان تا چند ماه آینده به عقد قرارداد دوجانبه منجر گردد و امیدوارم این تفاهم نامه به انتقال تجربیات میان دو کشور منجر گردد.

وی اضافه کرد: خوشحالم آخرین بخش حضورم در ایران تماشای بازی فینال لیگ ایران است و امیدوارم بازی جوانمردانه ای را ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، چیریچ سرمربی تیم ملی ایران نیز نیز در صحبت های ابتدایی خود اظهار کرد: از دایان ساویچ به خاطر حضور در ایران تشکر می کنم و از فدراسیون نیز به خاطر برگزاری کلینیک و استقبال خوب قدردانی می کنم. برگزاری کلینیک تجربه بسیار خوبی بود و از آن به خوبی استفاده کردیم. سه بازیکن ما در صربستان بازی می نمایند و امیدوارم بازیکنان صرب نیز به ایران بیایند تا شاهد همکاری های هر چه بیشتر میان واترپلو ایران و صربستان باشیم.

در ادامه این نشست ساویچ سرمربی نامدار صربستان درباره ارزیابی خود از سطح فنی واترپلوی ایران گفت: امیدوارم تفاهم نامه امضا گردد تا از طریق آن برای آماده سازی برای حضور در رویدادها به ایران یاری کنیم و مربیان و بازیکنان دو کشور سفر داشته باشند. بین بانوان دو کشور نیز امیدوارم همکاری خوبی شکل بگیرد. امیدوارم منجر به سودآوری دو جانبه برای بازیکنان دو کشور گردد. سه بازیکن ایران در دو تیم صربستان بسیار خوب هستند و سطح فنی خوبی دارند.

وی اضافه کرد: فکر می کنم این می تواند شروعی از مشارکت میان ورزش دو کشور و نه فقط واترپلو باشد. در این چهار روز که در ایران بودم ارتباط و نگاه مثبتی میان مردم دو کشور را مشاهده کردم و امیدوارم شاهد همکاری های خوبی میان دو کشور باشیم. این اولین حضورم در ایران بود و امیدوارم آخرین بار نباشد. در تمامی سطوح می توان شاهد همکاری دو طرف بود اما ما مربی هستیم و هر دو فدراسیون نیز خواهان همکاری دو جانبه هستند.

وی با تمجید از غذای فوق العاده و مردم با فرهنگ و مؤدب ایران گفت: از مسائل مردم ایران آگاهم اما همواره خنده بر لب دارند. هم مردم صربستان و هم مردم ایران در دنیا بد معرفی شده اند اما واقعیت چیز دیگری است و باید ایران را از نزدیک دید.

چیریچ سرمربی تیم ملی ایران نیز درباره همکاری های دو کشور نیز گفت: وقتی از بهترین تیم دنیا حمایت شوید بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه ساویچ سرمربی صربستان گفت: صربستان را بیشتر با جوکوویچ، تنیسور مطرح کشورمان می شناسند. هر کسی رویایی دارد که ممکن است خیلی ها به آن ها نرسند. برای هر ورزشکاری هدف بزرگ، حضور در المپیک است و پروسه ای است که با تمرین زیاد و کوشش اتفاق می افتد و ممکن است به این هدف نیز نرسیم. تفاوت واترپلوی صربستان با دیگر کشورها این است که از رویایمان دست نمی کشیم و فقط به المپیک نمی رویم که صرفاً حضور داشته باشیم بلکه دنبال بهترین نتیجه هستیم.

وی درباره توصیه خود به واترپلوی ایران برای پیشرفت بیشتر گفت: به چیرو توصیه می توانم بکنم البته او کارش را بلد است. ویژگی مهم چیرو شکیبا بودن او است و مرحله به مرحله باید برای پیروزیت جلو رفت. پس باید شکیبا باشید تا به پیروزیت برسید.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اجازه نمی دهد پس از کسب عنوان قهرمانی بازیکنانش او را به رسم این رشته داخل آب بیندازند، گفت: من آدم سنتی هستم اما به سنت های واترپلو پایبند نیستم. حتی سعی کردم اما نتوانستم. دوره ای در قهرمانی اروپا این رخ داد اما در رویداد رسمی نه. من 145 کیلو وزن دارم و نمی توانند این کار را با من انجام دهند (با خنده)

ساویچ در ادامه درباره حضور بانوان ایران در کلینیک آموزشی ایران گفت: چند نفر از بانوان سوالات خوبی در این کلینیک پرسیدند. هشت کشور در واترپلوی بانوان در دنیا سطح بالایی دارند. آن تیم ها دست نیافتنی هستند و علاقه ای به همکاری یا تمرین با تیم های متوسط و پایین ندارند. تیم ایران نیز سطح متوسطی دارد و فکر می کنم همکاری دو کشور می تواند به سطح افزایش کیفی دو تیم یاری کند چون بانوان دو کشور سطح بالایی در واترپلو ندارند.

به گزارش خبرنگاران، دایان ساویچ در ادامه این نشست خبری درباره هدف صربستان از حضور در المپیک توکیو و اینکه آیا در پی تکرار عنوان قهرمانی است گفت: همه تیم ها رقیب ما هستند و اول باید انتخابی را بگذرانیم تا به المپیک برسیم. بعد از آن باید راجع به رقبایمان در المپیک صحبت کنیم. در المپیک بهترین تیم های دنیا حضور دارند و هر تیمی می تواند شگفتی ساز گردد مثل برزیل که در المپیک صربستان را شکست داد. ما نیز گام به گام جلو می رویم و هدفمان کسب بهترین نتیجه است.

وی در پاسخ به سوالی درباره مافیا در فوتبال صربستان گفت: دو سال پیش صربستان تیم بسیار خوبی با یک مربی خیلی خوب داشت. نمی خواهم بگویم مربی حال حاضر بهتر یا بدتر است. وقتی تیم ها جواز حضور در جام دنیای روسیه را کسب کردند و صربستان به جام دنیای رفت اما مربی تیم را کنار گذاشتند پس اشکال در کار مربی نیست بلکه در ساختار و فدراسیون فوتبال است. دیگر نمی دانم چه چیزی پشت این قضایا است اما می گردد حدس زد!

ساویچ درباره سطح واترپلوی ایران گفت: از نظر تجهیزات و امکانات، وضعیت ایران حتی بهتر از صربستان است. درباره سطح کیفی بازیکنان ایران نیز صحبت نمی کنم چون باید ابتدا مسابقه رده بندی و نهایی لیگ را ببینم. ایران در بازی های آسیایی برنز گرفت که پیروزیت بزرگی برای 44 سال است. من نمی دانم شما دیگر چه می خواهید؟

سرمربی تیم ملی صربستان اضافه کرد: ژاپن الان وارد بازی های المپیک شده، از طرفی دیگر مسابقات دنیای در کره جنوبی برگزار می گردد و این نکته نیز برای ایران و قزاقستان کار را سخت می نماید. قزاقستان چند بازیکن صرب و روس دارد و تیم خوبی است. چین نیز یک مقدار مسائل دارد اما هنوز زمان زیادی در پیش است. در آسیا فقط یک سهمیه باقی مانده که در المپیک نماینده داشته باشد که رقابت بین ایران، قزاقستان و چین است. یکی از این سه تیم وارد المپیک می گردد که پول بیشتری داشته باشد. متأسفم این را بگویم که حقیقت بی رحم است.

در ادامه چیریچ سرمربی ایران نیز با بیان اینکه هر تیمی که پول بیشتری دارد پیروز تر است گفت: مسابقات انتخابی در چین یا قزاقستان است و کار سختی داریم. ما باید به سختی کار کنیم و فقط این قول را می دهم که با تمام توان کار کنیم. همانطور که می دانید در سال المپیک بودجه تیم ها دو برابر می گردد. به عنوان مثال ژاپن حداقل دو یا سه میلیون دلار در بخش مردان بودجه می گیرد. ژاپن به صورت مستقیم وارد المپیک می گردد و چین و قزاقستان نیز رقابت شدیدی برای حضور در المپیک دارند و می خواهند میزبانی رقابت های انتخابی المپیک را به هر شکل ممکن بگیرند. ممکن است به هر راه کثیفی نیز متوسل شوند تا به المپیک برسند!

در خاتمه این نشست خبری ساویچ با تاکید بر اهمیت برگزاری کلینیک در ایران گفت: مربیان هم مثل بازیکنان باید هر روز آموزش های جدید را فرا بگیرند و باید آزادی عمل نیز داشته باشند تا خودشان بهترین روش را انتخاب نمایند.

چیریچ نیز در خاتمه صحبت های خود گفت: در این چهار روز اتفاقاتی خوبی برای واترپلوی ایران افتاد. حق این ورزش بیشتر دیده شدن است و خوشحالم که مسابقات نهایی لیگ قرار است پخش زنده گردد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3662

به "ساویچ: امکانات صربستان بیش از ایران نیست، مدال بازی های آسیایی پس از 44 سال؛ دیگر چه می خواهید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساویچ: امکانات صربستان بیش از ایران نیست، مدال بازی های آسیایی پس از 44 سال؛ دیگر چه می خواهید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید