سمبل حیوانی کشورهای مختلف

به گزارش شیوا مارکت، یکی از بهترین راه های بازاریابی برای جذب گردشگری ومسافر، تعریف یک سمبل به عنوان نشان و برند آن هدف یامحصول می باشد. مثل نماد برج ایفل که یادآور شهر پاریس است. برخی از این سمبل ها، سنبل حیوانی هستند که برخی از کشورها مانند: استرالیا و چین در برند سازی محصول خود، با تبلیغات مؤثر، بسیار پیروز هستند. هدف خبرنگاران در این مقاله معرفی بیشتر سمبل حیوانی کشورهای مختلف است.

سمبل حیوانی کشورهای مختلف

کانگورو

کانگورو، سمبل کشور استرالیا است و نزدیک به شصت و سه نوع از این جانور در استرلیا زندگی می نمایند. زیستگاه برخی از گونه های کانگورو، علاوه بر استرالیا در کشور گینه نو نیز هستند. از دیگر سمبل حیوانی، کشور استرلیا می توان به شترمرغ و کوآلا هم اشاره نمود.

خروس

خروس سمبل کشور فرانسه و پرتغال می باشد. البته معروفیت خروس های فرانسوی بیشتر از پرتغالی ها است. در فرانسه خروس، نشانی از داستان تاریخی سقوط امپراتوری رم غربی و ظهور دوباره سرزمین گل (فرانسه قدیم) می باشد. در پرتغال خروس نشان ایمان و عدالت است. از دیگر نشانه های خروس، وابستگی به خورشید، غرور، چالاکی، دنیای مردگان، شجاعت و فزونی می باشد. کشورپرتغال نماد دیگری نیزدارد که این سمبل حیوانی اژدهاست، که به مفهوم قدرت روحانی و معنوی، روح زندگی، معجزه، دانش ، آگاهی و محافظت است.

شیر

شیر سمبل رسمی کشور انگلستان و شکل آن به روی همه نشان ها و علائم سلطنتی و برخی از سکه های واحد پول این کشور نقش بسته است. دیگر کشورهایی که شیر را برای سرزمین خود سمبل حیوانی می دانند می توان به این کشورها اشاره نمود : بلغارستان، ایران، چک، دانمارک، اتیوپی، فنلاند، مقدونیه، مونته نگرو و چند کشور دیگر که شیر را سمبل حیوانی کشور خود می دانند و دلیل آن، گونه خاص شیر در آن منطقه است. این نماد حیوانی به مفهوم شجاعت، عدالت، شکوه، جلال، قدرت ونجابت است و ازهمه مهم تر نماد سلطنتی نیز می باشد.

سگ آبی

سگ آبی نماد کشور کانادا است و درتاریخ پیشرفت کانادا بخاطر خرید و فروش پوست این حیوان در زمان استعمار بریتانیا نقش مهمی دارد. شکل سگ آبی بر روی برخی از سکه های کانادا و نیز تمبرهای پستی این کشورمی توان مشاهده کرد. این حیوان همچنین نمادی از تدبیر و سازندگی نیز می باشد.

پوما

پوما یا همان یوزپلنگ آمریکایی جنوبی سمبل حیوانی کشور آرژانتین است. جاگوار یا پلنگ خالدار آمریکایی نیز نماد کشورهای برزیل و گینه می باشد و نشانی از پیام آوری، روح جنگل و قدرت است.

پاندا

پاندا، این حیوان زیبا را می توان به وفور در کشورچین مشاهده کرد. حتی می توان گفت که اسم پاندا، هم مفهوم با اسم کشور چین است که این جانور را به عنوان یک گنجینه ملی خود تلقی می نمایند و همچنین گنجشک، پرنده رسمی این کشور می باشد.

لاما

لاما یکی دیگر از سمبل حیوانی کشورهای دنیا است . نماد کشور بولیوی، لاما می باشد و تصویر آن روی پرچم این کشور و نیز نشان های رسمی آن می توان مشاهده کرد. کندور هم که زیستگاه اصلیش، سلسله جبال آند واقع در آمریکای جنوبی است که یکی از نشان های کشورهای شیلی، اکوادور و کلمبیا نیز می باشد.

ببر

ببر یکی از سمبل های حیوانی، کشور هند می باشد که نوع سلطنتی آن، نماد ملی کشور بنگلادش است. دیگر نشان ملی کشور هند، طاووس می باشد. ببرسیبری نیز سمبل کشور کره شمالی و ببر مالزیایی نماد کشور مالزی است. ببر به مفهوم قدرت روحانی و نیروی غیر مادی است. این حیوان نمادی از موجودی خلاق، قدرتمند، وحشیگر و مخرب و نمادی از انجام اعمال در زمان مناسب، تجزیه و تحلیل آنی و از خود گذشتگی می باشد. قمری نیز به عنوان سمبل دنیای صلح و بی گناهی به حساب می آید. درزمان های قدیم و در افسانه های یونانی آن را به عنوان پرنده آتن می خواندند و نشانه زندگی دوباره می دانستند .

گاو

گاو نر، سمبل قدرت و نیروی فراوری مثل است. عبادت گاو نر، رسمی رایج در مصر، خاورمیانه باستان، شرق مدیترانه و هندوستان می باشد که بعدها به یونان، رم و بخش هایی از اروپا نیز انتقال پیداکرد. در بین النهرین و مناطق کناری آن تصاویر گاوهای نر با حاصل خیزی و تجدید حیات در ارتباط می باشد و در دوره های بسیارقدیم، گاو نر معمولاً نشانی از خدای قیم شهر بوده است.

گاو نر که دارای سر آدمی و بال است، نقش حفاظت و نگهبانی را به ویژه در تندیس های نو آشوری داشته و در دروازه شرقی کاخ ملل تخت جمشید نیز می توان همچنین نمادی را مشاهده کرد. از نظر عبرانیان و بعد ها از دید رومیان به منزله میثاقی با یکی از خدایان به حساب می رفت. رسم قربانی کردن در سال نو وجشن های بهاری در بین النهرین وسایر نقاط با میترا، که گاو را می کشد، خوشه های گندمی را نشان می دهد که از خون این حیوان جوانه می زند. بسیاری از زیتون ها را به شکل سر گاو درست می کردند و عقیده داشتند که قدرت درون آن به کسی که آن را می نوشد، منتقل می گردد. علامت گاو با نام ثور یکی از صورت های فلکی به حساب می آید و آمدن بهار را مژده می دهد.

جالب است بدانید که سمبل حیوانی گاو، در کشورهای مختلف به مفاهیم دیگر نیز می باشد که ما در ادامه مطلب به آن اشاره می کنیم:

سمبل حیوانی گاو در کشورهای دنیا

هندو

گاو سمبل باروری و حیوانی مقدس است و گاو ماده، برآورنده آرزوهاست.

مصر

گاوماده دو سر، نماد مصر است و پاهای گاو ماده آسمانی، نوت بانوی آسمان و چهار بخش زمین می باشد و ستارگان فلک زیر بدن او قرار دارند. مراسم سالانه ممفیس با شرکت فرعون و یک گاو نر مقدس زنده به معنای تجدید نیروی حیات بود، برگزار می شد.

مسیحی

منسوب به مقدسین دین عیسوی است.

0

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دلتابان
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22521

به "سمبل حیوانی کشورهای مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمبل حیوانی کشورهای مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید