سمفونی نهم ، داستان یک عشق مرموز

به گزارش شیوا مارکت، یک دهه پس از ساختن سریالی خانوادگی و 17 سال پس از نشستن روی جایگاه کارگردانی یک کمدی سینمایی، محمدرضا هنرمند با دهمین فیلم خود سمفونی نهم در بخش مسابقه رسمی جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

سمفونی نهم ، داستان یک عشق مرموز

به گزارش خبرنگاران، هنرمند که دست کم دو فیلم از بهترین کمدی های تاریخ سینمای ایران را در کارنامه دارد، آخرین بار در نخستین سال های دهه 1380 با عزیزم من کوک نیستم روی پرده بود؛ فیلمی کمدی که نتوانست موفقیت های تجاری و هنری مرد عوضی و مومیایی 3 را برایش تکرار کند. فیلمساز 65 ساله پس از آن به تلویزیون رفت و فصل سوم کاکتوس را ساخت که دو فصل پیشین آن به دل تماشاگران نشسته بود.

زیر تیغ و آشپزباشی از نظر داستان و موضوع در دو قطب کاملا متضاد در کارنامه هنرمند قرار داشتند و هر دو هم به لطف هنرنمایی فاطمه معتمدآریا و پرویز پرستویی حسابی گل کردند. کارگردانی که بین سال های 61 تا 88 حدود 14 فیلم و سریال ساخته بود، یک دهه گذشته را بدون رفتن پشت دوربین گذراند و صرفا چند تجربه داوری در جشنواره های سینمایی به کارنامه خود اضافه نمود تا فضا و زمینه برای فراوری دهمین فیلمش فراهم گردد.

سمفونی نهم به تهیه کنندگی زینب تقوایی (چهره جنجالی چند مجموعه تلویزیونی از جمله دودکش) در سکوت کامل و دور از حاشیه های مرسوم مقابل دوربین رفت و تهران و کاشان از جمله لوکیشن های گسترده و متنوع آن بودند. حمید فرخ نژاد، ساره بیات، محمدرضا فروتن، پژمان بازغی، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی و هدی زین العابدین بازیگران اصلی این فیلم هستند که داستان عشقی عجیب را روایت می نماید.

فیلمنامه را هنرمند با همکاری حامد افضلی نوشته و جمعی از بهترین های سینمای ایران در بخش های فنی او را همراهی نموده اند. از جمله هومن بهمنش مدیر فیلمبرداری، فرید ناظرفصیحی طراح جلوه های ویژه بصری، محمدرضا موئینی تدوینگر و حسین ابوالصدق صداگذار. در خلاصه داستان سمفونی نهم چنین آمده است: راحیل که جراح است، برای انجام تنها خواسته همسرش با مردی مرموز ملاقات می نماید و به این ترتیب سرنوشت او برای همواره عوض می گردد.

هنرمند که با فیلم های زنگ ها، سارق عروسک ها، دیدار، مرد عوضی، مومیایی 3 و سریال های کاکتوس، زیر تیغ و آشپزباشی برای چند نسل از مردم ایران خاطره ساخته، شاید بازگشتی باشکوه به جشنواره فیلم فجر داشته باشد و با موفقیت احتمالی در دوره سی و هفتم، دیگر بین ساخته هایش نزدیک دو دهه فاصله نیفتد.

baham1.ir: مجله باهام: با هم سفر کنیم

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3054

به "سمفونی نهم ، داستان یک عشق مرموز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمفونی نهم ، داستان یک عشق مرموز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید