سمپاشی بیش از 26هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی

به گزارش شیوا مارکت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 26 هزار و 610 هکتار از مراتع شهرستانهای کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان و ایرانشهر تا کنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

سمپاشی بیش از 26هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی

به گزارش خبرنگاران- دکترغلام حیدر زورقی اضافه کرد: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ از آنسوی مرز واستانهای دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از 13 اسفند ماه سال گذشته در این استان در شهرستان کنارک شروع شد.

وی اضافه کرد: ده هزار و 580 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ پوره و 16 هزار و سی هکتار به ملخ بالداراختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: هم اینک مبارزه با ملخ صحرایی در سطح 11 هزارو 310 هکتار از مراتع کنارک، 5 هزارو 530 هکتار مراتع چابهار، چهار هزار و 120 هکتار مراتع ایرانشهر، 2 هزار و 800 هکتار مراتع دلگان ،هزار و 850 هکتار مراتع قصرقند وهزار و 30 هکتار مراتع نیکشهر صورت گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم مبارزه سریع و بموقع با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان گفت: دامنه مبارزه با این آفت هم اینک به 6 شهرستان این استان رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) حمله ملخ به این استان همچنان ادامه دارد از همه کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی خواست در راه دیده بانی و مبارزه با ملخ صحرایی با کارشناسان جهاد کشاورزی در شهرستان ها همکاری داشته وبه محض مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی نمایند.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5542

به "سمپاشی بیش از 26هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمپاشی بیش از 26هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید