سوبارو فقط خودروهای الکتریکی فراوری می نماید

به گزارش شیوا مارکت، شرکت خودروسازی سوبارو اعلام نموده است که تا اواسط دهه 2030 میلادی تنها خودروهای الکتریکی فراوری و عرضه خواهد نمود.

سوبارو فقط خودروهای الکتریکی فراوری می نماید

به گزارش خبرنگاران، بسیاری از کشورهای دنیا قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به فراوری انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر دنیا به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و فراوری خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی نمایند.

از آنجایی که بسیاری از خودروسازان برتر و معروف در دنیا به سمت و سوی طراحی، توسعه، فراوری و عرضه وسائل نقلیه تمام برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی روی آورده اند، به تازگی شرکت ژاپنی سوبارو نیز اعلام نموده است که تا اواسط دهه 2030 میلادی تنها خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست فراوری و عرضه خواهد نمود.

بر اساس گزارش وب سایت موتور1، شرکت سوبارو یکی از خودروسازان مشهور ژاپنی است که سهم قابل توجهی از بازار این کشور و بسیاری دیگر از کشورهای دنیا را به خود اختصاص داده و عملکرد موفقیت آمیزی در جلب نظر و توجه مشتریان برای خود به ثبت رسانده است.

این خودروساز تا به امروز نسخه های برقی سازی شده جدید و محدودی از بعضی از مدل خودروهای خود همچون کراس تک هیبریدی (Crosstrek Hybrid) و فورستر ای باکسر (Forester e-Boxer) را روانه بازارهای ایالات متحده و اروپا نموده است.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت قرار است از جدیدترین تکنولوژی های تویوتاموتورز در رابطه با توسعه خودروهای هیبریدی قدرتمند بهره بگیر. به گفته کارشناسان و تحلیلگران، این تکنولوژی ها بدون شک به توسعه و فراوری خودروهای باکیفیت و قدرتمندی که آلایندگی بسیار کمی دارند و تحت برند ژاپنی سوبارو روانه بازارهای دنیای خواهند شد، یاری بسزایی می نماید.

به باور آنها، سوبارو بدین ترتیب تصمیم گرفته است که تا دهه 2030 میلادی حداقل 40 درصد از محصولات خود را به صورت تمام الکتریکی و بقیه خودروها را نیز به صورت برقی سازی شده، هیبریدی و پلاگین هیبریدی فراوری و عرضه خواهد نمود.

کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همیشه به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب نمایند. دولت چین اعلام نموده است که تا سال 2025 میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، فراوری و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتاً تا دهه 2040 میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام نمایند.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15481

به "سوبارو فقط خودروهای الکتریکی فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوبارو فقط خودروهای الکتریکی فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید