شهاب حسینی خواهان برطرف ممنوعیت حضور بهروز وثوقی در سینمای ایران شد

به گزارش شیوا مارکت، شهاب حسینی بازیگر سینما خواهان برطرف ممنوعیت حضور بهروز وثوقی بازیگر سینمای پیش از انقلاب بر پرده سینمای ایران شد و از مسئولان تصمیم گیرنده کشور خواست که این خواسته مهم را عملی نمایند.

شهاب حسینی خواهان برطرف ممنوعیت حضور بهروز وثوقی در سینمای ایران شد

به گزارش خبرنگاران، شهاب حسینی امروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: طی سال هایی که بنده کوچک در سینمای ایران فعالیت داشتم و عمر آن بیش از بیست سال است، از کلیت نظام سینمایی کشورم هیچ گونه انتظار خاصی نداشته ام و تا به حال در هیچ زمینه ای مطالبه ای نداشتم. اما حال دارم.

او در ادامه نوشته است: برطرف ممنوعیت حضور بهروز وثوقی را بر پرده سینما ایران عمیقا خواهانم. چراکه از وقتی افتخار حضور در کنار ایشان و آشنایی با مرام و تفکرات ایشان را پیدا کردم، ایشان را به مراتب انسانی بزرگ تر از آنچه بر پرده سینما از او می شناختم، یافتم.

این بازیگر در ادامه پست خود نوشته است: حال این مهم با فیلم محسن امیریوسفی، آشغال های دوست داشتنی اصل، که سال هاست در جریان اصل بودن آن هستم، در دسترس است. از مسئولان تصمیم گیرنده انتظار دارم این مهم را جامه عمل بپوشانند.

  • زندگی بهروز وثوقی

بهروز وثوقی متولد 20 اسفند 1316 در خوی (آذربایجان غربی) ستاره سینما و تئاتر است که در آثار کارگردانان نامداری چون ساموئل خاچیکیان، ناصر تقوایی، امیر نادری، فریدون گُله، مسعود کیمیایی، خسرو هریتاش، علی حاتمی، ژان نگولسکو، رضا بدیعی، بهمن قبادی، جلال مقدم و شاپور قریب بازی نموده است. او در موفقیت بهترین فیلم های مسعود کیمیایی همچون گوزن ها، قیصر، داش آکل، رضا موتوری و خاک تأثیر بسزایی داشته است.

وثوقی در طول فعالیت هنری اش بارها نامزد و برنده جوایز جشنواره های مختلف شد که مهم ترین آن ها کسب دو مجسمهٔ سپاس بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم های قیصر و رضا موتوری و جایزهٔ بز بالدار جشنواره جهانی فیلم تهران برای فیلم گوزن ها بود. او در فیلم فصل کرگدن به کارگردانی بهمن قبادی در کنار بازیگران مشهوری از جمله مونیکا بلوچی نیز به ایفای نقش پرداخت.

وثوقی در سال های جوانی به آمریکا رفت تا در فیلم گربه در قفس ساخته تونی زرین دست بازی کند که اقامت او در آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی مصادف شد و او دیگر نتوانست به کشور بازگردد.

خرداد سال گذشته و چند روز پس از مرگ ناصر ملک مطیعی بازیگر قدیمی سینما تعدادی از هنرمندان در نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهوری خواهان برطرف محدودیت برای هنرمندان از جمله بهروز وثوقی و خواهان بازگشت او به کشور شدند ولی این موضوع محقق نشد.

این بازیگر 82 ساله اکنون با خانواده اش در ایالت کالیفرنیای آمریکا زندگی می نماید.

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15118

به "شهاب حسینی خواهان برطرف ممنوعیت حضور بهروز وثوقی در سینمای ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهاب حسینی خواهان برطرف ممنوعیت حضور بهروز وثوقی در سینمای ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید