شکست سعید ملایی و حریفی که به فینال رفت

به گزارش شیوا مارکت، اولین دوره از مسابقات گرنداسلم پاریس در سال 2019 با حضور 573 جودوکار از 97 کشور در حالی از صبح روز شنبه (20 بهمن ماه) به میزبانی فرانسه شروع شد که برای سعید ملایی اتفاق های قابل تاملی افتاد.

شکست سعید ملایی و حریفی که به فینال رفت

شاخص ترین چهره تیم ایران سعید ملایی است که در دومین روز از مسابقات، به مصاف حریفانش رفت. سعید که نفر اول رنکینگ جهان در وزن منهای 81 کیلوگرم است، در وزنی که 63 جودوکار در آن به رقابت پرداختند، مقابل حریفانش نهاده شد. او در نخستین دور با قرعه استراحت روبرو شد و سپس به مصاف نماینده ژاپن رفت. ملایی در یک دقیقه و 22 ثانیه کیانوکوهارا از ژاپن ایپون کرد. او در ادامه ویسزاک از آلمان را در 29 ثانیه ایپون کرد و به مرحله بعدی راه یافت.

سعید ملایی برای صعود به نیمه نهایی به مصاف رسلان موسایف با رنکینگ 209 جهان از قزاقستان رفت و مقابل این جودوکار ایپون شد. البته گفته می گردد ملایی برای اینکه در مرحله بعدی با نماینده رژیم اشغالگر قدس مبارزه نکند، دست به باخت مصلحتی زده است، اما این را هم نباید نادیده بگیریم که حریف قزاق تا فینال رفته و همین باعث شده تا سعید بتواند در شانس مجدد شرکت کند؛ پس حریف قزاق آنقدرها هم ضعیف نبوده است و شاید استفاده واژه مصلحتی برای این شکست خیلی هم درست نباشد.

به هر حال ملایی برای کسب مدال برنز در گروه شانس مجدد ابتدا به مصاف ماتیا از بلژیک رفت و او را شکست داد و پس از آن با غلبه بر جودوکار روسی به مدال برنز رسید.

در جریان این رقابت ها، محمد محمدی بریمانلو با رنکینگ 13 جهان در وزن منهای 73 کیلوگرم به مصاف رقبایش رفت. او در دور نخست مقابل نماینده غنا ایستاد و در نهایت به فزونی دست یافت. بریمانلو در دور دوم به مصاف نماینده سوئد با رنکینگ پنجم جهان و نفر سوم اروپا رفت و این جودوکار را نیز ضربه فنی کرد. نماینده کشورمان در ادامه این رقابت ها به مصاف نماینده ایتالیا و نفر 37 رنکینگ جهانی و دارنده نشان طلای المپیک 2016 رفت و در ثانیه های پایانی مقابل این جودوکار غافلگیر شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

4،250

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3319

به "شکست سعید ملایی و حریفی که به فینال رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست سعید ملایی و حریفی که به فینال رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید