شکست پروژه 341 میلیون یورویی یوونتوس توسط پسر بچه های آمستردام!

به گزارش شیوا مارکت، در حالی که همه از شانس زیاد یوونتوس برای فتح اروپا به لطف خرید کریستیانو رونالدو صحبت می کردند، ریسک بزرگ و پرهزینه بانوی پیر به جایی نرسید.

شکست پروژه 341 میلیون یورویی یوونتوس توسط پسر بچه های آمستردام!

به گزارش خبرنگاران، شکست سزاوارانه شب گذشته (سه شنبه) یوونتوس در خانه مقابل یک آژاکس پرانگیزه و درخشان در دور برگشت از مرحله یگ چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که تمامی معایب و نواقصی که این تیم را یک فصل دیگر از قهرمانی در اروپا باز داشت به معرض نمایش گذاشت، نواقصی که جذب ستاره ای مانند کریستیانو رونالدو هم نتوانست آنها را رفع کند.

ورود کریستیانو رونالدو به تورین در پنجره جابجایی تابستان سال 2018 قرار بود آگاه عصری جدید از اقتدار و سلطه یوونتوس بر لیگ قهرمانان باشد تا به سال ها کوشش بانوی پیر برای فتح اروپا که در ایستگاه های انتهای از رسیدن به آن باز می ماند را به انتها برساند. این پروژه پرهزینه برای تقویت تیم که مجموعاً 341 میلیون یورو (294 میلیون پوند، 383 میلیون دلار) برای خرید بازیکنان و پرداخت حقوق آنها روی دست یووه هزینه گذاشت، سه شنبه به دست آژاکس از بین رفت تا ثابت گردد که یک بازیکن به تنهایی هرگز نمی تواند یک تیم را بسازد. تمام آن هزینه ها و مالیات ها و مخارج شب گذشته با قبول باخت بانوی پیر مقابل تیمی متشکل از جوانانی بی ادعا و بی تجربه بر باد رفت تا انتظار راه راه پوشان تورین برای برگرداندن جام قهرمانی اروپا به خانه همچنان ادامه داشته باشد.

آینده برای هیچکس قابل پیش بینی نیست و کمتر پیش می آید که بتوانید از رخ دادن یک اتفاق اطمینان داشته باشد اما وقتی رونالدو به یوونتوس پیوست، همه مطمئن بودند که این بازیکن پرتغالی آمده که نقش درخشان همیشگی خود در رقابت های اروپایی را زمانی که بیشتر از هر وقت دیگری به آن احتیاج بود، ایفا نماید. به همین دلیل وقتی که بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، در نیمه اول بازی برگشت تیمش مقابل آژاکس با ضربه سر تیمش را پیش انداخت - گلی که البته لیز خوردن بی موقع ماتیس دلیخت، مدافع میان حریف هم در رقم خوردن آن تأثیرگذار بود - به نظر می رسید هدف بانوی پیر در حال محقق شدن و به لطف استعداد سرشار ستاره یوونتوس، داستان افسانه ای آژاکس در این فصل لیگ قهرمانان روبه انتها است. آژاکس اما برای تسلیم شدن به تورین نرفته بود. این تیم در در تمام 45 دقیقه اول کوششش را برای مدیریت بازی انجام داد و در نهایت وقتی که دنی فن دبیک توپ را با فرار از تله آفساید حریف دریافت کرد و با خونسردی آن را به گل تبدیل کرد، به چیزی که می خواست رسید. با این گل نتیجه در مجموع دو بازی 2 بر 2 مساوی شد و از آن به بعد دو تیم روی لبه تیغ با هم می جنگیدند.

داستان بازی وقتی که دو تیم پس از 15 دقیقه استراحت به زمین چمن برگشتند، کاملاً فرق می کرد. یوونتوس با وجود صفوف ستارگانی که در اختیار دارد، بی میلی عجیبی برای فشار آوردن در حملات نشان می داد و به نظر می رسید که مردد و سردرگم است. بانوی پیر خودش را بر سر یک دوراهی می دید؛ یک راه باز کردن بازی و پذیرش ریسک بازی سراپا هجومی مقابل میهمان خطرناک و فرصت طلب و راه دیگر چیدن بازیکنان پشت توپ و انتظار برای رسیدن فرصتی برای ارسال یک پاس فرار برای رونالدو در ضدحملات تا یک بار دیگر او ناجی تیم گردد. با وجود ورود مویسه کین به زمین بازی به منظور نشان دادن مسیری مستقیم تر به هم تیمی هایش برای رسیدن به دروازه حریف، گزینه ای که یووه انتخاب کرد، مورد دوم بود. یوونتوس توسط آژاکسی که نسبت به تیم میزبان هم از نظر انگیزشی هم از نظر اجرای تاکتیک های بازی بهتر بود، محو شد و چه بسا اگر واکنش های حیرت آور ووچخ شزنی برای نجات دروازه اش نبود، با اختلافی بیشتر شکست خانگی را تجربه می کرد. با این حال سنگربان شماره یک یوونتوس هم نتوانست مانع ثمر دادن برنامه بازی بهتر آژاکس گردد. دلیخت که خودش را در صحنه به ثمر رسیدن گل یوونتوس مقصر می دانست، با پرشی حیرت آور کرنر لاسه شونه را به گل دوم تیمش تبدیل کرد تا از نظر روحی و روانی رسماً دیگر هیچ راهی برای بازگشت ایتالیایی ها به بازی باقی نماند و انتظار 23 ساله آنها برای قهرمانی در اروپا یک فصل دیگر هم تمدید گردد.

عملکرد بد یوونتوس اما چیزی از ارزش های دستاورد بزرگ نماینده هلند کم نمی کند، تیمی که در هر دو بازی رفت و برگشت نشان داد که فزونی اش در مرحله قبلی مقابل مدافع عنوان قهرمانی رقابت ها رئال مادرید اتفاقی نبوده است. در هیچ مقطعی از بازی شب گذشته، یوونتوس بهتر از آژاکس بازی نکرد و بازی چشم نواز تیم تحت راهنمایی اریک تن هاخ این تیم را صعودی که مسحتقش بود رساند.

رویارویی یوونتوس با آژاکس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا درسی برای بانوی پیر داشت که فرار از آن غیرممکن است. رونالدو هر کاری که می توانست برای تیم جدیدش انجام داد و در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل آژاکس گلزنی کرد تا شانس صعود را برای این تیم زنده نگه دارد اما شاید تحت تأثیر سهولت کسب هشتمین قهرمانی متوالی اش در سری A، حریف اروپایی اش را هم دست کم گرفت و مردان ماسیمیلیانو آلگری هم هم فراموش کردند که این کار تیمی و نه انفرادی است که باعث بردن جام های بزرگ می گردد، حقیقتی که هیچکس در این فصل بهتر از پسربچه های پرشور آمستردام آن را به نمایش نگذاشته است.

برای رسیدن به موفقیت در این سطح از رقابت ها، هیچ راه میانبری وجود ندارد و حتی با داشتن رکورددار گلزنی در اروپا، یوونتوس باز هم بی روح و قابل پیش بینی بازی کرد و حالا ضروری است که برای فصل آینده تیمش را بازسازی کند، چون فصلی که برایش با کلی هیجان و دورنمای زیبا شروع شده بود، هرگز به اوج نرسید و در نهایت با سناریوی تلخ اروپایی به انتها می رسد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5071

به "شکست پروژه 341 میلیون یورویی یوونتوس توسط پسر بچه های آمستردام!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست پروژه 341 میلیون یورویی یوونتوس توسط پسر بچه های آمستردام!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید