شکوفایی استعداد کودک با انتخاب مربی متخصص

به گزارش شیوا مارکت، هفته گذشته در خصوص استعدادیابی کودک و انتخاب کلاس مناسب صحبت کردیم و موضوع این هفته انتخاب کارشناس و مربی متخصص و باتجربه در زمینه آموزش کودک است، چراکه با این کار می توان گام مؤثری در شکوفایی استعدادها برداشت.

شکوفایی استعداد کودک با انتخاب مربی متخصص

پوریا شیرین گو، مؤسس و رهبر ارکستر کوبه ای و کارشناس استعدادیابی بچه ها : یکی از دغدغه های خانواده ها شناسایی کارشناس باتجربه برای آموزش به بچه هاشان است. برای هدایت پدر و مادرها باید بگویم در وهله اول باید به مدارک کارشناس در زمینه استعدایابی و روان شناسی استناد کرد. مدارک کارشناس می تواند معیاری باشد برای اطلاع از آگاهی و تحصیلات و تخصص کارشناسان.

نکته مهمی که خانواده ها در این مورد نباید فراموش نمایند این است که این کارشناسان در کنار تخصص باید تجربه هم داشته باشد. من با گذشت حدود 10 سال آموزش به این نتیجه رسیده ام که بچه ها شبیه یکدیگر نیستند و بنابراین نمی توان نسخه واحدی برای همه بچه ها تجویز کرد. از این رو، کارشناس باید با استناد به تجربه اش، استعداد کودک را تشخیص دهد و او را به یک مربی خوب در حوزه آموزش کودک معرفی کند.

سن و سال کارشناس و بازخوردهایی که از هنرجویان سابق او دریافت می گردد هم در تشخیص کارشناس خوب بی تأثیر نیست. استعدادیابی توسط یک کارشناس خوب و با تجربه خانواده ها را به سمت و سوی انتخاب درست مربی سوق می دهد؛ مربی و معلمی که در زمینه آموزش به کودک باید متخصص و کاربلد باشد.

برخی خانواده های گمان می نمایند آموزش به کودک کار ساده ای است و برخی از معلمان جوان برای کسب تجربه وارد این بخش از آموزش می شوند، اما این باور اشتباه است و بعد از سال ها کار با کودک باید بگویم آموزش به کودک نیازمند شرایط خاص است و اگر مربی تخصص و تجربه کافی نداشته باشد، استعداد کودک شکوفا نمی گردد.

دوران کودکی یک سن طلایی است و نباید بی تفاوت از کنار این عامل عبور کرد و با این تصور که وقتی کودک عظیم می گردد، بهتر یاد می گیرد، این سن مهم را هدر داد. در مورد آموزش نادرست توسط مربی بی تجربه به کودک حکایت همان ضرب المثل خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج است. خانواده ها مطمئن باشند که اگر کودک در سنین کودکی آموزش درست نبیند، در سنین عظیمسالی نه تنها ارتقا نمی یابد، بلکه ممکن است به طور کلی یادگیری را کنار بگذارد.

بنابراین، مربی باتجربه کسی است که خوب تعلیم می دهد. در موسیقی که تخصص من است می توانم بگویم مربی خوب کسی نیست که شهرت و اجراهای خوبی دارد و موسیقی را خوب می نوازد. مربی با تجربه قدرت انتقال مفاهیم آموزشی را دارد و می تواند از سن طلایی کودک استفاده و استعداد او را شکوفا کند.

برای تشخیص و انتخاب مربی و معلم خوب باید به عملکرد هنرجویانش توجه گردد. وقتی هنرجویان یک مربی پیروز می شوند نشان می دهد مربی در آموزش پیروز بوده است. پس با این هدایت ها خانواده ها می توانند اول کارشناس خوبی برای کشف استعداد کودک بیابند و بعد هم کودک را نزد یک مربی باتجربه بفرستند.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21264

به "شکوفایی استعداد کودک با انتخاب مربی متخصص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکوفایی استعداد کودک با انتخاب مربی متخصص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید