شیخ زکزاکی، بدون خاتمه مراحل درمان در هند به نیجریه بازمی شود

به گزارش شیوا مارکت، رهبر جنبش اسلامی نیجریه بعد از ناتمام ماندن مراحل درمانش در هند از بیمارستان به سمت فرودگاه دهلی نو منتقل شده و قرار است به نیجریه بازگردند.

شیخ زکزاکی، بدون خاتمه مراحل درمان در هند به نیجریه بازمی شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه از بیمارستان به سمت فرودگاه دهلی منتقل شده و قرار است به نیجریه بازگردند.

پیش از این حساب کاربری دفتر شیخ زکراکی در توئیتر نوشته بود ایشان قرار است ساعت 22:00 به وقت دهلی نو (21 به وقت تهران) راهی نیجریه شوند.

شیخ زکزاکی و همسرش دو روز پیش، بعد از آنکه دادگاهی در نیجریه حکم داد او می تواند برای پیگیری روند درمان خود از نیجریه خارج گردد وارد دهلی نو پایتخت هند شدند.

شیخ ابراهیم زکزاکی امروز پنجشنبه با انتشار یک پیغام ویدئویی به تشریح کارشکنی های انجام شده توسط دولت نیجریه پرداخت و گفت ترجیح می دهد به کشورش خودش بازگردد و از آنجا در صورت امکان به کشور دیگری برود که شرایط درمان مهیا باشد.

شیخ زکزاکی در این پیغام عنوان می نماید که مقام های نیجریه ای بر خلاف برنامه از پیش معین شده ابتدا قصد داشته اند وی را به بیمارستان دیگری منتقل نمایند. به گفته وی، فرستادگان دولت نیجریه بعدا نیز اطلاعات غلطی در خصوص پرونده سلامت وی در اختیار مقام های هندی قرار داده اند و همین امر روند درمان را مختل نموده است.

وی گفت پزشکان هندی به او گفته اند که از بیماری های او هیچ اطلاعی ندارند و روند آزمایشات باید از ابتدا شروع گردد. به گفته شیخ زکزاکی، پزشکان هندی حتی از اینکه در بدن او گلوله وجود دارد نیز اطلاع نداشته اند.

زکزاکی در ادامه با بیان اینکه اقدام نیجریه در انتقال او به هند بر دروغ بنا شده، گفت: دیروز با یکی از مأموران سفارت نیجریه گفت وگویی داشتیم و به او گفتیم که ما اگر شرایط ما را بپذیرند، ترجیح می دهیم که به نیجریه بازگردیم.

این رهبر مسلمانان نیجریه اضافه کرد: دولت هند تنها دو ساعت به ما وقت داد که تصمیم بگیریم که آیا شرایط بیمارستان را می پذیریم یا می خواهیم به نیجریه بازگردیم. به آن ها گفتیم که این شرایط را نمی پذیریم و ترجیح می دهیم که به کشور خودمان بازگردیم. اما با گذشت 24 ساعت، هنوز پاسخی نداده اند.

او در انتها گفت: کشورهای بسیار دیگری وجود دارد. ما به نیجریه باز می گردیم و اگر هریک از آن کشورها شرایط ما را پذیرفتند، به آنجا می رویم.

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9070

به "شیخ زکزاکی، بدون خاتمه مراحل درمان در هند به نیجریه بازمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیخ زکزاکی، بدون خاتمه مراحل درمان در هند به نیجریه بازمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید