صدور 101 موافقت اصولی سرمایه گذاری گردشگری در اردبیل

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از صدور 101 موافقت اصولی سرمایه گذاری گردشگری در استان اردبیل از ابتدای سال گذشته تا سرانجام نیمه نخست امسال اطلاع داد.

صدور 101 موافقت اصولی سرمایه گذاری گردشگری در اردبیل

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی با اعلام این خبر توضیح داد: از این تعداد 70 موافقت اصولی در سال گذشته و 31 مورد در نیمه نخست امسال صادرشده است.

او اضافه نمود: پروژه های در حال ساخت، در سال گذشته 118 پروژه سرمایه گذاری با رقم تقریبی 14 هزار و 608 میلیارد ریال و در نیمه نخست امسال، 103 پروژه با رقم سرمایه گذاری 29 هزار و 702 میلیارد ریال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم پروژه ها در سال گذشته را 518 نفر و در امسال 130 نفر عنوان نمود.

او بابیان این که در بازه زمانی ذکرشده سرمایه گذاری خارجی محقق نشده است، اضافه نمود: در سال گذشته 302 میلیارد و 120 میلیون ریال و در شش ماهه نخست امسال 26 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

او ادامه داد: در سال گذشته یک هتل، دو هتل آپارتمان و دو اقامتگاه بوم گردی و در نیمه نخست امسال سه هتل آپارتمان و یک مهمان پذیر به بهره برداری رسیده است.

به گفته فلاحی، سال گذشته 28 مجوز تأسیسات گردشگری و امسال 9 مجوز صادرشده و همچنین درمجموع هشت تشکل غیردولتی در حوزه گردشگری فعالیت دارند.

او همچنین از سفر هفت میلیون و 94 هزار و 380 گردشگر به استان اردبیل از ابتدای سال 97 تا انتها 6 ماهه نخست امسال اطلاع داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل توضیح داد: در بازه زمانی ذکرشده یک میلیون و 382 هزار و 352 گردشگر خارجی نیز به استان سفرکرده اند.

او اضافه نمود: در این مدت مجوز 60 واحد اقامتی صادرشده و همچنین 50 واحد هتل و اقامتگاه بوم گردی نیز به بهره برداری رسیده است.

به گفته فلاحی علاوه بر فعالیت چهار تشکل گردشگری در استان صدور مجوز فعالیت سه تشکل دیگر نیز در دست اقدام است.

او به اشتغال 2320 نفر در تأسیسات گردشگری اشاره نمود و گفت: مشارکت بخش خصوصی در تقویت تأسیسات گردشگری موردحمایت است.

tour-canada.ir: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان 99 را با ما تجربه کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 11483

به "صدور 101 موافقت اصولی سرمایه گذاری گردشگری در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 101 موافقت اصولی سرمایه گذاری گردشگری در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید