طرز تهیه حلوا کاکائویی

به گزارش شیوا مارکت، هر زمانی که یک دسر ایرانی خلاقانه، شیرین و انرژی زا هوس کردید؛ حلوای موز، حلوای کدو حلوایی، حلوای آناناس و حلوا کاکائویی را از قلم نیاندازید. ما هم در آخر مطلب سعی نموده ایم به نکاتی که ممکن است در فرایند کار برایتان سوال گردد، اشاره کنیم.

طرز تهیه حلوا کاکائویی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران کوک ،حلوا کاکائویی یا همان حلوا شکلاتی یک نوع حلوای بسیار خوشمزه و آسان با رنگی تیره است که معمولا میتواند به صورت مجزا یا برای تزیین در کنار انواع حلوا سرو گردد.

مواد لازم حلوا کاکائویی

آرد2پیمانه
کره50 گرم
شکر1 و 3/4 پیمانه
آب2 و 1/2 پیمانه
روغن جامد1 پیمانه
پودرکاکائو3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوا کاکائویی

  1. برای تهیه نمودن حلوا کاکائویی ابتدا باید آرد را دو مرتبه الک کنید. یک ماهیتابه نچسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و آرد را در آن بریزید. آرد را تا حدی تفت دهید که به مرور رنگ آن تغییر نموده و بوی خامی آرد از بین برود. باید به طور مداوم آرد را با قاشق بهم بزنید تا ته نگیرد و نسوزد. برای این کار حوصله به خرج دهید و حدود 25 تا 35 دقیقه زمان بگذارید.
  2. وقتی رنگ آرد کرم رنگ شد، آن را از روی حرارت بردارید و در کناری قرار دهید. در یک قابلمه آب و شکر را روی حرارت بگذارید و بهم بزنید تا حل شوند و حالت شربت پیدا نمایند. باید صبر کنید به مدت 5 دقیقه با هم بجوشند تا شربت شما غلیظ گردد.
  3. در یک قابلمه دیگر روغن جامد و کره بریزید و روی حرارت بگذارید تا کاملا ذوب شوند. کره و روغن را با هم خوب مخلوط کنید.
  4. در این مرحله از تهیه حلوا کاکائویی می بایست پودر کاکائو را دو یا سه مرتبه الک کنید و کم کم به آرد اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید. سپس دوباره ماهیتابه آرد را روی حرارت بگذارید و مخلوط روغن و کره ذوب شده و داغ را به آن اضافه کنید. به آرامی اما به طور پیوسته مواد را با هم بهم بزنید تا کاملا حل شوند.
  5. پس از این که آرد به طور کامل با روغن و کاکائو ترکیب شد، وقت آن است که شربت شکر و آب را به صورت داغ اضافه کنید. به هم زدن مواد روی حرارت ملایم ادامه دهید تا حلوا شکلاتی شما غلیظ گردد.
  6. هم زدن حلوا روی حرارت را باید تا حدی ادامه دهید که حلوا کاکائویی مانند عکس زیر، سفت گردد و قوام بیاید.
  7. وقتی حلوا آماده شد، آن را از روی حرارت بردارید و در ظرف سرو بکشید. از خلاقیتتان یا نمونه های مختلف برای تزیین حلوا استفاده نموده و حلوا شکلاتی را نوش جان کنید.

بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای بلاگ پو

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24026

به "طرز تهیه حلوا کاکائویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه حلوا کاکائویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید