ظرفیت باتری وان پلاس 10T و سرعت شارژر آن فاش شد

به گزارش شیوا مارکت، وان پلاس قرار است به زودی از پرچم دار مورد انتظار خود یعنی وان پلاس 10T رونمایی کند؛ محصولی که به تازگی شاهد افشای ظرفیت باتری و سرعت شارژر آن بودیم.

ظرفیت باتری وان پلاس 10T و سرعت شارژر آن فاش شد

وان پلاس برنامه دارد سه روز دیگر، از گوشی وان پلاس 10T به عنوان پرچم دار قدرتمند خود برای سال 2022 رونمایی کند. اگر برنامه های شرکت چینی طبق خبرهایی باشد که تا به امروز منتشر شده، باید انتظار داشته باشیم این، آخرین گوشی باشد که وان پلاس می خواهد سال جاری رونمایی کند. بنابراین به نظر می رسد شرکت هرآنچه که در چنته دارد خواهد گذاشت تا آن را بدون نقص و بسیار قدرتمند طراحی کند. البته این در شرایطی است که واقعا خبری از وان پلاس 10 اولترا نباشد.

وان پلاس اما پیش از این، بارها و بارها اطلاعاتی را در رابطه با این گوشی منتشر کرد و اکنون می توانیم بگوییم تقریبا به بخش بزرگی از مشخصات آن دسترسی پیدا نموده ایم. از جمله این موارد می توان به طراحی، مشخصات فنی نظیر پردازنده، دوربین، حافظه رم، حافظه داخلی و حتی رفرش ریت نمایشگر اشاره نمود. حالا هم در حالی که فقط چند روز به رونمایی از این محصول مانده، متوجه شدیم این گوشی قرار است باتری با چه ظرفیتی داشته باشد.

طبق اعلام رسمی وان پلاس، ظرفیت باتری گوشی مورد انتظار این شرکت یعنی وان پلاس 10T قرار است 4800 میلی آمپر ساعت باشد. 200 میلی آمپر ساعت کمتر از باتری که در وان پلاس 10 پرو به عنوان منبع تغذیه ایفای نقش می نماید. اما از آن طرف، وان پلاس 10 پرو در آمریکای شمالی از شارژری 65 واتی بهره می برد و در سایر بازارها، سرعت شارژر آن به 80 وات می رسد. این در حالی است که سرعت شارژر وان پلاس 10T به 150 وات خواهد رسید. بدین ترتیب کاربران می توانند باتری پرظرفیت این گوشی را در مدت تنها 19 دقیقه از 0 تا 100٪ شارژ نمایند.

البته وان پلاس 10T نخستین گوشی شرکت چینی نیست که به این شارژر مجهز شده است. چند ماه پیش، شرکت از دو گوشی وان پلاس Ace و وان پلاس 10R با شارژری با همین سرعت رونمایی کرد که البته ظرفیت باتری این دو محصول، 4500 میلی آمپر ساعت است و طبیعتا باید در مدت زمان کمتری شارژ شوند. (البته وان پلاس یک مدل از 10R را با شارژر 80 واتی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هم رونمایی کرد).

بعلاوه به نظر می رسد درست مثل وان پلاس 10 پرو، در یک سری از بازارها وان پلاس 10T قرار نیست با سرعت 150 وات شارژ گردد؛ برای مثال در آمریکای شمالی، سرعت شارژر این گوشی به 125 وات خواهد رسید. البته وان پلاس مدعی شده تفاوت خیلی زیادی هم بین دو حالت وجود ندارد چون در نهایت سرعت شارژ شدن آن ها فقط 1 دقیقه با هم فرق خواهد داشت.

علت اصلی این موضوع هم این است که یک شارژر 150 واتی برای اینکه بتواند تمام پتانسیل خود را بکار بگیرد، به خروجی برق 220 واتی احتیاج دارد در حالی که در آمریکای شمالی، خروجی برق فقط به 110 و یا 120 وات می رسد. در نتیجه در یک سری از نقاط آمریکای شمالی که خروجی برق 220 وات است، وان پلاس 10T با شارژر 150 واتی در دسترس قرار خواهد گرفت.

وان پلاس می گوید فقط در حالی می توانید گوشی خود را با سرعت 125 یا 150 واتی واقعی شارژ کنید که از کابل اوریجینال و آداپتور SUPERVOOC بهره ببرید چون وان پلاس در این گوشی ها از یک الگوریتم رمزنگاری شده 128 بیتی استفاده خواهد نمود که در صورت استفاده از کابل یا آداپتور غیر اصل، متوجه می گردد و سرعت را محدود می نماید. در غیر این صورت، گوشی می تواند با سرعت بسیار بالا و امنیتی که وان پلاس در نظر دارد شارژ گردد. بعلاوه این شارژر توانایی شارژ کنسول های گیمینگ، تبلت و لپ تاپ ها را هم خواهد داشت و در این زمینه سرعت بالایی هم ارائه می دهد. وان پلاس 10T علاوه بر این ها ظاهرا یک الگوریتم محافظت باتری هم خواهد داشت که بعد از 1600 بار چرخه شارژ، همچنان 80٪ از طول عمر باتری حفظ خواهد ماند.

وان پلاس 10T قرار است 3 روز دیگر رسما رونمایی گردد. تا به امروز اطلاعات زیر پیرامون این محصول تأیید شده است:

  • بهره مندی از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده
  • نمایشگر 120 هرتزی
  • دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو
  • اندروید 12 و رابط کاربری OxygenOS 13
  • 16 گیگابایت حافظه رم با فناوری LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 (ترکیبات متنوع تری هم وجود دارند)

گفتنی است وان پلاس در همان تاریخ، از Ace پرو هم به عنوان وان پلاس 10T در کشور چین و با رابط کاربری ColorOS رونمایی خواهد نمود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29931

به "ظرفیت باتری وان پلاس 10T و سرعت شارژر آن فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت باتری وان پلاس 10T و سرعت شارژر آن فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید