10 عجایب طبیعی در استرالیا

به گزارش شیوا مارکت، استرالیا سرزمینی پر از عجایب طبیعی است. از کوهستان‌های بلند و دره‌های عمیق گرفته تا جنگل‌های انبوه و دریاچه‌های رنگارنگ، زیبایی‌های طبیعی فراوانی در این قاره وجود دارد که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این مقاله به معرفی برخی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین عجایب طبیعی استرالیا خواهیم پرداخت:

10 عجایب طبیعی در استرالیا

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

استرالیا سرزمینی پر از عجایب طبیعی زیبا و شگفت‌انگیز است. از سواحل ماسه‌ای زیبا گرفته تا غارهای زیرزمینی حیرت‌انگیز و کوه‌های صخره‌ای شگفت‌انگیز، استرالیا مقصدی فوق‌العاده برای گردشگرانی است که به دنبال کشف طبیعت بکر و دست‌نخورده هستند. در این مقاله با برخی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین عجایب طبیعی استرالیا آشنا می‌شویم که حتما باید در سفر به این کشور دیدن کنید.

کوه اولورو

کوه اولورو با ارتفاع 348 متر یکی از نمادهای اصلی استرالیا به شمار می‌رود. این کوه با سنگ‌های قرمزرنگ خود در ایالت آسمان روشن جنوبی قرار دارد.

دریاچه هیلر

دریاچه هیلر در ایالت ویکتوریا یکی از زیباترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری استرالیا است. آب صاف و آرام این دریاچه در میان جنگل‌های انبوه قرار گرفته و منظره‌ای بسیار دیدنی را ایجاد کرده است.

دره بروک

دره بروک در تاسمانی یکی از طبیعت‌های بکر استرالیاست که دارای رودخانه‌ای خروشان، آبشارهای زیبا و جنگل‌های انبوه می‌باشد. پیاده‌روی در این دره زیبا می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی باشد.

ساحل بوندی

سواحل ماسه‌ای زیبای بوندی در ایالت نیو ساوت ولز از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استرالیا هستند. آب آبی مدیترانه‌ای این سواحل و شن‌های طلایی‌رنگ آن چشم‌نواز است.

کوه کاتاتین

کوه کاتاتین در تاسمانی با ارتفاع 1617 متر بلندترین نقطه استرالیا است. این کوه مرتفع دارای قله‌ای برفی است که چشم‌اندازی خیره‌کننده را به نمایش می‌گذارد.

سواحل طلایی، کوئینزلند

یکی از مشهورترین عجایب طبیعی استرالیا، سواحل طلایی در ساحل شرقی این کشور است. این سواحل با شن‌های طلایی رنگشان در ایالت کوئینزلند شهرت جهانی دارند. رنگ طلایی این سواحل به خاطر وجود کوارتز بسیار ریز در شن‌های آن است که باعث منعکس شدن نور خورشید و درخشش طلایی آنها می‌شود. شما می‌توانید ساعت‌ها با پای برهنه روی این شن‌های نرم و طلایی رنگ قدم بزنید و از زیبایی بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرید.

کوه آلوس، ایالت ویکتوریا

کوه آلوس یکی از زیباترین تپه‌های صخره‌ای استرالیا در ایالت ویکتوریا است که هرساله پذیرای هزاران گردشگر است. این تپه با ارتفاع 1242 متر از سطح دریا منظره‌ای بسیار زیبا و بدیع از دره‌ها و رودخانه‌های اطراف فراهم می‌کند. صخره‌های قرمز رنگ کوه آلوس بسیار زیبا بوده و با پوشش گیاهی سبز اطرافش منظره‌ای خیره‌کننده به وجود آورده است. عکاسان حرفه‌ای از سراسر دنیا برای ثبت تصاویری زیبا از این کوه بکر به اینجا سفر می‌کنند.

دره بزرگ، تاسمانی

دره بزرگ در جزیره تاسمانی یکی از حیرت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعی در استرالیا است. این دره عظیم که حدود 190 کیلومتر طول دارد، با دیوارهای بلند و صخره‌ای‌اش که تا ارتفاع 1200 متر امتداد یافته‌اند، دیدنی فوق‌العاده‌ای است. جنگل‌های انبوه و رودخانه‌هایی که از دل این دره عبور می‌کنند، منظره‌ای زیبا و بکر ایجاد کرده‌اند. شما می‌توانید با قایق سواری در رودخانه‌ها، پیاده‌روی در کناره‌ها و یا حتی چتربازی از بالای دره، زیبایی بی‌نظیر طبیعت این مکان را تجربه کنید.

صخره آیرز، ایالت جنوب استرالیا

صخره آیرز در ساحل جنوبی استرالیا یکی از شاخص‌ترین و شناخته‌شده‌ترین توده‌های سنگی این قاره است. این صخره عظیم که به شکل یک قارچ غول‌پیکر از آب بیرون زده است، یکی از دیدنی‌های اصلی ایالت جنوب استرالیا محسوب می‌شود. شما می‌توانید با قایق تفریحی اطراف این صخره را دور بزنید یا حتی از نزدیک به آن سر بزنید. منظره غروب آفتاب پشت صخره آیرز یکی از زیباترین مناظر طبیعی است که می‌توانید در استرالیا ببینید.

دره مرجان، کوئینزلند

دره مرجان در استان کوئینزلند استرالیا، با دیوارهای صخره‌ای رنگارنگ و مرجان‌های زیبایش معروف است. رنگ‌ها و الگوهای متنوع روی دیواره‌های این دره، ناشی از لایه‌های مختلف سنگ‌های رسوبی است که در طول میلیون‌ها سال شکل گرفته‌اند. علاوه بر زیبایی بصری، این دره محل زندگی گونه‌های نادر و در معرض خطری از گیاهان و جانوران است. شما می‌توانید با پیاده‌روی در مسیرهای تعبیه شده، زیبایی این دره را از نزدیک تجربه کنید.

تپه‌های پینک لیک، ویکتوریا

تپه‌های پینک لیک در جنوب استرالیا، دارای صخره‌هایی به رنگ صورتی دل‌انگیز هستند که منظره‌ای بسیار زیبا و خاص ایجاد کرده‌اند. رنگ صورتی این تپه‌ها به خاطر وجود مقادیر زیادی نمک در سنگ‌های آن است. در طول روز، نور خورشید باعث تغییر رنگ‌های این تپه‌ها از صورتی کم‌رنگ تا صورتی تیره می‌شود. شما می‌توانید با عکاسی از تپه‌های پینک لیک، خاطراتی زیبا را ثبت کنید. همچنین پیاده‌روی بالای تپه‌ها در طول غروب بسیار لذت‌بخش است.

غار نیت‌میل، نیوساوت ولز

غار نیت‌میل در نیوساوت ولز استرالیا، بزرگترین غار زیرزمینی ثبت شده در این کشور است. این غار دارای فضاها و راهروهای عظیم زیرزمینی است که حیرت‌انگیز و خیره‌کننده هستند. دیوارها و سقف غار پوشیده از استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌های زیبا و درخشان است. علاوه بر زیبایی بصری، غار نیت‌میل دارای تنوع زیستی بسیار بالایی از جانوران غارزی است. بازدید از این غار بزرگ زیرزمینی یک تجربه فراموش‌نشدنی خواهد بود.

دشت‌های باردا، ویکتوریا

دشت‌های پهناور باردا در ویکتوریای استرالیا، یکی از بزرگترین دشت‌های بازالتی دنیا هستند. این دشت‌های سیاه رنگ که ناشی از سنگ‌های آذرین است، منظره‌ای بکر، عجیب و دور از دسترس به وجود آورده‌اند. شکاف‌ها و دره‌های عمیق موجود در این دشت‌ها، نشان‌دهنده فعالیت‌های آتشفشانی گذشته است. گرچه این دشت‌ها ظاهری خشک و بیابانی دارند، اما دربردارنده انواع گیاهان و جانوران سازگار با این شرایط هستند.

تپه‌های پیناکل، ویکتوریا

تپه‌های پیناکل در ایالت ویکتوریا، دارای صخره‌هایی عجیب و خارق‌العاده هستند که شبیه مخروط‌ها و برج‌هایی از سنگ به نظر می‌رسند. این ساختارهای طبیعی حیرت‌انگیز در اثر فرسایش باد و باران در طول هزاران سال شکل گرفته‌اند. شما می‌توانید با پیاده‌روی بین این صخره‌های عجیب و مشاهده آن‌ها از زوایای مختلف، تصاویر بسیار زیبا و خاطره‌انگیزی ثبت کنید.

دریاچه هیلیر، تاسمانی

دریاچه هیلیر در جزیره تاسمانی یکی از زیباترین و آرام‌ترین دریاچه‌های استرالیا است. این دریاچه کوهستانی دارای آبی به رنگ آبی تیره و آرام است. کوه‌ها و جنگل‌های اطراف دریاچه، آن را به یک بهشت طبیعی تبدیل کرده‌اند. شما می‌توانید با قایقرانی، ماهیگیری یا شنا در این دریاچه، لحظاتی آرامش‌بخش و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

جزیره فریزر، کوئینزلند

جزیره فریزر یکی از بزرگترین جزایر ماسه‌ای دنیا واقع در ساحل شرقی استرالیا است. این جزیره با سواحل بکر، آب آبی متالیک و طبیعت بی‌نظیرش، بهشتی برای علاقه‌مندان به گردشگری طبیعی است. شما می‌توانید در آب‌های لازوردی اطراف جزیره شنا کنید، در جنگل‌های انبوه آن پیاده‌روی نمایید و یا حیات وحش منحصربفردش را مشاهده کنید.

نتیجه‌گیری:

استرالیا با داشتن انواع مناظر طبیعی زیبا از کوه و دشت گرفته تا سواحل ماسه‌ای و جزایر، یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری طبیعت‌گردی است. عجایب طبیعی معرفی شده در این مقاله تنها بخش کوچکی از زیبایی‌های استرالیا را نشان می‌دهند. امید است که با خواندن این مطلب، انگیزه شما برای سفر به این سرزمین زیبا بیشتر شده باشد.

عجایب طبیعی استرالیا از زیباترین مناظر جهان هستند که هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشانند. کوهستان‌ها، دره‌ها، دریاچه‌ها و سواحل این قاره، همگی بخش‌هایی از طبیعت بکر و دست‌نخورده آن را به نمایش می‌گذارند که دیدنشان می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی باشد. پس اگر علاقه‌مند به مسافرت‌های طبیعت‌گردی هستید، استرالیا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

انتشار: 30 دی 1402 بروزرسانی: 30 دی 1402 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 150

به "10 عجایب طبیعی در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 عجایب طبیعی در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید