عرضه کالا های قاچاق با استفاده از درگاه بانک مرکزی

به گزارش شیوا مارکت، یک مقام مسئول گفت: ستاد مبارزه با قاچاق تا به امروز 274 سایت که اقدام به فروش لوازم خانگی قاچاق می نمایند راشناسایی نموده و قرار است درگاه های پرداخت این سایت ها، با همکاری بانک مرکزی مسدود گردد.

عرضه کالا های قاچاق با استفاده از درگاه بانک مرکزی

به گزارش، مرتضی میری، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، با اشاره به جلسه اخیر اتحادیه لوازم خانگی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این جلسه با حضور بعضی از مسئولان وزارت صمت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اتاق بازرگانی و بیش از 300 نفر از فعالان این حوزه به منظور آنالیز آخرین شرایط اخذ و نصب شناسه کالا برای گروه کالایی لوازم خانگی برگزار گردید.

میری با اشاره به توافق این اتحادیه با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عنوان نمود: بر اساس این توافق، عرضه نمایندگان لوازم خانگی در سطح خرد تا 5 دی ماه مهلت دارند تا برای دریافت شناسه کالا به واردنماینده یا فراورینماینده مراجعه نمایند.

وی اضافه نمود: بر اساس این توافق، فروشندگانی که به هر دلیل پیروز به دریافت شناسه کالا برای کالا های خود نشوند، بایستی تا 5 بهمن ماه امسال، شماره سریال کالا را به اتحادیه لوازم خانگی اعلام نمایند تا پس از انجام آنالیز های لازم توسط این اتحادیه، شماره سریال ها در سامانه شناسه کالا ثبت گردد، بدین ترتیب کلیه کالا های اعلامی کد شناسه کالا دریافت می نمایند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه فروشندگان کالا تا شهریورماه سال آینده فرصت دارند کالا های فاقد شناسه کالا را به فروش برسانند، اعلام کرد: در صورت عدم فروش کالا تا انتها مهلت زمانی مقرر، علاوه بر توقیف کالا توسط بازرسانِ سازمان تعزیرات حکومتی، فروشندگان نیز به مراجع قضائی معرفی خواهند شد و باید جریمه هایی تا 4 برابر قیمت کالا را بپردازند.

این مقام مسئول در اتحادیه لوازم خانگی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه در حال حاضر کالای قاچاق توسط بعضی سایت ها در حال عرضه به بازار است، گفت: بر اساس آمار منتشر شده از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حدود 274 سایت فروش لوازم خانگی از جمله دیجی بانه، بانه کالا و ... در سطح کشور فعال هستند که در بعضی از این سایت ها به وضوح کالای قاچاق معامله می گردد.

وی اضافه نمود: نکته عجیب تر این است که این سایت ها برای تبادلات اقتصادی خود از درگاه های رسمی بانک مرکزی نیز استفاده می نمایند؛ بنابراین باید پرسید که چرا به سایت هایی که مجوز فروش کالا ندارند اجازه راه اندازی درگاه برای پرداخت داده شده است؟

میری با اشاره به اینکه در جلسه اخیر اتحادیه لوازم خانگی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قرار بر این شد که فهرست کامل این سایت ها استخراج گردد، اظهارداشت: به همین دلیل به زودی درگاه های پرداخت متعلق به سایت های فعال در زمینه فروش کالا های تقلبی و قاچاق، از سوی بانک مرکزی مسدود خواهد شد.

میری با اشاره به آخرین شرایط ورود کالای قاچاق به داخل کشور گفت: در حال حاضر لوازم خانگی قاچاق از دو بندر جنوبی گِناوه و دِیلَم و مقداری هم از بانه وارد کشور شده و به وسیله خودرو های شوتی در سطح کشور توزیع می گردد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در انتها با اشاره به شایعاتی پیرامون عدم فروش کالای ایرانی در بازار امین حضور تهران گفت: در حال حاضر این مساله برای فروش کالا های ایرانی بی معنا است و اگر موردی هم باشد برای کالا های قاچاق است؛ اگر این موضوع برای کالا های فراوری داخلی رؤیت شد، مردم می توانند با شماره 124 تماس گرفته یا با اتحادیه لوازم خانگی برای برطرف مشکل ارتباط برقرار نمایند.

منبع: مهر

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 14856

به "عرضه کالا های قاچاق با استفاده از درگاه بانک مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه کالا های قاچاق با استفاده از درگاه بانک مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید