غذاهای خیابانی آبادان: تجربه ای لذیذ و مقرون به صرفه

به گزارش شیوا مارکت، آبادان، نگین جنوب ایران، شهر گرمای طاقت فرسا و مردمی خونگرم، شهر نخلستان های سرسبز و اروند خروشان، مقصدی دل انگیز برای سفری پرماجرا و خاطره انگیز است؛ اما در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی، طعم و مزه های بی نظیر آبادان، شهر را به بهشتی برای عاشقان غذا تبدیل نموده است. ترکیبی منحصربه فرد از آشپزی ایرانی و عربی، در کنار ادویه های تند و آتشین، طعمی بی نظیر و فراموش نشدنی به غذاهای آبادان می بخشند. در این شهر، هر غذا داستانی برای گفتن دارد و از ذائقه و ذوق مردمان مهربان این دیار حکایت می نماید. برای شروع این سفر بی نظیر به سرزمین طعم ها و عطرها، کافی است بلیط خود را از مراکز معتبر فروش بلیط قطار تهیه کنید و آماده سفری پرماجرا به قلب جنوب ایران شوید.

غذاهای خیابانی آبادان: تجربه ای لذیذ و مقرون به صرفه

گردشگری غذا در آبادان: سفری به دنیای طعم های جنوب

جنوب ایران، سرزمین نخلستان های سرسبز و خلیج همواره نیلگون فارس، به طعم های بی نظیر و لذیذ غذاهای خود شهره است. آبادان، یکی از نگین های این خطه، در کنار جاذبه های تاریخی و طبیعی، با غذاهای سنتی و منحصربه فرد خود هرساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می نماید. خصوصا اغذیه فروشی هایی که در کنار خیابان فعالیت می نمایند و با جادوی دستان خود، ساده ترین غذاها را به خوشمزه ترین حالت ممکن طبخ می نمایند.

گردشگری غذا در آبادان، تجربه ای متفاوت و فراموش نشدنی است. در این سفر، با طعم ها و عطرهای اصیل جنوب ایران آشنا می شوید و از تنوع و ظرافت آشپزی این خطه لذت می برید. غذاهای محلی آبادان، ترکیبی منحصربه فرد از آشپزی دو نژاد مختلف هستند. ادویه های تند و آتشین، طعمی بی نظیر به این غذاها می بخشند و تجربه ای به یادماندنی را برای شما رقم می زنند؛ بنابراین، اگر می خواهید بعد از تهیه بلیط از مراکز فروش بلیط قطار برای سفر خود به این شهر جنوبی مجذوب کننده آماده باشید، حتما باید با غذاهای محبوب خیابانی آبادان آشنایی پیدا کنید.

پیش از آن گفتنی است که با توجه به گرم و شرجی بودن آب وهوای آبادان، بسیاری از مسافران فصل های سرد سال را برای سفر به این شهر جنوبی انتخاب می نمایند. در نتیجه، در پاییز و زمستان یا اوایل بهار، شاهد ازدحام مسافر در این شهر هستیم و طبیعتا بلیط قطار سخت تر پیدا خواهد شد. برای آن که دچار این مشکل نشوید، می توانید از خدمات پیش فروش قطار سامانه های بلیط فروشی بهره ببرید. با پیش فروش بلیط قطار، شما می توانید چندین هفته زودتر از سفرتان، بلیط قطار را رزرو نموده و با خیالی آسوده آماده سفر شوید.

1. فلافل

فلافل آبادان، یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای خیابانی این شهر است. این غذا از نخود خیس خورده، پیاز، سیر و ادویه های مخصوص تهیه می گردد. سپس این مخلوط به شکل توپ های کوچک درمی آید و در روغن داغ سرخ می گردد. فلافل آبادانی را معمولا با نان لواش، ترشی، سس تند و سبزی سرو می نمایند. طعم بی نظیر فلافل آبادان، از ترکیب ادویه های مخصوص و مهارت آشپزان محلی در تهیه آن نشأت می گیرد. این غذا، غذایی سبک و مغذی است که می توانید آن را به عنوان صبحانه، ناهار، شام یا میان وعده میل کنید. فلافل آبادان در همه جای شهر به راحتی قابل دسترس است. می توانید آن را در غرفه های فلافل فروشی کنار خیابان، رستوران های محلی و حتی در بازارها پیدا کنید. قیمت فلافل آبادان بسیار مناسب است و به همین علت این غذا به عنوان غذایی محبوب بین مردم محلی و گردشگران شناخته می گردد.

2. سمبوسه

یکی دیگر از غذاهای خیابانی لذیذی که هر مسافری هنگام مراجعه به مراکز فروش بلیط قطار و پیش از سفر به جنوب کشور برای آن برنامه ریزی می نماید، سمبوسه محلی آبادان است. این غذا از نان لواش، سیب زمینی، پیاز، جعفری، ادویه های مخصوص و گاهی اوقات از گوشت چرخ نموده تهیه می گردد. سپس این مواد به شکل مثلثی در نان لواش پیچیده شده و در روغن داغ سرخ می گردد. سمبوسه آبادانی را معمولا با ترشی، سس تند و سبزی سرو می نمایند. شما می توانید طعم آن را در غرفه های سمبوسه فروشی کنار خیابان ها و بازارها بچشید.

3. کبه

کبه عربی آبادان، یکی از اصیل ترین و خوشمزه ترین غذاهای این شهر است که معروفیت آن به سراسر ایران رسیده است. این غذا از برنج، گوشت چرخ نموده، نخود، پیاز، ادویه های مخصوص و سبزیجات معطر تهیه می گردد. کبه عربی را می توان به دو صورت سرخ شده و پخته سرو کرد. در روش سرخ شده، کبه ها به شکل توپ های کوچک درآمده و در روغن داغ سرخ می شوند؛ اما در روش پخته، کبه ها در فر یا روی اجاق پخته می شوند.

4. پاکوره

پاکوره که با نام های پکوره یا پکورا نیز شناخته می گردد، غذایی هندی است که در آبادان نیز به عنوان یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار، پخته و عرضه می گردد. این غذا، طعم و عطری منحصربه فرد دارد و به علت سادگی در تهیه و تنوع مواد اولیه، در بین مردم آبادان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. پاکوره آبادانی از سبزیجات مختلف، حبوبات و ادویه های مخصوص تهیه می گردد. مواد اولیه این غذا شامل سیب زمینی، پیاز، نخودفرنگی، گشنیز، فلفل سبز، ادویه هایی مانند زردچوبه، زیره، پودر فلفل قرمز و گاه گوشت چرخ نموده است.

5. امگشت

یکی دیگر از غذاهایی که هنگام فروش بلیط قطار و سفر به آبادان باید با آن آشنا باشید، غذای محلی امگشت است. امگشت که به آن ماهی صید شده در تور نیز می گویند، از غذاهای سنتی و اصیل آبادان است که با طعمی منحصربه فرد، هواداران زیادی دارد. این غذا از ماهی صید روز، برنج، خرما، پیاز، تمبر هندی و ادویه های مخصوص تهیه می گردد. برای پخت امگشت، ابتدا ماهی را در مخلوطی از ادویه ها و پیاز خوابانده و سپس با برنج و خرما در فر یا قابلمه پخته می گردد. طعم ترش و شیرین خرما در کنار ادویه های مخصوص، طعمی بی نظیر به این غذا می دهد. امگشت را می توان به تنهایی یا با نان و سبزی میل کرد. امگشت نه تنها یک غذای خوشمزه است، بلکه فواید سلامتی زیادی نیز دارد. خرما منبع غنی آهن، فیبر و پتاسیم است که برای سلامتی قلب، دستگاه گوارش و عضلات مفید است. ماهی نیز منبع خوبی از پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D است که برای سلامتی مغز، چشم و استخوان ها لازم است.

بلیط قطار جنوب کشور را از فلای تودی خریداری کنید

اگر قصد سفر با قطار به جنوب کشور و شهر آبادان را دارید، ازآنجایی که این شهر فاقد ایستگاه راه آهن است، شما باید بلیط قطار خرمشهر را تهیه نموده و سپس با اتوبوس یا تاکسی در فاصله 20کیلومتری از آنجا به آبادان بروید. فلای تودی، به عنوان یکی از معتبرترین سامانه های فروش بلیط قطار و هواپیما، تنوع گسترده ای از قطارهای موجود در این مسیر را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید با مقایسه قیمت بلیط ها، مقرون به صرفه ترین بلیط قطار را تهیه کنید؛ علاوه بر این، یکی دیگر از خدمات فلای تودی، پیش فروش قطار است. با پیش فروش بلیط قطار، این شانس را خواهید داشت تا 30 روز زودتر از تاریخ سفرتان، بلیط قطار را تهیه نموده و با برنامه ریزی دقیق مهیای سفر شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 24 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1403 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 30128

به "غذاهای خیابانی آبادان: تجربه ای لذیذ و مقرون به صرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای خیابانی آبادان: تجربه ای لذیذ و مقرون به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید