غذاهای محلی اسپانیا، طعم خاص کشور ماتادورها

به گزارش شیوا مارکت، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

غذاهای محلی اسپانیا، طعم خاص کشور ماتادورها

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می شود که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط توریستان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای توریستی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون توریست برای تماشای جاذبه های توریستی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی بزرگترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

09تنوع، طعم خاص و عطر فوق العاده غذاهای محلی اسپانیایی، هر فردی را عاشق خوردن می نماید. بسیاری از توریستانی که اسپانیا را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می نمایند، پس از بازگشت هم نمی توانند طعم و عطر غذاهای محلی اسپانیا را فراموش نمایند و خود برای طبخ این غذاها دست به کار می شوند. البته طبیعی است که تمامی خوشمزگی این غذاها زمانی است که به دست سرآشپزهای اسپانیولی و در خاک این کشور طبخ شود.

در این مطلب کوشش شده تا به برخی از مهم ترین غذاهای محلی اسپانیا اشاره شود که در شهرهای مختلف این کشور پهناور، از بارسلونا تا مادرید و حتی جزایر قناری، می توانید آنها را پیدا کنید. با مطالعه این مطلب با جهانیی از غذاهای خوشمزه آشنا می شوید که امکان تجربه کردن آنها در تور اسپانیا وجود دارد.

تنوع غذاهای محلی اسپانیا بیشتر از آن است که تصور می کنید. در بسیاری از مواقع می توانید به صورت جمعی انواع غذاها را سفارش داده و همگی از تمام غذاها امتحان کنید. تنها در این صورت است که امکان آنالیز غذاهای مختلف وجود دارد. از قلم نیاندازید که تمامی غذاهای اسپانیا را در هر رستورانی پیدا نمی کنید. در بسیاری از مواقع برای خوردن یکی از غذاهای محلی اسپانیا باید به سراغ غذاهای خیابانی اسپانیا بروید.

موارد مطرح شده در این مقاله عبارتند از:

غذای اسپانیایی تاپاس چیست؟

غذای اسپانیایی پایلا

تورتیلا اسپانولا

گارپاچو

گامباس آجیلو

پالیو آلا گالگا

پسکادو فریتو

باکالائو

بیمینتوس بدرون

چمپیونز آجلیلو

پاتاتاس براواس

دسر کاتالانا

غذای محلی اسپانیایی تاپاس چیست؟

شاید شما هم اسم تاپاس را به عنوان یکی از غذاهای معروف اسپانیا شنیده باشید و این سوال برایتان پیش آمده باشد که تاپاس چیست. تاپاس در واقع یک غذا نیست؛ بلکه به انواع غذاهای سرد و گرم که به عنوان پیش غذا یا یک غذای ساده سرو می شوند، تاپاس گفته می شود. تاپاس در بسیاری از رستوران های اسپانیا به صورت نوعی دورچین به صورت رایگان در کنار غذاهای محلی اسپانیا سرو می شود.

تاپاس تنوع زیادی دارد. برخی آن را یک غذای خیابانی اسپانیا می دانند و برخی دیگر تجربه میل کردن آن را در رستوران های لاکچری اسپانیا داشته اند. همین بازه گسترده نشان دهنده این موضوع است که تاپاس چقدر می تواند متفاوت طبخ و آماده شود. در همین مطلب در بین معرفی غذاهای محلی اسپانیا که به عنوان وعده اصلی شناخته می شوند، به تعدادی از انواع تاپاس نیز اشاره خواهیم کرد.

غذای اسپانیایی پایلا

از معروف ترین غذاهای محلی اسپانیا که نمی توانید در سفر به این کشور آن را نادیده بگیرید، پایلا Paella است. از این غذا به اسم های دیگری مثل پائلا یا پائیا نیز در کتاب های آشپزی نام برده می شود که به دلیل تفاوت تلفظ اسم این غذای خوشمزه است. پائلا غذا اسپانیایی مشهوری است که در بیشتر شهرها در این کشور طبخ می شود. البته اصالت اصلی پائیا به شهر والنسیا باز می شود. با این حال می توانید با سفارش پائیا غذای اسپانیایی خوشمزه ای را در جای جای این کشور میل کنید.

به طور کلی مواد اصلی تشکیل دهنده غذای اسپانیایی پایلا، برنج و سبزیجات مخصوص است. شاید این ظاهر نوع غذا شباهت زیادی به استانبولی پلو در ایران داشته باشد؛ اما مزه و عطر و طعم پائلا نشان دهنده اصالت اسپانیایی آن است. علاوه بر برنج و انواع سبزیجات ویژه طبخ پائیا، از لوبیا و ادویه جات هم استفاده می شود. گوشت مرغ به همراه گوشت اردک یا خرگوش نیز به این غذای خوشمزه اضافه می شود تا یک غذای مقوی و خوشمزه ایجاد شود. البته در بسیاری از شهرهای ساحلی اسپانیا، از ماهی و میگو برخی دیگر از حیوانات برای تامین گوشت غذا استفاده می شود.

فرقی نمی نماید به کدام شهر در اسپانیا سر می زنید، درهرصورت حتما برای خوردن پائیا غذای اسپانیایی محبوب، برنامه ریزی کنید. این غذا برای هر دو وعده ناهار و شام در بهترین رستوران های اسپانیا سرو می شود.

تورتیلا اسپانولا

اگر در طول سفر دلتان هوس املت ایرانی بکند، چاره ای ندارید تا به وطن بازگردید. با این حال، یک گزینه جذاب برای جایگزین شدن با املت ایرانی وجود دارد و آن تورتیلا اسپانولا Tortilla Espanola است. به این غذا املت اسپانیایی نیز گفته می شود و از آن دست غذاهای محلی اسپانیا است که در کشورهای مختلف نیز طبخ می شود.

غذای اسپانیایی تورتیلا در واقع ترکیبی از سیب زمینی و تخم مرغ است. شاید بهتر باشد به جای املت اسم خاگینه یا حتی کتلت بر روی آن بگذاریم. آشپزهای مختلف هر کدام تورتیلا مخصوص خود را طبخ می نمایند. با این حال بیشتر آشپزهای اسپانیایی کوشش می نمایند تا تورتیلا همانند کیک پف کند. برای این کار هم از تخم مرغ یاری می گیرند. تورتیلا یک غذای اسپانیایی با سیب زمینی به حساب می آید که هواداران زیادی در خود این کشور دارد.

نکته مهم در خصوص غذای اسپانیایی تورتیلا این است که این غذا در طعم های مختلفی سرو می شود. در هنگام سفارش حتما باید نوع آن را تعیین کنید. ممکن است علاوه بر سیب زمینی و تخم مرغ و ادویه جات، مواد دیگری نیز به آن اضافه شده تا طعم متفاوتی به خود بگیرد. تورتیلا اسپانولا به صورت ساندویچ سرو می شود. آن را هم می توان به عنوان یکی از غذاهای خیابانی اسپانیا برشمرد و هم غذایی که در برخی رستوران ها طبخ می شود.

گاز پاچو

غذاهای اسپانیایی یک ویژگی مشترک دارند و آن این است که یک غذا با نام واحد، به روش های مختلفی طبخ می شود. گازپاچو Gazpacho از همان دست غذاها است که در هر شهر اسپانیا به صورت خاص خود طبخ می شود. گازپاچو از غذاهای محلی اسپانیا به شمار می رود که قدمتی به درازای تاریخ دارد. خاستگاه این غذا از آندلس بوده و کم کم به دیگر شهر ها نیز نفوذ نموده است.

تنوع طبخ گازپاچو یا گازپاجو به صورتی است که ممکن است در یک رستوران آن را به صورت سوپ و در رستورانی دیگر آن را به صورت خورش ببینید. در برخی مواقع گازپاچو اسپانیایی را به صورت گرم سرو می نمایند و در برخی شهرها به ویژه شهرهای گرمسیری، هنگام سرو درون آن یخ می ریزند. حتی سالاد گازپاچو نیز هواداران خاص خود را دارد.

در تور اسپانیا تا می توانید از این غذاهای محلی میل کنید. غذاهای خوشمزه ای که شاید در هیچ کجای جهان نتوانید شبیه آن را پیدا کنید. گازپاچو از جمله غذاهای محلی اسپانیا است که کمتر ممکن است مدل های آن را در دیگر نقاط جهان ببینید. تجربه کردن این غذای خوشمزه را در سفر جذابی که به شهرهای مختلف اسپانیا دارید، از قلم نیاندازید.

غذاهای اسپانیایی یک ویژگی مشترک دارند و آن این است که یک غذا با نام واحد، به روش های مختلفی طبخ می شود

گامباس آجیلو

اولین غذای اسپانیایی تاپاس که در این مطلب معرفی می کنیم، گامباس آجیلو Gambas al Ajillo است که به صورت وعده غذایی کامل هم طبخ می شود. گامباس آجیلو در واقع نوعی فست فود اسپانیایی است که بسیار سالم بوده و از غذاهای دریایی اسپانیایی است. حتی بسیاری از افرادی که علاقه ای به غذاهای دریایی ندارند، این غذا را به دلیل طعم خوشمزه و سرو متفاوت می پسندند.

گامباس آجیلو که تلفظ دقیق آن گمبس الخییو است، در بیشتر رستوران ها سرو می شود. تاپاس بارها که حتما این غذای خوشمزه را به عنوان یکی از تاپاس های اصلی برای سرو قرار داده اند. رستوران ها نیز گامباس آجیلو را به صورت پیش غذا یا دورچین و همچنین به صورت یک غذای کامل آن را سرو می نمایند.

میگوی تازه و خوشمزه، ماده غذایی اصلی به کار رفته در گامباس آجیلو است. این میگو به شکل و شمایل خاصی طبخ می شود تا حتی کسانی که علاقه ای به غذاهای دریایی ندارند، این غذای معروف اسپانیایی را میل نمایند. مطمئن باشید اگر به سراغ یکی از بهترین تاپاس فروشی های اسپانیا بروید یا گامباس آجیلو را در یکی از بهترین رستوران های اسپانیا میل کنید، برای همواره عاشقش می شوید.

پالپو آلا گالگا

بعد از معرفی تعدادی از بهترین غذاهای اسپانیایی که در بین تمامی توریستان تور اسپانیا محبوب هستند، به سراغ یک غذای خاص می رویم. پالپو آلا گالگا نه برای اسمش بلکه برای ماده غذایی اصلی خود، خاص شده است. برای طبخ این غذا از نوعی اختاپوس کوچک استفاده می شود. بله درست شنیدید! این غذا با نوعی اختاپوس که در آب جوش طبخ شده است پخته می شود. شما به خوردن چنین غذایی علاقه دارید؟

پسکادو فریتو

با یک غذای بین المللی روبرو هستیم که هنوز خاستگاه آن تعیین نشده است. این غذا هم از جمله غذاهای محلی اسپانیا است و هم در لیست غذاهای متنوع انگلستان جای دارد. درهرصورت طعم خوشمزه این غذا باعث شده تا در دو کشور مورد توجه و استقبال قرار گیرد. علاوه بر طعم و مزه، تفاوت زیادی در نوع ماهی های استفاده شده برای طبخ پسکادو فریتو در بین نوع اسپانیولی و بریتانیایی وجود دارد.

برای طبخ پسکادو فریتو اسپانیایی از انواع ماهی استفاده می شود. هرچند ترجیح بیشتر آشپزها استفاده از ماهی های کوچک تری است که به صورت سوخاری شده سرو می شوند. هرچه در خصوص پسکادو فریتو بگوییم، باز هم نمی توانید حس خوردن این غذای دریایی اسپانیایی را درک کنید. بهتر است در تور اسپانیا لذت خوردن این غذا را تجربه کنید و از طعم و مزه آن برای ما بنویسید.

باکالائو

تا عاشقان غذاهای دریایی در حال لذت از پسکادو فریتو هستند، بد نیست یکی دیگر از غذاهای محلی اسپانیا که غذایی محبوب است را معرفی کنیم. این غذای دریایی باکالائو Bacalao نام دارد. برای طبخ این غذای دریایی اسپانیایی از نوعی ماهی نمک سود استفاده می شود. این غذا به قدری پرطرفدار است که به صورت نیمه آماده و بسته بندی شده در سوپرمارکت های اسپانیا نیز به فروش می رسد.

پیمینتوس پدرون

یکی از تاپاس های خاص و محبوب در اسپانیا، Pimientos de Padron نام دارد. این غذا در واقع نوعی فلفل سرخ شده است که در کنار غذاهای اسپانیایی سرو می شود. بسیاری از مردم حتی از آن به عنوان یک غذای ساده استفاده می نمایند. اگر به صورت غذای مجزا آن را دوست ندارید، حتما در کنار غذای خود پمینتوس پدرون را سفارش دهید و تست کنید.

چمپیونز آجیلو

اگر بخواهیم در جهانی تاپاس غرق شویم، باید نام ده ها مدل تاپاس را در این مطلب بیان کنیم. با این حال یکی از تاپاس های محبوب که از انواع غذاهای محلی اسپانیا به شمار می رود، چمپیونز آجیلو Champinones al ajillo نام دارد. برای طبخ این نوع از غذاهای اسپانیایی باید قارچ را به همراه سیر سرخ شده در روغن طبخ کرد. در بسیاری از رستوران ها از روغن زیتون برای طبخ این تاپاس استفاده می شود که طعم آن را خاص تر نیز می نماید.

پاتاتاس براواس

از دیگر غذاهای محبوب اسپانیایی که باید در تور اسپانیا آن را تست کنید، سیب زمینی تندشده یا اسپایسی است. در شهرهای مختلف اسپانیا این غذا را به صورت های متفاوت طبخ می نمایند. به ویژه نوع سس به کار رفته در این غذا بسیار مهم است. در برخی از مناطق اسپانیا از سس قرمز تند استفاده می شود و در برخی شهرها از فلفل پابریکای مخصوص اسپانیایی. فرقی نمی نماید، درهرصورت بهتر است تست کردن این غذای خوشمزه اسپانیایی را از دست ندهید.

دسر کاتالانا

به عنوان آخرین غذا یا خوراکی، یک دسر خوشمزه که از غذاهای معروف بارسلونا و منطقه کاتالونیا است معرفی می کنیم. کرم کاتالانا از آن دسرهای محبوبی است که در بیشتر رستوران های اسپانیا به ویژه در منطقه خودمختار کاتالان سرو می شود. طعم این دسر خوشمزه کاملا وابسته به سرآشپز است؛ در نتیجه سعی کنید در رستوران های مختلف، این دسر خاص را میل کنید. در بارسلونا این دسر در کاسه های سفالی در پیش روی شما قرار داده می شود.

در این مطلب به معرفی چند نوع از غذاهای محلی اسپانیا پرداخته شد. غذاهایی که هر کدام می تواند تور اسپانیا را برای شما خاص تر و جذاب تر کند. طبیعی است که در چند روز کوتاهی که در سفر به اسپانیا به سر می برید نمی توانید تمامی این غذاها را تست کنید. با این حال بهتر است بر اساس علایقی که دارید، گلچینی از غذاهای محبوب خود را تهیه و از منوی رستوران ها سفارش دهید. نوش جان!

راستی اگر تجربه سفر به اسپانیا و خوردن غذاهایی که از آن ها نام بردیم را دارید، حتما با ما و خوانندگان این مطلب در میان بگذارید. مطمئنا اطلاعات تجربی شما می تواند به انتخاب بهتر غذا در تور اسپانیا به همه توریستان یاری کند.

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: ققنوس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25487

به "غذاهای محلی اسپانیا، طعم خاص کشور ماتادورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای محلی اسپانیا، طعم خاص کشور ماتادورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید