فجری ها در 8 بازی 4 امتیاز گرفتند، آژیر خطر به صدا عایدی

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران - گروه استان ها: تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز که به عنوان تنها نماینده استان فارس، پس از 8 سال پیروز به صعود به لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور شده تا خاتمه هفته سیزدهم این مسابقات روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و هم اکنون با 2 پیروزی، 5 تساوی و 6 باخت و مجموع 11 امتیاز در مکان چهاردهم جدول 16 تیمی این مسابقات قرار گرفته است.

فجری ها در 8 بازی 4 امتیاز گرفتند، آژیر خطر به صدا عایدی

فجر سپاسی فصل را با دو باخت مقابل نساجی و گل گهر شروع کرد اما از هفته سوم فرایند خوب این تیم شروع شد و آنها توانستند یک برد ارزشمند مقابل صنعت نفت در آبادان را در هفته سوم تجربه نمایند و سپس استقلال صدرنشین و 9 امتیازی را با تساوی در شیراز متوقف کردند و در نهایت در هفته پنجم، مقابل پیکان آماده و مدعی به یک پیروزی ارزشمند دست یافتند.

اما از هفته ششم، فرایند نزولی نتایج شاگردان علی اصغر کلانتری شروع شد و این تیم در حافظیه نتیجه را به سپاهان واگذار کرد و در ادامه مقابل تیم های پدیده و فولاد به تساوی رضایت داد و در هفته نهم مغلوب آلومینیوم اراک شد و در ایستگاه دهم مقابل مس رفسنجان بازهم به تساوی رضایت داد و در هفته یازدهم یک شکست دیگر را این بار مقابل نفت مسجدسلیمان تجربه کرد.

نماینده فوتبال فارس در هفته دوازدهم لیگ برتر در حافظیه شیراز مقابل طرفدار تهران بازهم با تساوی زمین را ترک کرد و در ایستگاه سیزدهم در فولادشهر به راحتی مغلوب شاگردان تارتار در تیم ذوب آهن شد.

فجر شهید سپاسی آخرین برد خود را در هفته پنجم مقابل پیکان بدست آورد و در 8 بازی آخر خود، بدون هیچ پیروزی تنها 4 تساوی کسب کرد و به عبارت دیگر از مجموع 24 امتیاز ممکن، تنها 4 امتیاز به دست آمد که آمار بسیار ضعیفی از تنها نماینده فوتبال فارس در لیگ برتر را نشان می دهد و باتوجه به اینکه تنها دو هفته به سرانجام نیم فصل لیگ برتر بیشتر باقی نمانده است، باید مسائل تیم فجر را ریشه یابی کرد تا فرصت تقویت و رفع نقاط ضعف تیم از دست نرود.

3 نکته اصلی در عملکرد فجر

مسعود مقیم، مربی شیرازی تیم ملی فوتبال نونهالان و نوجوانان در مصاحبه با خبرنگاران در مورد افت نتایج تیم فجرسپاسی اظهار کرد: مسئله تیم فجر را باید از 3 جنبه مورد ارزیابی قرار داد، ابتدا اینکه باید معین گردد که آیا مدیریت باشگاه برای ادامه همکاری به کادرفنی و شخص آقای کلانتری اعتقاد دارند یا خیر و اگر تمایل به ادامه همکاری وجود دارد به طور کامل از کادرفنی حمایت گردد تا با تمرکز و انگیزه بهتری به کار خود ادامه دهند که این نکته بسیار مهم است.

مقیم اضافه نمود: موضوع دوم مصدومیت تعدادی از بازیکنان اصلی این تیم بود که متأسفانه بعلت صرف استفاده از بازیکنان سرباز و نبود جایگزین مناسب در فرایند نتایج فجری ها تاثیرگذار بود.

مربی تیم های ملی پایه با تاکید بر ضعف تیم فجر در بعضی پست ها اعلام کرد: نکته سوم ضعف بازیکن تخصصی در بعضی پست ها همانند دفاع کناری و وینگر های چپ و راست است که در فاصله نیم فصل باید با جذب چند بازیکن این ضعف ها رفع گردد زیرا در نیم فصل دوم کار به مراتب سخت تر می گردد.

نیمکت فجر بازیکن قوی ندارد/ خط حمله تقویت گردد

مجید عجم پور پیشکسوت فوتبال استان و روزنامه نگار نیز در مصاحبه با خبرنگاران به نبود بازیکنان کلیدی در تیم فجر شهید سپاسی اشاره کرد و اعلام کرد: متأسفانه نیمکت تیم فجر بسیار ضعیف است و با مصدومیت یک بازیکن اصلی، بازیکن دیگری که بتواند جای آن را به خوبی پر کند وجود ندارد و مشکل این تیم در اصل اتکای بیش از حد به بازیکنان سرباز است.

این ورزشی نویس باسابقه در ادامه اضافه نمود: تیم فجر باید به فکر جذب بازیکنان تأثیر گذار در نیم فصل باشد به ویژه در خط حمله و زدن 5 گل در 13 بازی آنهم از طریق 5 بازیکن متفاوت، بیانگر همین نقطه ضعف است که در تیم فجر شهید سپاسی بازیکن موقعیت ساز و تمام نماینده وجود ندارد.

کلانتری: عدم نتیجه گیری به علت مصدمیت بازیکنان تاثیرگذار است

اما علی اصغر کلانتری سرمربی تیم فجر شهید سپاسی شیراز در مصاحبه با خبرنگاران، ضمن رد وجود اختلاف با مدیریت باشگاه، علت اصلی افت نتایج تیم خود را مصدومیت بدموقع چند بازیکن اصلی تیم بیان کرد و گفت: متأسفانه مصدومیت پشت سرهم بازیکنان کلیدی ما همانند شهرام گودرزی، فرزان دانا و سپس محمد کاظی و سیروان قربانی و حسین مهربان واقعاً کار ما را سخت کرد و البته از قضاوت های ضعیف داوران و امتیازهای مهمی که از ما گرفته شد هم نمی توان چشم پوشی کرد.

کلانتری در ادامه در مورد احتیاج تیم به جذب بازیکنان نو اعلام کرد: آنچه در توان باشگاه بوده اجرا شده و ما هم مشتاقیم تا بتوانیم بازیکنان نوی که به ما یاری نمایند را جذب کنیم ضمن آنکه بسیار امیدواریم با پیروزی مقابل تراکتور تا حدودی به شرایط خود در جدول سر و سامان دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29778

به "فجری ها در 8 بازی 4 امتیاز گرفتند، آژیر خطر به صدا عایدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فجری ها در 8 بازی 4 امتیاز گرفتند، آژیر خطر به صدا عایدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید