خبرنگاران سهمیه آسیایی در هفته آخر به فولاد رسید، تراکتور در انتظار جام حذفی

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- تیم فوتبال فولاد خوزستان با برتری یک بر صفر برابر تراکتور در هفه پایانی لیگ برتر، در جایگاه سوم جدول قرار گرفت و سهمیه حضور در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

خبرنگاران سهمیه آسیایی در هفته آخر به فولاد رسید، تراکتور در انتظار جام حذفی

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

دیدار تیم های فوتبال فولاد و تراکتور در چارچوب هفته پایانی نوزدهمین فصل رقابت های لیگ برتر ایران در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان به قضات محمدحسین زاهدی فر برگزار شد.

دو تیم در هفته پایانی لیگ برتر در حالی به مصاف هم رفتند که تراکتور در کورس رقابت با استقلال تهران برای کسب نایب قهرمانی لیگ و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا قرار داشته و به شدت به 3 امتیاز این مسابقه نیاز دارند.

در سوی دیگر میدان، فولاد که تا قبل از این مسابقه با 48 امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار داشت، در صورت برتری مقابل تراکتور و در صورت نتیجه ندریافت سپاهان می توانست در جایگاه سوم جدول قرار بگیرد و سهمیه آسیایی خود را قطعی کند.

جواد نکونام برای این مسابقه شهاب گردان، موسی کولیبالی، محمد قاسمی نژاد، احمد عبدالله زاده، محمد آبشک، مجتبی نجاریان، عارف آغاسی، لوسیانو پریرا، وحید حیدریه، عباس بوعذار(صابر حردانی دقیقه 46) و فرشاد احمدزاده را در ترکیب فولاد خوزستان قرار داد.

ساکت الهامی نیز در این مسابقه رشید مظاهری، محمدرضا خانزاده، ایمان سلیمی، میثم تیموری، مهدی تیکدری، رضا اسدی، سعید مهری، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و ساسان انصاری را برای تراکتور به میدان فرستاد.

در دقیقه هفتم این مسابقه، فولادی ها در میانه های زمین صاحب ضربه ایستگاهی شدند که عارف آقاسی مدافع وسط فولاد و یکی از بهترین مدافعان این فصل لیگ برتر، در شلوغی محوطه جریمه، توپ ارسالی توسط وحید حیدریه را با ضربه سر وارد دروازه تراکتور کرد و فولادی ها را یک بر صفر پیش انداخت.

در ادامه این مسابقه در دقیقه 27 مسعود شجاعی به محوطه جریمه فولاد نفوذ کرد و با یک سر توپ مدافع فولاد را از پیش رو برداشت و شوت خود را راهی دروازه فولاد کرد اما توپ با فاصله اندکی از کنار دروازه بیرون رفت تا نتیجه همان یک بر صفر باقی بماند.

در دقیقه 42 این مسابقه تراکتور پیروز شد از روی یک ضربه ایستگاهی و توسط میثم تیموری دروازه فولاد را باز کند اما کمک داور آفساید اعلام کرد تا خوشحالی تراکتوری ها زیاد طول نکشد و در نهایت نیز نیمه نخست این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود فولاد پایان یافت.

شاگردان ساکت الهامی که برای جبران گل خورده و تغییر نتیجه در نمیه دوم پا به میدان گذاشته بودند، مسابقه را تهاجمی تر از حریف خوزستانی خود آغاز کردند و در دقیقه 51 ارسال تیموری با ضربه سر حاج صفی همراه شد که توپ با فاصله اندکی از روی دروازه فولاد به بیرون رفت.

پنج دقیقه بعد یعنی در دقیقه 56 تیکدری توپ را روی دروازه فولاد ارسال کرد که این بار ضربه سر مسعود شجاعی با اختلاف کمی از روی دروازه به بیرون رفت تا تلاش بازیکنان تراکتور برای جبران گل خورده همچنان بی نتیجه بماند.

فولادی که نیمه دوم را زیر فشار تراکتور آغاز کرده بودند، در دقیقه 70 با توپ ارسالی از جناح چپ زمین و ضربه سر کولی بالی، دروازه تراکتور را تهدید کردند که مظاهری به خوبی توپ را دفع کرد.

یک دقیقه بعد و در دقیقه 71، لوسیانو پریرا پس از جای گذاشتن سلیمی مدافع تراکتور، صاحب موقعیت خوب گلزنی شد اما نتوانست گل دوم فولاد را به ثمر برساند.

تراکتوری ها که همه تلاش خود را می کردند تا گل خورده را جبران کنند، در دقیقه 74 با ضربه اسدی دروازه فولاد را تهدید کردند اما صابر حردانی توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید و اجازه نداد گل تساوی به ثمر برسد.

در دقیقه 86 تراکتوری ها توسط شوت اشکان دژاگه دروازه فولاد را تهدید کردند که شوت با فاصله کمی از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت و تراکتور همچنان در حسرت به ثمر رساندن گل تساوی باقی ماند.

در نهایت تلاش بازیکنان تراکتور به نتیجه نرسید و این مسابقه با همان نتیجه یک بر صفر به سود فولاد خوزستان پایان یافت.

با این نتیجه فولاد خوزستان 51 امتیازی شد و ضمن قرار دریافت در جایگاه سوم جدول، سهمیه حضور در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد.

تراکتور هم تا قبل از هفته آخر، در رتبه سوم جدول قرار داشت، با 50 امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت و لیگ برتر را به پایان رساند و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به رقابت های جام حذفی چشم دوخت.

با اتمام فصل جاری، پرسپولیس به عنوان قهرمانی به صورت مستقیم راهی مرحله گروهی فصل آینده لیگ قهرمانان شد. استقلال و فولاد با قرار دریافت در رتبه های دوم و سوم به پلی آف لیگ قهرمانان رسیدند.

شاهین بوشهر و پارس جنوبی نیز به لیگ دسته اول سقوط کردند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22662

به "خبرنگاران سهمیه آسیایی در هفته آخر به فولاد رسید، تراکتور در انتظار جام حذفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سهمیه آسیایی در هفته آخر به فولاد رسید، تراکتور در انتظار جام حذفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید