فرستاده سازمان ملل خواهان برقراری آتش بس در لیبی شد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، غسان سلامه فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی روز دوشنبه خطاب به اعضای شورای امنیت گفت که به مناسبت عید سعید قربان، در لیبی آتش بس اعلام گردد و با اقدامات اعتمادساز مانند تبادل زندانیان، مبادله جنازه کشته شدگان و آزادی افرادی که بطور خودسرانه بازداشت شده اند، همراه گردد.

فرستاده سازمان ملل خواهان برقراری آتش بس در لیبی شد

لازم به ذکر است که لیبی از زمان سقوط معمر قذافی در سال 2011 درگیر جنگهای خونین داخلی شده است. از ماه آوریل، ارتش ملی شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر کوشش نموده است تا طرابلس را از دست نیروهای متحد با دولت وفاق ملی لیبی خارج سازند.

سلامه خطاب به پانزده عضو شورای امنیت گفت: در جریان درگیریهای اخیر، موارد نقض جدی حقوق بشر بین المللی و حقوق بشردوستانه توسط تمام طرفها اجرا شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: بیش از هر زمان دیگر، مردم لیبی درگیر جنگ کشورهایی هستند که به نظر می رسد تا پای جان آخرین فرد لیبیایی خواستار ادامه جنگ و نابودی کامل این کشور برای دستیابی به امتیازات خود هستند.

این در حالی است که به گفته دیپلماتها، طرفهای درگیر جنگ در لیبی از قدرتهای منطقه ای حمایت نظامی دریافت می نمایند. سالهاست که امارات متحده عربی و مصر نیروهای وابسته به ارتش خلیفه حفتر را تأمین نموده اند و در مقابل ترکیه با ارسال تسلیحات به طرابلس کوشش نموده تا از تهاجم نیروهای حفتر جلوگیری نماید.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 8330

به "فرستاده سازمان ملل خواهان برقراری آتش بس در لیبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرستاده سازمان ملل خواهان برقراری آتش بس در لیبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید