فرق قیسی و زردآلو در چیست؟

به گزارش شیوا مارکت، میوه زردآلو از جمله میوه های خوش طعم و لذیذ است و قیسی به عنوان یک خوراکی خوشمزه از این میوه تهیه می گردد؛ فرق قیسی و زردآلو در میزان آب موجود در آن ها، مزه، و خواصی است که هرکدام برای سلامتی دارند.

فرق قیسی و زردآلو در چیست؟

سرویس سلامت - قیسی یکی از تنقلات پرطرفدار است که به روش های مختلف از میوه زردآلو به دست می آید. همان طور که از این میوه خوش عطر می توان رب زردآلو و یا مارمالاد زردآلو تهیه کرد، از قیسی نیز خوراکی های مختلفی از جمله مربای قیسی و ترشی قیسی تهیه می نمایند. اما ما قصد داریم در این مطلب، فرق قیسی و زردآلو را به صورت کامل شرح دهیم؛ با ما همراه باشید.

زرد آلو

زردآلو از میوه های خوش طعم و لذیذ تابستان بوده و بومی کشور چین است. خواص زردآلو بسیار زیاد بوده و این میوه دارای طبیعی سرد و تر است.

قیسی

قیسی از میوه زردآلو به دست می آید و طعمی ملس و دلنشین دارد؛ به عبارتی برگ خشک شده زردآلو را قیسی می نامند که با روش های مختلفی می توان آن را تهیه و مصرف کرد. قیسی یک میان وعده بسیار مغذی و مفید برای بچه ها به حساب می آید.

طرز تهیه برگه زردآلو

فرق قیسی و زردآلو

1. میزان آب موجود در آن ها

یکی از تفاوت هایی که بین قیسی و زردآلو وجود دارد، میزان آب موجود در هرکدام از آن هاست. میوه زردآلو طی فرآیندهای مختلف خشک کردن به قیسی تبدیل می گردد که این میوه به شکل قیسی ماندگاری بالاتری خواهد داشت. خشک کردن زردآلو یکی از بهترین روش ها برای افزایش ماندگاری این میوه است که باعث می گردد در تمام فصول سال از عطر و طعم این میوه لذت ببریم.

در طول فرآیند خشک کردن میوه زردآلو، بعضی از مواد مغذی موجود در آن از بین خواهد رفت. این مواد مغذی معمولا مواد محلول در آب، مانند تیامین و ویتامین C هستند.

2. خواص

میوه زردآلو به صورت تازه، منبعی از پتاسیم است در حالی که اگر خشک گردد و به قیسی تبدیل گردد، مقدار بالاتری از پتاسیم خواهد داشت. پتاسیم نقش مهمی در عملکرد بافت های بدن و سایر سلول های بدن ایفا می نماید.

قیسی نسبت به زردآلو تازه دارای مقادیر بیشتری از آهن بوده و برای درمان انواع کم خونی ماده ای مفید و موثر است. بهتر است بدانید که مصرف نصف فنجان قیسی، 10 درصد از احتیاج روزانه به آهن را تامین می نماید.

قیسی سرشار از بتاکاروتن است که وجود این ماده در سلامتی بدن نقش مهمی را ایفا می نماید؛ از جمله فوائد بتاکارون برای بدن می توان به درمان بیماری های قلبی، فشار خون بالا، آرتریت روماتوئید، مسائل پوستی، آب مروارید و حتی درمان انواع سردرد اشاره نمود.

میوه زردآلو نیز برای سلامت قلب، کاهش سطح کلسترول خون، جلوگیری از کاهش بینایی و همچنین کاهش وزن یک خوراکی مفید و موثر است.

3. طعم و مزه

قیسی دارای بافت نرم و لواشکی بوده و طعم ملس و خوشمزه ای دارد؛ در حالی که میوه زردآلو گوشتی و آب دار بوده و دارای طعم شیرین و مطبوعی است.

سخن آخر

میوه زردآلو چه به صورت تازه و چه به صورت خشک شده، خواص فراوانی برای سلامتی بدن دارد و در تامین املاح بدن نقش مهمی را ایفا می نماید. بنابراین سعی کنید این میوه خوش طعم و پرخاصیت را در برنامه غذایی خود بگنجانید. همان طور که اشاره شد، قیسی نسبت به زردآلو از لحاظ دارا بودن موادی مانند آهن و پتاسیم غنی تر بوده و یک میان وعده بسیار مغذی به حساب می آید. پیشنهاد می کنیم از مطلب خواص قیسی در خبرنگاران نیز دیدن کنید تا با دیگر خواص آن آشنا شوید.

نظرات خود را در قسمت نظرات و پرسش ها با ما و سایر همراهان خبرنگاران در میان بگذارید.

نظرات خود را در قسمت نظرات و پرسش ها با ما و سایر همراهان خبرنگاران در میان بگذارید.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: setare.com
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 8625

به "فرق قیسی و زردآلو در چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرق قیسی و زردآلو در چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید