طرز تهیه سس سیب خانگی

به گزارش شیوا مارکت، طرز تهیه سس سیب خانگی بسیار ساده بوده و تهیه این سس در خانه به طور حتم از فرآورده های تجاری آن سالم تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود.

طرز تهیه سس سیب خانگی

سرویس آشپزی - سس سیب خانگی Homemade Applesauce در تهیه انواع کیک ها و کاپ کیک ها کاربرد دارد. مدت زمان تهیه این سس به طور تقریبی 30 دقیقه می باشد و قابل نگهداری به مدت طولانی در فریزر است. سیب دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است و بی مناسبت نیست که یک ضرب المثل انگلیسی می گوید که خوردن یک سیب در روز شما را از رفتن نزد دکتر بی احتیاج می نماید. در ادامه بیشتر با خواص این میوه آشنا خواهیم شد. جهت آشنایی با طرز تهیه مارمالاد سیب به بخش مربا ها در آشپزی خبرنگاران مراجعه نمایید. همچنین جهت آشنایی با انواع سس ها و طرز تهیه آن ها به عنوان طعم دهنده به لینک زیر بروید.

معرفی و آموزش طرز تهیه انواع سس

مواد لازم جهت تهیه سس سیب خانگی

سیب

4 عدد

شکر

1/4 پیمانه

آب

3/4 پیمانه

دارچین

1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه سس سیب خانگی

  1. ابتدا سیب ها را شسته، پوست کنده و هسته آن را جدا کنید. در نهایت به تکه های کوچک برش دهید.
  2. سیب، شکر، آب و دارچین را با حرارت متوسط درون تابه ریخته و به مدت 20 دقیقه با حرارت ملایم اجازه دهید تا به جوش آید.
  3. در نهایت مواد را درون غذا ساز ریخته تا مایه یکدستی حاصل گردد.
  4. سس سیب را گرم و یا سرد سرو نمایید.

از خواص سیب چه می دانید؟

  • جدا از طعم و مزه بسیار عالی که سیب دارد، این میوه کوله باری از خواص درمانی را در خود دارا می باشد . در این مطلب، برای شما دلایلی آورده ایم که چرا باید روزی حداقل یک عدد سیب بخورید .
  • سیب پخته شده با حرارت ملایم تقویت کننده معده و کبد و دفع کننده سودا و سموم بدن است. البته حتما ازظرف لعابی یا تفلون بهره ببرید زیرا به این طریق پکتین و ویتامین های آن حفظ می گردد .
  • سیب دارای مقدار زیادی کلسیم است و کلسیم سیب به بدن یاری می نماید که کلسیم غذاهای دیگر را نیز بهتر جذب کند.
  • پوست سیب را مانند چایی دم کنید و بیاشامید این چایی بهترین دوست کلیه است.
  • شربت سیب بهترین دارو برای درمان سرفه و گرفتگی صدا می باشد. برای تهیه شربت سیب یک کیلو سیب را شسته و با پوست قطعه قطعه کنید و در یک لیتر آب بپزید سپس آن را با پارچه نازکی صاف کنید و چند تکه قند به آن اضافه کنید و دوباره روی حرارت ملایم قرار دهید تا قوام بیاید و روزی سه تا چهار فنجان از این شربت بنوشید .
  • خوردن سیب یبوست را رفع می نماید و برای خستگی مفرط مفید است.
  • نوشیدن آب سیب داروی موثری برای درمان سرماخوردگی و گرفتگی صدا و سرفه است.
  • آب سیب را با آبمیوه گیری در منزل تهیه کنید و فورا آن را بنوشید زیرا آنزیم های خود را از دست می دهد .
  • آب سیب برای زیبایی پوست استفاده زیادی دارد بخصوص برای از بین بردن چین و چروک پوست موثر است. بدین منظور آب سیب را صبح و شب روی پوست گردن و صورت بمالید و ماساژ دهید البته همواره آب سیب تازه بهره ببرید. همچنین سیب را بپزید و سپس له کنید و با شیر مخلوط کنید و این مخلوط را به صورت نیم گرم روی پوست بگذارید و پس از چند دقیقه آن را بردارید.
  • سعی کنید همواره سیب را با پوست بخورید، زیرا مقدار زیادی پکتین در پوست سیب وجود دارد. پوست سیب دو تا شش برابر بیشتر از گوشت آن، ترکیبات آنتی اکسیدانی دارد .
  • مراقب باشید دانه های سیب را نخورید زیرا دارای سیانید بوده و مصرف زیاد آن ایجاد مسمومیت می نماید .
  • سیب بهترین دارو برای سوء هاضمه است زیرا دارای مقدار زیادی پکتین می باشد.
  • سیب حاوی میزان زیادی فیبر می باشد و بدون این که شما کالری زیادی دریافت کنید، معده را پُر نموده و باعث می گردد دیگر احساس گرسنگی نکنید.
  • شیرینی طبیعی که در سیب وجود دارد به آهستگی وارد خون می گردد و به حفظ قند خون و این که سطح انسولین را در بدن شما در حد ثابتی نگاه دارد، یاری می نماید، در نتیجه بدن شما احساس سیر بودن بیشتری خواهد نمود، برعکس خوراکی های آماده که مواد قندی در آن ها بسیار زیاد است و گرسنگی های بسیار سریع را به دنبال دارند .
  • با خوردن سیب به طور منظم می توانید از مبتلا شدن به دیابت و مسائل دیگری که به دنبال دارد جلوگیری کرد. ژلاتین موجود در سیب نقش انسولین را ایفا می نماید در نتیجه در تنظیم سطح قند خون بدن اهمیت ویژه ای دارد.
  • سطح بالای کلسترول در بدن مسائل طولانی مدت و خطرناکی را به دنبال دارد با مصرف سیب می توانید سطح کلسترول را در حد نرمال نگه دارید. مطالعات و پژوهش ها حاکی از این است که خوردن دو عدد سیب در هر روز تقریباً به میزان 16 درصد سطح کلسترول را پایین می آورد.
  • افرادی که روزانه بیشتر از یک سیب می خورند، درصد مبتلا شدن به چند نوع سرطان را 9 تا 42 درصد در خود پایین می آورند. (سرطان دهان، مری، روده عظیم، سینه، تخمدان، سرطان پروستات و سرطان های دیگر)
  • از آن جایی که سیب دارای آهن است در درمان آنمی (کم خونی) نقش مهمی دارد . اگر شما دائماً احساس ضعف و خستگی دارید با خوردن این میوه می توانید سرحال شوید زیرا قند طبیعی و اسیدهای موجود در سیب با آهن آن ترکیب شده و باعث افزایش انرژی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد به گونه ای که بدن در برابر بیماری ها حالت آماده باش به خود می گیرد.
  • دم نموده برگ درخت سیب ادرار آور است و درمان کننده التهاب کلیه و مثانه می باشد.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: setare.com
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25021

به "طرز تهیه سس سیب خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سس سیب خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید