فروش 1، 35میلیارد تومانی در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از فروش یک میلیارد و 350میلیون تومانی صنایع دستی در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز اطلاع داد.

فروش 1، 35میلیارد تومانی در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با اعلام این مطلب اضافه کرد: این نمایشگاه که از 11 تا 15 تیرماه با مجموع 214 غرفه و حضور 250 هنرمند صنایع دستی و سنتی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار گردید، همانند سال های گذشته با استقبال چشمگیر مردم هنردوست تبریز در حمایت از صنایع دستی و سنتی، روبرو بود.

آبدار خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه برنامه ریزی هایی در راستا رشد فروش صنایع دستی در نمایشگاه صورت گرفت و آمار فروش جمع بندی شده ، نشان از فروش یک میلیارد و 350 میلیون تومانی فراوریات صنایع دستی استان و دیگر استان های کشور دارد که با افزایش 22 درصدی، موجبات رضایت هنرمندان حاضر در نمایشگاه را فراهم نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ضمن اظهار خرسندی از استقبال پرشور مردم گفت: در روزهای نمایشگاه، شمار بسیاری از مردم استان و نیز گردشگران داخلی و خارجی از غرفه ها بازدید نمودند، بطوریکه طی روز های 11 تا 15 تیرماه امسال، 190 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید نموده اند.

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه باعث تعامل بین صنعتگران و رقابت بین آنها می گردد، اضافه کرد: شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی باعث از بین رفتن واسطه ها شده و صنعتگران می توانند به صورت مستقیم به عرضه و معرفی فراوریات خود بپردازند.

آبدار گفت: نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز میزبان هنرمندان چیره دست 31 استان کشور و 15 شهرستان آذربایجان شرقی بود که در روز پایانی این نمایشگاه سه غرفه برتر در بخش های غرفه آرایی، فراوری و حجم فروش انتخاب شدند.

وی در ادامه به معرفی غرفه های برتر نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز پرداخت و گفت: در این نمایشگاه علی اکبری با غرفه سفالگری، عنوان بهترین غرفه آرایی از استان آذربایجان شرقی، غرفه مسگری از استان زنجان با هنرمندی شهرام مغانلو به عنوان غرفه برتر در زمینه حجم فروش و زهرا صدقی غرفه دار استان اصفهان نیز در این نمایشگاه با اجرای طلاکوبی مختص این استان عنوان برترین غرفه در زمینه فراوری زنده را به خود اختصاص داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از شرکت تمامی هنرمندان سراسر کشور تقدیر کرد و گفت: امیدوارم بار دیگر میزبان این هنرمندان در دوره های آینده نمایشگاه صنایع دستی تبریز باشیم.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 7606

به "فروش 1، 35میلیارد تومانی در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 1، 35میلیارد تومانی در نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید