در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ صنایع دستی ایران منحصر به فرد است، شانس جهانی شدن آباده و میبد خیلی بالا است

به گزارش شیوا مارکت، عضو شورای جهانی صنایع دستی گفت:محصولات صنایع دستی هر یک از شهر های ایران منحصر به فرد است.

در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ صنایع دستی ایران منحصر به فرد است، شانس جهانی شدن آباده و میبد خیلی بالا است

یوشا کریشنا مشاور رئیس و عضو شورای دنیای صنایع دستی که در روز های گذشته به عنوان ارزیاب از شهر های میبد و آباده بازدید کرد و در روز های حضور در کشورمان در مراسم اعلام نتایج ارزیابی مهر اصالت کشور های منطقه آسیا و اقیانوسیه شرکت کرد، در مصاحبه با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی خبرنگاران؛اظهار کرد:برنامهمهر اصالت در ابتدا ابزاری برای بازاریابی بهتر محصولات صنایع دستی بود و به ندرت باعث شد که به کیفیت این محصولات نگاه کنیم تا زمینه را برای فروش بهتر آنها فراهم کنیم چرا که این امر به فروش محصولات صنایع دستی به تعداد بالا و با کیفیت بهتر منجر می گردد.

وی اضافه نمود:ما محصولات کیفی صنایع دستی را به دنیا نشان می دهیم تا بتوانیم استاندارد و محکی را برای این محصولات تعریف کنیم سپس گواهینامه ای را برای محصولات موفق در اخذ مهر اصالت، صادر می کنیم که معتبر است. این گواهینامه نشان می دهد که محصول فراوری شده با محیط زیست مطابقت دارد و برای مردم هم قابل استفاده است.

این عضو شورای دنیای صنایع دستی گفت:محصولات صنایع دستی ایران کیفیت بالایی دارند و من اولین باری که آنها را دیدم، متوجه این موضوع شدم.

وی اضافه نمود:من تا به امروز محصولات صنایع دستی جنوب شرق آسیا همچون کشور های نپال، هند و سریلانکا را دیده ام و اگرچه میگویم که محصولات آنها خوب است اما به نظرم محصولات صنایع دستی ایران نسبت به محصولات آنها با کیفیت تر و جذاب تر هستند البته صنایع دستی مالزی نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند بنابراین صنایع دستی ایران و مالزی از نظر کیفیت نسبتا در یک رده قرار می گیرند. من امیدوارم که کیفیت محصولات صنایع دستی به اندازه ای بالا برود که این محصولات بتوانند جایگاهشان را در نمایشگاه ها به دست بیاورند.

کریشنا در پاسخ به این سوال که صنایع دستی کدام یک از مناطق کشورمان نظر شما را بیش از پیش جلب کرد، اضافه نمود:نمی توان گفت که یک یا چند منطقه ایران از مناطق دیگر این کشور بهتر هستند، زیرا هر یک از شهر های ایران محصولات صنایع دستی منحصر به فرد خودشان را دارند به عنوان مثال نساجی برخی از مناطق ایران عالی است. فرش تبریز و منبت نیز خوب هستند.

وی اضافه نمود:محصولات صنایع دستی شهر اصفهان با محصولات صنایع دستی سایر مناطق ایران متفاوت هستند اما در کل کیفیت همه محصولات صنایع دستی ایران خوب است و این امر نشان می دهد که این محصولات را می توان به عنوان ویترینی به دنیایان معرفی کرد.

کریشنا در ادامه در پاسخ به اینکه به عنوان یک ارزیاب، ظرفیت شهر های میبد و آباده برای دنیای شدن را چطور دیدید و چه نمره ای به این شهر ها می دهید، گفت:نمره من برای هر کدام از این شهر ها خیلی بالا است و فکر می کنم که هر کدام از آنها بیشترین نمره را از آن خود می نمایند.

وی با بیان اینکه شهر های میبد و آباده به خوبی معرفی شدند و محصولاتشان نیز به بهترین شکل به نمایش گذاشته شده است،گفت: معیار ما برای انتخاب شهر ها و روستا های دنیای صنایع دستی، براساس تعداد و کیفیت محصولات صنایع دستی شهر ها و روستا ها قابل ارزیابی است البته در این میان نگاهی هم به نسل جوانی که در آینده محصولات صنایع دستی آن منطقه را فراوری می نمایند، داریم.

این عضو شورای دنیای صنایع دستی گفت:به وضعیت بیمه شدنشان هم توجه می کنیم و برایمان اهمیت دارد که بدانیم آیا موزه یا انتشاراتی به معرفی محصولات صنایع دستی آن مناطق اختصاص پیدا نموده است یا نه؟

این عضو شورای دنیای صنایع دستی اضافه نمود:به نظر من شانس دنیای شدن آباده و میبد خیلی بالا است البته من نمی توانم به تنهایی برای این امر تصمیم بگیرم و روسای مناطق مختلف دنیا نیز موضوع دنیای شدن این شهر ها را ارزیابی خواهند کرد.

کریشنا در انتها به تشریح دفعات سفر خود به ایران و دلایل برخی از این سفر ها پرداخت و اظهار کرد:تا به امروز9بار به ایران آمدم که دو بار آن در تعطیلات بود و نخستین بار هم به دلیل برگزاری کنفرانس منطقه در ایران به این کشور آمدم. باید بگویم در سفر هایی که به ایران داشتم اکثر شهر های این کشور را دیدم و در پاسخ به برخی از افراد می گویم ایران خانه من است.

وی اضافه نمود:مردم این کشور خیلی با محبت هستند و رفتار دوستانه ای دارند. آنها در محبت کردن از هندی ها هم بهتر هستند و من امیدوارم که زودتر به ایران برگردم. من در ایران خانواده هایی را دیدم که با یاری هم محصولات صنایع دستی را فراوری می نمایند که بسیار جالب است.

لازم به ذکر است؛ کریشنا هندی الاصل است و پس از ارزیابی شهر های میبد و آباده جای خودش را به الفارسی داد. الفارسی همراه با غذا هیجاوی در روز های آینده برای ارزیابی به روستای خراشاد می رود.

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1606

به "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ صنایع دستی ایران منحصر به فرد است، شانس جهانی شدن آباده و میبد خیلی بالا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ صنایع دستی ایران منحصر به فرد است، شانس جهانی شدن آباده و میبد خیلی بالا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید