فهرست آثار ثبت ملی به عنوان نفایس به دولت ارسال شد

به گزارش شیوا مارکت، معاون میراث فرهنگی کشور از ارسال فهرست آثار ثبت ملی به عنوان نفایس به دولت اطلاع داد.

فهرست آثار ثبت ملی به عنوان نفایس به دولت ارسال شد
به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت خبری چمدان، معاونت حقوقی ریاست جمهوری 16 بهمن ماه امسال در نامه ای به معاون میراث فرهنگی کشور درخواست نموده بود تا فهرستی از نفایس ملی اعم از منحصر به فرد و غیر آن در تصرف دولت که فروش آنها ممنوع است به این معاونت ارسال کند.

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در ارتباط با پاسخ این نامه گفت: ما فهرستی از کلیه املاک ثبت شده در فهرست میراث ملی و آثار ثبت جهانی و آثار واجد ارزش که در حال طی کردن مراحل ثبت هستند را به معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام می کنیم. تمام این آثار نفیس هستند و واگذاری مالکیت آنها غیرممکن است.

او با تاکید بر اینکه واگذاری مالکیت آثار نفیس ممنوع است، در خصوص واگذاری بهره برداری آنها توسط صندوق احیا شرح داد: در حال حاضر کمیته ای فعال است تا کاربری متناسب با شان این بناها را معین کند. در این کمیته معاونین مربوطه از جمله معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و حقوقی و همچنین کارشناسان خبره حضور دارند و پس از آنالیز کاربری بناها در استان ها کاربری آنها در این کمیته آنالیز می گردد.

معاون میراث فرهنگی کشور شرح داد: ممکن است در معین کاربری ها در دوره های مختلف اشتباهاتی اتفاق افتاده باشد که باید اصلاح گردد.

طالبیان در پاسخ به اینکه معین کاربری خانه امام آدینه تهران به پذیرایی و فرهنگی درست اجرا شده است یا خیر؟ اظهار کرد: باید سوابق آنالیز این معین کاربری را آنالیز کنم و بعد از آن در خصوص آن اعلام نظر کنم.

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3851

به "فهرست آثار ثبت ملی به عنوان نفایس به دولت ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست آثار ثبت ملی به عنوان نفایس به دولت ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید